خرید برای بچه ها در چین

به گزارش دور زمین، خرید هدیه و کادو برای بچه‌ها در چین می‌تواند تجربه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب باشد. برای خرید برای بچه‌ها در چین تعداد زیادی گزینه برای انتخاب وجود دارد، بسته به این که به دنبال چه نوع هدیه‌ای هستید. تنوع محصولات در چین گاهی گیج‌کننده است. اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده و آموزشی برای بچه‌ها در تمام شهرهای چین و هم به صورت آنلاین در دسترس هستند. در هنگام خرید در چین باید کمی صبور باشید و مطمئن باشید که وسیله‌ای مناسب و منحصر به فرد پیدا خواهید کرد.

خرید برای بچه ها در چین

عروسک‌های سنتی چین

عروسک‌های سنتی چین را در بیشتر فروشگاه‌های موزه‌ها و بازارهای عمده فروشی شهرهای چین پیدا خواهید کرد. این عروسک‌ها را در نقاط مشهور توریستی چین نیز پیدا خواهید کرد، مخصوصا در پکن، که به خاطر عروسک‌های ابریشمی دست‌سازش مشهور است. این عروسک‌ها جز صنایع دستی محبوب در چین به حساب می‌آیند و ارزش تاریخی بالایی دارند. برخی می‌گویند تاریخ این عروسک‌ها به 1000 سال قبل و سلسله سونگ چین بر می‌گردد. عروسک‌های سنتی چین بسته به نوع ابریشمی که در آن‌ها به کار رفته، می‌توانند بسیار گران باشند.

عروسک‌های سنتی چین چیزی حدود 250 تا 600 یوان یا بیشتر قیمت دارند. موزه ابریشم در پکن فروشگاهی دارد که در آن می‌توانید این عروسک‌ها را پیدا کنید. در دیگر نقاط مشهور توریستی پکن نیز این عروسک‌ها یافت می‌شوند. این مجسمه‌های کوچک نماینده مردم چین در داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی و فولکلور هستند. مردم چین با کاراکترهای این عروسک‌ها به خوبی آشنا هستند، پس فراموش نکنید که از راهنمای خود بخواهید در مورد داستان آن‌ها سوال کند.

کایت‌های چینی

بچه‌ها عاشق کایت هستند. کایت‌های چین فوق‌العاده خاص هستند، با رنگ‌های بیشتر و اشکال متفاوت که در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شوند. در چین طرح‌های اژدها و پروانه برای کایت‌ها خیلی معمول هستند. مکان‌هایی در چین که می‌توانید کایت بخرید شامل پارک‌های تفریحی و باغ‌وحش‌های سراسر چین است. شهر Weifang در استان Shandong منطقه‌ای در چین است که برای کایت‌های دست‌سازش خیلی معروف است. این منطقه از چین همچنین محل برگزاری فستیوال بین‌المللی کایت است که هر سال در ماه آوریل برگزار می‌شود. کایت‌های Weifang در شکل‌ها و اندازه‌های بسیار متنوعی در دسترس هستند، شامل کبوتر، ببر، ماهی قرمز، غورباقه و بسیاری از شخصیت‌های افسانه‌ای چین که هر کدام داستانی با خود دارند.

بازی‌های تخته‌ای چینی

بازی‌های تخته‌ای در چین خیلی محبوب هستند. قدیمی‌ترین بازی‌های تخته‌ای چین که می‌توانید در هر مغازه‌ای در چین پیدا کنید شامل این‌ها هستند:

  • شطرنج چینی (Xiangqi) که گفته می‌شود تاریخ این بازی محبوب در چین به سال 800 بعد از میلاد بر می‌گردد
  • Chinese Checkers که یکی دیگر از بازی‌های تخته‌ای جذاب و پر طرفدار در چین است
  • Go که در چین با نام Wei Ch'i شناخته می‌شود، بیش از 3000 سال قدمت دارد و ریشه آن به چین باستان بر می‌گردد
  • Mahjong در سال 800 بعد از میلاد و به عنوان یک بازی کارتی ساخته شد ولی هم اکنون با کاشی‌های Mahjong بازی می‌شود

بازی‌های تخته‌ای یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توانید در تور چین برای کودکتان تهیه کنید. بازی‌های تخته‌ای چین یک وسیله آموزشی مفرح هستند و در عین حال ابزاری هستند که باعث می‌شوند بیشتر و بیشتر با تاریخ چین آشنا شوید.

یویوی چینی

یویو یکی دیگر از اسباب‌بازی‌های قدیمی است که در چین پا به عرصه وجود نهاد و دقیقا مشخص نیست چه زمانی ساخته شده است. یویو اساسا از دو صفحه تشکیل شده که به وسیله یک محور به هم متصل شده‌اند. با این اسباب‌بازی کلی کار می‌شود انجام داد، بچه‌ها نیز با یادگیری حقه‌های یویو می‌توانند اوقات مفرحی داشته باشند. نمونه غربی یویو یک اشتقاق از یویوی چین است. بهترین حالت این است که یک یویوی ساخته شده از بامبو پیدا کنید که سنتی‌ترین نسخه یویو در چین است.

توپ پردار چینی یا Ti Jian

این اسباب بازی یکی از خاص‌ترین اسباب‌بازی‌های چین است. این وسیله که شبیه توپ بدمینتون است چهار پر رنگی دارد و بازی محبوبی در سراسر دنیا است و ریشه در چین باستان دارد. ایده این بازی نگه داشتن توپ روی هوا با استفاده از بدنتان بدون استفاده از دستها است. این وسیله که در اکثر فروشگاه‌های سراسر چین موجود است اسباب‌بازی‌ای است که بچه‌ها با بازی با آن اوقات خیلی مفرحی را سپری خواهند کرد. این بازی در چین و در دیگر نقاط دنیا به صورت رقابتی انجام می‌شود و نسخه‌های متفاوتی بسته به تعداد بازیکنانش دارد.

عروسک پاندای چینی

در مدت تور چین اگر کودک خود را به Chengdu بردید تا پانداها را ببیند، نمی‌توانید آن جا را بدون خریدن عروسک‌های پاندا به عنوان چیزی که این تجربه قابل توجه را یادآوری کند، ترک کنید. به جز مناطق مختلف این شهر که در آن‌ها پاندا نگهداری می‌شوند، Chengdu شهری پر هیجان و سر زنده است که بچه‌ها عاشقش می‌شوند. غیر از این منطقه، در تمام چین می‌توانید پاندای عروسکی بخرید، به ویژه در نقاط توریستی و بازارهای عمده فروشی اسباب‌بازی.

اسباب‌بازی‌های باحال و خاص چین

شهرهایی مانند پکن و شانگهای خانه تعداد زیادی مغازه باحال است که می‌توانید در آنها اسباب‌بازی‌هایی پیدا کنید که خاص و غیر معمول هستند. بهترین قسمتش کجاست؟ این که این اسباب‌بازی‌ها را هیچ جا غیر از چین نمی‌توانید پیدا کنید. در نقاط مشهور توریستی چین ممکن است به مغازه‌هایی بر بخورید که تی‌شرت‌های دوست‌داشتنی نقاشی شده با دست برای بچه‌ها، ماشین‌های چوبی و کلی اسباب‌بازی باحال می‌فروشند. Tianzifang در شانگهای مثالی عالی است از چنین مکان‌هایی که می‌توانید چنین اسباب‌بازی‌های شگفت‌انگیزی را پیدا کنید.

قطارهای اسباب‌بازی در چین

اگر قطارها را دوست دارید یا بر حسب اتفاق یک مجموعه‌دار قطارهای اسباب‌بازی هستید یا کودکتان کاراکتر Thomas را دوست دارد، فروشگاه قطارهای اسباب‌بازی قدیمی در شانگهای را از دست ندهید (جاده صدم Xiangyang شمال). این فروشگاه توسط یک کمپانی هنگ کنگی اداره می‌شود و بیشتر شبیه یادبودی برای سازندگان قطار در چین و میراث آن‌ها است. در این فروشگاه اسباب‌بازی در شانگهای می‌توانید مدل‌های خاص و نادر که این کمپانی به سراسر دنیا صادر می‌کند را پیدا کنید. یک موتور قطار با اندازه واقعی نصب شده در ورودی فروشگاه، تضمین می‌کند که آن را به راحتی پیدا خواهید کرد.

بهترین چیز در مورد خریدن اسباب‌بازی در چین، مخصوصا در مجتمع‌های تجاری و مغازه‌های گران قیمت این است که می‌توانید برندهای آسیایی (برندهایی از ژاپن، سنگاپور، مالزی) را در آن‌ها پیدا کنید. این اسباب‌بازی‌ها کیفیت بالایی دارند و با استانداردهای بین‌المللی ایمنی سازگاری دارند و در کشورهای غربی پیدا نمی‌شوند.

کفش‌های ابریشمی قلاب دوزی‌شده چینی

این کفش‌ها، کفش‌هایی خیلی ناز و کوچک هستند که با دست دوخته شده‌اند. بیشتر اوقات می‌بینید که این کفش‌ها مانند ببر (سمبل خیلی قدرتمند برای خوش‌شانسی بچه‌ها در چین) هستند. در چین اعتقاد بر این است که ببر از بچه در مقابل ارواح پلید محافظت می‌کند. اگر قرار است به زودی در یک مهمانی سیسمونی شرک کنید هیچ هدیه دیگری نازتر و معنی‌دارتر از این کفش‌ها نخواهد بود. غیر از کفش‌های ببری، کفش‌های تزئین شده زیادی در چین وجود دارد، مانند کفش‌های پروانه‌ای و پاندایی.

ماسک‌های اپرای چینی

ماسک‌های اپرای چینی، ماسک‌هایی نمایشی، رنگارنگ و نقاشی شده هستند که هر بچه‌ای که آن‌ها را ببیند عاشقش می‌شود. این ماسک‌ها نه تنها سوختی برای قوه تخیل کودک شما هستند بلکه وسیله‌ای عالی هستند که به او داستان‌گویی را نیز می‌آموزد؛ بنابراین وقتی در چین هستید بهتر است کمی در مورد تاریخچه ماسکی که می‌خرید اطلاعات کسب کنید. این ماسک‌ها در پکن نسبت به دیگر نقاط چین راحت‌تر پیدا می‌شوند. این ماسک‌ها نماینده اپرای غنی چین هستند که تاریخش به چین باستان و سلسله تانگ می‌رسد.

نسخه‌های کوچک و ناز لباس‌های سنتی چین (Qipao)

Qipao یک لباس سنتی زیبا برای زنان در چین است که با یقه چینی و چاک کناری لباس شناخته می‌شوند. این لباس‌ها به راحتی در چین پیدا می‌شوند و یکی از بهترین هدیه‌هایی هستند که می‌توانید از تور چین برای دخترهای کوچک سوغاتی بیاورید. تنوع ابریشم‌ها فوق‌العاده زیاد است و ناز و دلربا بودن این لباس‌ها باعث می‌شوند که وقتی در چین هستید حتما بخواهید یکی از آن‌ها را بخرید. در چین فروشگاه‌هایی که Qipaoهای کوچک را می‌فروشند، معمولا پیژامه‌های ابریشمی برای پسران هم دارند. بهتر است این لباس‌ها را از شهرهای چین بخرید تا این که آن‌ها را در فرودگاه تهیه کنید. وقتی در چین هستید می‌توانید حتی سفارش دوخت این لباس‌ها را هم بدهید. هر دختر بچه‌ای عاشق اولین لباس سنتی چینی‌اش خواهد شد.

لباس‌های کونگ فوی چینی

کونگ فو ورزش رزمی چین است و قرن‌ها قبل در چین شکل گرفته است. هالیوود کونگ فو را به دنیا معرفی کرد و الان هر بچه‌ای می‌خواهد بروس لی بعدی باشد. بنابراین در زمان حضور در چین، چه فرصت کردید یک نمایش کنگ فو ببینید، چه نکردید، ولی حتما توصیه می‌کنیم یک لباس کونگ فو برای بچه‌ها بخرید. این لباس‌ها را می‌توانید در بازارهای عمده‌فروشی و مغازه‌های موجود در جاذبه‌های توریستی چین پیدا کنید. معمولا همان مغازه‌هایی که Qipao دارند این لباس‌ها را نیز می‌فروشند.

کالاهای فرهنگی و آموزشی در چین

برای عاشقان فرهنگ و مربیان آموزشی، یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانند در آن اسباب‌بازی‌های باحال پیدا کنند فروشگاه‌های موزه‌ها در چین است، مخصوصا موزه‌های تاریخی چین. تمام موزه‌ها در پکن و شانگهای فروشگاه دارند ولی قیمت‌هایشان بالا است. ولی اگر در زمان تور چین در این فروشگاه‌های موزه‌ها، اسباب‌بازی‌هایی با قیمت‌هایی تخفیف‌دار دیدید آن‌ها را از قلم نیندازید.

هنر برش کاغذ در چین

این کارهای هنری ظریف و خیره‌کننده را در نقاط توریستی مشهور چین پیدا خواهید کرد. برای مثال می‌توان Tianzifang در شانگهای، شهر آبی Qibao در شانگهای و Sanlitun در پکن را نام برد. تضمین می‌کنیم که این صنایع دستی فوق‌العاده زیبا، کودکتان را حسابی ذوق‌زده کند و علاقه او برای یاد گرفتن این هنر را افزایش دهد. هنر برش کاغذ در چین اولین نوع از هنر مربوط به کاغذ در تاریخ بشر است و در زمان سلسله Han ابداع شده است، همزمان با اختراع خود کاغذ در آن زمان در چین. هنر برش کاغذ در چین یک هنر خیره‌کننده و جذاب است و یک سوغاتی خوب که از چین می‌توانید با خود بیاورید.

خرید اسباب‌بازی در چین

اسباب‌بازی در چین در هر گوشه‌ای پیدا می‌شود. به یاد داشته باشید که اگر در چین به دنبال برندهای بین‌المللی اسباب‌بازی بگردید گران‌تر خواهند بود. محبوب‌ترین‌ها در میان مجتمع‌های مختص به اسباب‌بازی این‌ها هستند:

  • Bao Da Xiang یک مجتمع خرید پرطرفدار برای بچه‌ها با تعداد زیادی شعبه در شانگهای و پکن
  • Ay Ying Xi یک مجتمع خرید دیگر در چین که از قبلی ارزان‌تر است
  • Toy R Us که باید انتظار داشته باشید برای یک عدد اسباب بازی 200 یوان هزینه کنید

فروشگاه‌هایی مانند Motherswork و Baby International اسباب‌بازی‌هایی با برندهای بین‌المللی مانند Hape و ELC و Skip Hop و وسایلی آموزشی و شیک دارند. Lego نیز به تازگی در چین افتتاح شده است و ممکن است خیلی با فروشگاه‌هایی که در کشور خودتان وجود دارد تفاوت نداشته باشد.

خرید آنلاین اسباب بازی در چین

اگر اتفاقی دوستی در چین داشتید، با کمکش می‌توانید از فروشگاه عظیم آنلاین Taobao خرید کنید. همه چیز می‌توانید در Taobao پیدا کنید و اسباب‌بازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک فروشگاه آنلاین دیگر در چین که می‌توانید برای کودکان زیر 6 سال خرید کنید Lijiababy است که نزد مادرهای چینی و مهاجران به چین خیلی محبوب است.

بازارهای عمده فروشی در چین

بازارهای عمده فروشی در چین گزینه‌های خوبی هستند که می‌توانید در آن‌ها مدل‌ها، اسباب‌بازی‌های الکترونیکی و عروسک‌های پولیشی را در مدل‌های متنوع پیدا کنید، اگر می‌خواهید به صورت عمده خرید کنید. در این بازارها اجناس قلابی زیاد است، بنابراین استانداردهای بین‌المللی را تضمین شده ندارند. بزرگترین بازار اسباب‌بازی در چین در Yiwu قرار دارد، شهری کوچک در استان Zhejian. از دیگر بازارهای اسباب‌بازی چین می‌توان بازارهای پکن، بازار Haizhu در گوانگجو (گوانجو، Guangzhou) و بازار شهر کوچک Yangzhou در استان Jiangsu را نام برد. این بازارها مکان‌های خوبی هستند که می‌توانید در آن‌ها اسباب‌بازی‌های سنتی چینی مانند کایت‌ها و فانوس‌ها را پیدا کنید.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3650

به "خرید برای بچه ها در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید برای بچه ها در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید