بهترین مکانها برای خرید در شهر کرابی

به گزارش دور زمین، وقتی صحبت از گشت و گذار در میان ساختمان‌های سبک دهه 60 در مرکز شهر یا گردشگاه کنار رودخانه باشد، شهر کرابی حال و هوایی قدیمی و افسون‌کننده را منتقل می‌کند، اما در بحث خرید، مرکز استان کرابی فاصله خیلی زیادی با الدورادوی یک عاشق خرید دارد. با این حال شهر کرابی این روزها به اندازه کافی گزینه‌های خرید برای مرتفع کردن نیازهای اولیه مسافران تور تایلند دارد.

بهترین مکانها برای خرید در شهر کرابی

مرکز شهر دو بازار مواد غذایی تازه (هر روز برپا می‌شوند)، یک بازار هفتگی شبانه (در واکینگ استریت شهر کرابی)، یک فروشگاه چند بخشی 3 طبقه (Vogue)، به اضافه‌ی تعداد زیادی فروشگاه‌های کوچک دارد. سه مرکز خرید بزرگ نیز در حومه شهر قرار دارند. در این لیست بهترین‌ها و محبوب‌ترین گزینه‌های خرید در شهر کرابی را برایتان آورده‌ایم.

واکینگ استریت شهر کرابی

واکینگ استریت شهر کرابی، مسلما مهم‌ترین رویداد خرید در این شهر است. این بازار هر جمعه، شنبه و یکشنبه از ساعت 17 تا 22 در خیابان مهاراجه شماره 8، در زمینی 2000 متر مربعی (قرار گرفته درست پشت فروشگاه چند بخشی Vogue) در مرکز شهر برپا می‌شود. با وجود حدود 50 غرفه که گستره متنوعی از کالاها و غذاهای خیابانی را می‌فروشند، واکینگ استریت شهر کرابی، هر آخر هفته جمعیت زیادی از مسافران تور تایلند را در محوطه‌ای این چنین کوچک به خود جذب می‌کند. این رویداد هفتگی کار خود را در سال 2013 آغاز کرد و به مسافران تور کرابی فرصت می‌دهد نگاهی به زندگی مردم جنوب تایلند داشته باشند و هنرمندانی را ببینند که محصولات خود را در اینجا عرضه می‌کنند. یک بازار شبانه در تایلند، بدون خوراکی‌های خوشمزه بازار شبانه نخواهد بود؛ در اینجا هم خوراکی‌های خوشمزه‌ای در دسترس‌تان است که می‌توانید در زمان گشتن در این بازار سرزنده از خوردن آنها لذت ببرید.

واکینگ استریت کرابی یا بازار شبانه کرابی مکانی است که هنرمندان محلی از جنوب تایلند به اینجا می‌آیند تا استعدادهایشان را نشان دهند. گزینه‌های بی‌شمار از غذاهای لذیذ و گستره متنوعی از محصولات تایلندی در بیشتر از 50 غرفه، ویژگی‌هایی هستند که این بازار شبانه کرابی را این قدر خاص کرده‌اند.

  • موقعیت مکانی: خیابان مهاراجه هشتم، پشت فروشگاه Vogue
  • ساعت‌های کاری: 5 بعدازظهر تا 10 شب، جمعه، شنبه و یکشنبه
  • بهترین‌ها برای خرید: تیشرت‌های طرح‌دار، وسایل باغبانی، کیف دستی و جواهرات ساخته شده از مروارید

خرید از فروشگاه چند بخشی Vogue در تور کرابی

فروشگاه چند بخشی Vogue، سنت به خوبی جواب‌پس‌داده‌ی بسیاری از مراکز تجاری تایلند را ادامه داده و تعداد زیادی از فروشگاه‌های برندهای مشهور را همراه با یک سوپرمارکت مرکزی، یک فود کورت و مکان‌هایی برای عرضه غذاهای فست‌فود، در زیر یک سقف جمع کرده است. این مرکز خرید 3 طبقه، در جاده ماهاراجه در قلب شهر کرابی قرار گرفته و تمام کالاهایی که مسافران تور تایلند به آنها نیاز دارند را می‌فروشد. در طبقه زیرزمین این مجموعه در کنار اتاق‌های کوچک کارائوکه و بازی‌های کامپیوتری، کالاهای ارزان مانند لباس، اسباب‌بازی، کفش، گجت‌های الکترونیکی و قاب‌های تلفن همراه عرضه می‌شوند. در طبقه اول غرفه‌های فروش لوازم آرایش، زیورآلات و بوتیک‌ها وجود دارند. رستوران‌هایی مانند KFC و The Pizza Company نیز در این طبقه قرار گرفته‌اند. طبقه دوم و سوم فروشگاه‌های برندهای معروف مد و لباس مانند کمل، آدیداس، لیوایس و اله را در خود جای داده است.

این مرکز خرید سه طبقه هر آن چیزی که ممکن است بخواهید در تور تایلند بخرید را به شما ارائه می‌دهد. طبقه اول محل قرارگیری بوتیک‌ها، فروشندگان طلا و جواهر و محوطه غذاخوری‌ها است. طبقه دوم برندهای مشهوری مانند لیوایس، ارو، آدیداس، کمبل و خیلی‌های دیگر را در خود جای داده است. در طبقه زیرزمین هم می‌توانید تمام آن کالاهای ارزانی که در بازارها وجود دارند را پیدا کنید.

  • موقعیت مکانی: جاده مهاراجه در مرکز شهر کرابی
  • ساعت کاری: 9 صبح تا 11 شب

خرید از بازار مهاراجه در تور کرابی

بازار مهاراجه را با نام بازار صبحگاهی نیز می‌شناسند و همان‌طور که از نامش بر می‌آید بازاری سرزنده و فعال، حتی قبل از طلوع آفتاب است. این بازار در خیابان شماره 7 جاده مهاراجه قرار گرفته و در داخل دو سوله بزرگ برپا می‌شود. بازار مهاراجه به معنای واقعی کلمه هیچ‌وقت بسته نمی‌شود؛ البته ساعت‌هایی از روز وجود دارد که آنچنان فعال نیست اما به هر حال همیشه چیزی در آن پیدا می‌شود. در اینجا در تور کرابی می‌توانید انواع محصولات محلی مانند برنج، ادویه، خمیر چیلی، میوه‌های رنگارنگ، سبزیجات، گوشت، ماهی و انواع غذاهای دریایی را پیدا کنید. تعداد زیادی دکه فروش غذا وجود دارد که غذاها و نوشیدنی‌هایی با قیمت‌های خیلی ارزان را هم می‌کنند. میزهای بلند در بین دکه‌های فروش غذا، به فروشنده‌ها و همچنین مسافران تور تایلند اجازه می‌دهند که بنشینند و در میان این شلوغی در آرامش نسبی از غذایشان لذت ببرند. بازدید از بازار مهاراجه به شما نیم‌نگاهی از نحوه زندگی روزمره مردم جنوب تایلند به شکلی کاملا واقعی و همچنین فرصت‌هایی برای کشف و امتحان مزه خوراکی‌هایی که در دیگر کشورها ناشناخته هستند می‌دهد.

در کشور بازارهای شبانه، کرابی به مسافران سحرخیز تور تایلند فرصت بازدید از یک بازار صبحگاهی جذاب را هم می‌دهد. بازار مهاراجه مکانی عالی برای خرید محصولات مورد استفاده هر روزه است. بهتر است حسابی روی مهارت‌های چانه‌زنی خود کار کنید اگر می‌خواهید یک خرید خوب در اینجا داشته باشید.

  • موقعیت مکانی: جاده مهاراجه در مرکز شهر کرابی، خیابان هفتم
  • ساعت‌های کاری: بهترین زمان برای بازدید از 6 صبح تا 12 ظهر
  • بهترین‌ها برای خرید: میوه‌ها و سبزی‌ها تازه، ادویه‌ها، گوشت، غذای دریایی و برنج

مراکز خرید و سوپرمارکت‌های جاده فرودگاه کرابی

شهر کرابی جذابیت‌های زیادی دارد، اما برای فرصت‌های خریدش خیلی مشهور نیست، حداقل بر طبق استانداردهای کنونی بین‌المللی. مرکز استان کرابی، 3 سوپرمارکت بزرگ دارد که همگی آنها در چند کیلومتری جنوب مرکز شهر در اتوبانی که به سمت فرودگاه کرابی، کو لانتا و ترانگ می‌رود قرار گرفته‌اند. وقتی از مرکز شهر به سمت جنوب می‌روید، فروشگاه‌های Big C، دهکده اوت لت کرابی و تسکو لوتوس به ترتیب در مسیرتان خواهند بود.

Big C فروشگاهی همه‌جاحاضر با رنگ قرمز و سبز است که در تمام تایلند پیدا می‌شود. هسته این ساختمان انبار مانند، در حقیقت یک سوپرمارکت است. در این سوپرمارکت انواع و اقسام کالاها مانند ماشین لباسشویی، وسایل الکترونیکی، غذاهای تازه و فرآوری شده، لباس‌های ارزان، اسباب‌بازی‌های ساده بچه‌ها و خیلی چیزهای دیگر فروخته می‌شود.

تسکو لوتوس همان کار Big C را انجام می‌دهد اما کیفیت اجناس در آن بیشتر است. قلب این مرکز خرید هم سوپرمارکتی است که انواع کالاها همانند Big C را می‌فروشد. تعداد زیادی فروشگاه مستقل نیز بقیه فضاهای این ساختمان دو طبقه و بزرگ را پر کرده‌اند. در دهکده اوت لت، لباس و لباس ورزشی همراه با لوازم ورزشی فروخته می‌شود.

دهکده اوت لت برای آن دسته از مسافران تور تایلند که دوست ندارند بدون لباس‌های مارک‌دار و نشان آن سوسمار دهن‌باز معروف روی پیراهن‌ها، کفش‌ها و شلوارهایشان در میان مردم دیده شوند یک معدن طلا است. در این مرکز خرید کالاهای اصلی با قیمت‌های کارخانه به فروش می‌رسند. در مقیاس‌های تایلند ارزان نیستند اما برای بسیاری از مسافران تور کرابی کالاهایی با تخفیف‌های خوب به حساب می‌آیند. این ویژگی مثبت را هم اضافه کنیم که اگر در اینجا 5000 بات خرید کنید می‌توانید در فرودگاه در زمان برگشت، مالیات بر ارزش افزوده خود را پس بگیرید.

بازار روز مرکز شهر کرابی

بازار روز مرکز شهر کرابی هر روز از ساعت 16 تا 21 در محوطه‌ای 2400 متر مربعی در خیابان شماره 10 جاده مهاراجه در قلب شهر کرابی برپا می‌شود. نسبت به بازار مهاراجه کوچکتر است و مانند هر بازار روزی در تایلند، در اینجا هم غذاهای خیابانی تایلندی، گل، میوه و خرده‌ریزهایی مانند اسباب‌بازی‌های ارزان پلاستیکی و لباس‌های زنانه به فروش می‌رسند. بازاری فوق‌العاده محبوب بوده و حتی اگر از آن چیزی هم نخرید مکانی جذاب برای گشت و گذار در تور کرابی است. اینجا می‌توانید بهترین غذاهای خیابانی تایلند، مانند نودل برنج و کباب جوجه و میوه‌های تازه فصلی مانند مانگو، آناناس، دوریان و خیلی چیزهای دیگر را مزه کنید.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3812

به "بهترین مکانها برای خرید در شهر کرابی" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین مکانها برای خرید در شهر کرابی" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکانها برای خرید در شهر کرابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید