در هنگ کنگ چه چیزی بخریم؟ (راهنمای خرید در هنگ کنگ)

به گزارش دور زمین، گفتن این که هنگ کنگ مانند گذشته بهشت خریدارن نیست، کمی بی‌انصافی خواهد بود، چرا که در این شهر همچنان می‌توانید کالاهای بسیاری را با قیمت‌های فوق‌العاده پایین خریداری کنید؛ هر چه باشد هنگ کنگ همچنان بندری معاف از مالیات (duty free) است. این درست است که آن روزهایی که می‌توانستید در هنگام خرید در هنگ کنگ، چمدان چمدان پول ذخیره کنید رفته‌اند، اما با این حال همچنان محصولات فراوانی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را با قیمت‌هایی ارزان بخرید. در مقایسه با انگلیس، آمریکا و استرالیا، در هنگ کنگ قیمت‌های پایین‌تری نصیبتان خواهد شد. در ادامه 5 تا از ارزان‌ترین کالاهایی که می‌توانید در هنگ کنگ خریداری کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

در هنگ کنگ چه چیزی بخریم؟ (راهنمای خرید در هنگ کنگ)

خرید قطعات کامپیوتری در هنگ کنگ

هنگ کنگ سرزمین خوره‌های کامپیوتری است. هنگ‌کنگی‌ها کامپیوترهایشان را دوست دارند و در این شهر شما می‌توانید آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا را با قیمت‌هایی بسیار معقول و منطقی تهیه کنید. هنگ کنگ چندین بازار کامپیوتر دارد؛ در این بازارها صدها فروشنده مستقل، انواع سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای کامپیوتری را می‌فروشند. اگر در حد تشخیص اپل از ایسر اطلاعات داشته باشید، می‌توانید یک کیف پر پول را در خریدهایتان صرفه‌جویی کنید. لپ‌تاپ‌ها، تجهیزات بازی و خرده‌ریزهای دیجیتالی، همگی با قیمت‌هایی عالی در دسترستان هستند. کارت‌های گرافیکی و دیگر قطعات داخلی کامپیوترهای شخصی، از بهترین گزینه‌های خرید در هنگ کنگ هستند.

خرید کت و شلوار در هنگ کنگ

هنگ کنگ بدون هیچ رقیبی بهترین نقطه دنیا برای خرید یک کت و شلوار فوق‌العاده شیک با قیمت‌هایی بسیار پایین است. خیاط‌های چینی و هندی این شهر، برخی از با استعدادترین خیاط‌های دنیا هستند و همچنان برای خانواده سلطنتی بریتانیا، افراد رده بالا در ارتش و برخی از مشهورترین بازیگران دنیا لباس می‌دوزند. قیمت‌ها هم عالی هستند؛ چه به دنبال یک پارچه ایتالیایی شیک و لوکس باشید، چه به دنبال یک پارچه کتان ارزان و راحت، آن را در هنگ کنگ پیدا خواهید کرد. خیاط‌ها همچنین خود را به خوبی با جمعیت جهانگرد و تاجری که به این شهر می‌آیند وفق داده‌اند و لباس‌ها را در عرض 48 ساعت آماده می‌کنند. بعضی از خیاط‌های افراد مشهور، برای دوختن لباس به تورهای جهانی می‌روند.

خرید وسایل الکترونیکی در هنگ کنگ

هنگ کنگ مدت‌ها است که به عنوان مکانی عالی برای خرید وسایل الکترونیکی ارزان ستایش می‌شود. متاسفانه قیمت‌ها به اندازه گذشته بی‌رقیب نیستند و وقتی به دنبال خرید یک کالا با قیمت ارزان هستید باید کمی هوشمندانه‌تر عمل کنید. اگر بخواهیم مقایسه کنیم می‌توانیم بگوییم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، قیمت‌ها ارزان‌تر از آمریکا نیستند، اما اندکی از بریتانیا پایین‌ترند. برای صرفه‌جویی و گرفتن تخفیف‌های خوب باید به سراغ فروشنده‌های مستقل هنگ کنگ بروید. در اینجا اگر بی‌خیال گارانتی و نام‌های معروف شوید، می‌توانید اسپیکرها، هدفون‌ها و دیگر تجهیزات صوتی را با قیمت‌های بسیار پایین خریداری کنید. شما همچنین می‌توانید دوربین‌های حرفه‌ای و لنزهای مربوط به آن‌ها را با قیمت‌های خیلی خوب در هنگ کنگ بخرید.

خرید لباس در هنگ کنگ

هنگ کنگ زمانی کارخانه دنیا بود، اما امروزه بیشتر لباس‌های دنیا، برچسب ساخته شده در چین را با خود یدک می‌کشند. بیشتر این لباس‌ها در آن سوی مرز هنگ کنگ و در گوانگجو تولید می‌شوند. این به این معنی است که هنگ کنگ همچنان در دنیای لباس‌های ارزان غرق شده است. در گوشه گوشه این شهر می‌توانید صدها فروشگاه و بازار را پیدا کنید که لباس‌های ارزان و خوب را با قیمت‌هایی کمتر از 2 دلار به فروش می‌رسانند. با این که روی لباس‌ها نوشته‌ی H&M و GAP را نمی‌بینید، ولی حداقل بعضی از آن‌ها طرح‌های مشابهی دارند. محله‌های Sham Shui Po و Causeway Bay مکان‌هایی خوب برای خرید لباس در تور هنگ کنگ هستند.

خرید وسایل لوکس در هنگ کنگ

آن طور که واضح است این وسایل ارزان نخواهند بود. هنگ کنگ احتمالا بیشتر از هر جای دیگری در این کره خاکی، بوتیک‌های لوکس و مراکز خرید شیک به ازای هر متر مربع از مساحتش دارد. خیابان‌های بخش مرکزی هنگ کنگ با فروشگاه‌های برندهایی مانند گوچی، لوئیس ویتون و آرمانی پر شده‌اند و این‌ها تنها گوشه‌ای از لیست بلند بالایی هستند که برندها و جواهر فروشی‌هایی که فقط در آسیا می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید را در بر می‌گیرند.

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2769

به "در هنگ کنگ چه چیزی بخریم؟ (راهنمای خرید در هنگ کنگ)" امتیاز دهید

2 کاربر به "در هنگ کنگ چه چیزی بخریم؟ (راهنمای خرید در هنگ کنگ)" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هنگ کنگ چه چیزی بخریم؟ (راهنمای خرید در هنگ کنگ)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید