خبرنگاران استاندار کرمان: نماز عید فطر در یک مکان خاص برگزار نشود

به گزارش دور زمین، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نماز عید فطر سال جاری در یک مکان برگزار نگردد گفت: این نماز در مساجد، تکایا، فضای باز و حتی در شهرهای زرد به صورت پراکنده در سطح مناطق برگزار گردد که از شیوع ویروس کرونا جلوگیری گردد.

خبرنگاران استاندار کرمان: نماز عید فطر در یک مکان خاص برگزار نشود

به گزارش خبرنگاران، علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با ابراز همدردی برای حادثه تلخ جان باختن 6 تن از همکاران شرکت برق شهرستان کرمان در سیل گلباف اضافه کرد: سال جاری به روال سال های قبل نباید فراخوان برگزاری نماز عید سعید فطر برای یک مکان خاص باشد.

وی با بیان اینکه فرمانداران، بخشداران و ائمه آدینه برگزاری نماز عید سعید فطر را مدیریت و تدبیر نمایند گفت: برگزاری منظم همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد که تجمع غیر عادی نداشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: کنکور و امتحانات نهایی نیز باید تدبیر گردد که اماکن ورزشی مناسب توسط اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و نیروهای مسلح در اختیار دانش آموزان قرار گیرد که با فاصله گذاری و ورود و خروج مناسب در برگزاری این آزمون موجب تماس و انتقال ویروس نشویم.

وی ادامه داد: نکات بهداشتی برای برگزاری کنکور در سال گذشته به خوبی رعایت شد و سال جاری باید با ایجاد کارگروهی خاص، حساسیت ها افزایش یابد.

زینی وند اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز موظف به تایید مراکز، نوع ماسک و محلول بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و مقرر شد که صدا و سیما در این حوزه فرهنگسازی کند.

وی توضیح داد: بعضی افراد در فضای مجازی به مخالفت از برگزاری کنکور و امتحانات نهایی می پردازند و، مورد مناقشه قرار می گیرد لذا اعضای ستاد متقاعد شدند که از این مصوبه دفاع نمایند که مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه بعضی افراد هنگام تردد در شب ها و یا ورود به شهرها مجوز تردد دارند گفت: در صورت انتقال خودرویی به پارکینگ، نیروی انتظامی جریمه های کرونا را استثنا کند که مصوب می گردد که با توجه به شرایط سخت فعلی مردم از این موضوع بگذریم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان بیان داشت: رودخانه ای طولانی در این منطقه وجود دارد که ارتباط روستاها با گلباف در انتهای این رودخانه وصل می گردد لذا به دنبال راهکاری هستیم تا جهت دسترسی تغییر کند که ابتدا باید مطالعات آن انجام گردد.

وی توضیح داد: اندکی حالت ثبات در کنترل بیماری کرونا در کشور مشاهده می گردد اما کرمان در ردیف استان ها با شیب نزولی کند قرار گرفته است و با توجه به درگیری کشورهای شرقی ایران با کرونای هندی باید مراقبت ها همچنان ادامه یابد و به هیچ وجه اجازه برگزاری مراسم و دورهمی ها را نمی دهیم.

زینی وند با اشاره به ممنوعیت مسافرت در تعطیلات عید فطر اضافه کرد: فرمانداران استان کرمان باید در این روزها کنترلی ویژه و مراقبت نمایند و در تعطیلات انتها ماه مبارک رمضان تمامی سفرها ممنوع شده است و نباید تجمع به وجود بیاید و برای ترددهای بین شهری نیز باید چارچوب محکمی در نظر گرفته گردد تا بیماری پیش از گسترش قابل کنترل باشد.

استاندار کرمان با اشاره به شروع فاز دوم واکسیناسیون کرونا در استان کرمان یادآور شد: وجود سالمندان برای خانواده ها ارزشمند و قابل تکریم هستند و در صورت ابتلای این عزیزان، 60 درصد در معرض مرگ قرار می گیرند لذا به آنان و خانواده ها توصیه می گردد که واکسن را تزریق نمایند و فرصت را از دست ندهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4402

به "خبرنگاران استاندار کرمان: نماز عید فطر در یک مکان خاص برگزار نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار کرمان: نماز عید فطر در یک مکان خاص برگزار نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید