خانه سالمندان فیل ها در پوکت

به گزارش دور زمین، خانه سالمندان فیل ها یکی از جاذبه‌های قابل تامل در تور پوکت است. در این خانه از فیل‌های زیادی محافظت می‌شوند که دیگر توان کار کردن را ندارند و یا کودک هستند.

خانه سالمندان فیل ها در پوکت

شن‌های نرم و سپید ساحلی، آسمان آبی و دریای زلال تنها بخشی از ویژگی‌های لذت‌بخش تور پوکت هستند. در کنار این‌ها در پوکت فیل‌سواری  یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌هایی است که گردشگران انجام می‌دهند. در جزیره پوکت نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم‌الجثه در جنگل تجربه می‌کنند. اگرچه فیل‌سواری در پوکت سرگرمی می‌تواند تجربه مهیج و جالبی باشد اما امروزه فقط حدود 3000 فیل در تایلند وجود دارد.

خانه‌ی سالمندان فیل‌های پوکت در سال گذشته برای مراقبت از فیل‌هایی که از کارافتاده و دیگر توانایی کارهای سنگین در جنگل‌های تایلند را ندارند احداث شده است. این که به یکی از جاذبه‌های گردشگری تور پوکت، بزرگ‌ترین جزیره‌ی تایلند، مبدل شده، آگاهی گردشگران از ضربات روحی به فیل‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

در تاریخ تایلندی، فیل جزو حیواناتی بوده که در جنگ‌ها، رکاب جنگوجویان شده است. آیا فیل‌سواری نه تنها در پوکت، که در سراسر تایلند به همین اندازه مشهور می‌باشد؟ پاسخ ساده این است که فیل به‌عنوان نمادی از تایلند در نظر گرفته‌شده، این حیوان از پادشاهان می‌باشد.

هرچند این فیل‌ها در نتیجه‌ی آموزش‌های یادشده به حیواناتی مطیع و فرمان‌بردار تبدیل شده‌اند اما هنوز از نظر روحی آسیب دیده‌اند. در این خانه‌ی سالمندان 30 هکتاری هم‌اکنون 5 رأس فیل نگهداری می‌شوند. برای مراقبت از فیل‌هایی که از کارافتاده شده‌اند و دیگر توانایی کارهای سنگین در جنگل‌های تایلند را ندارند، ساخته شد. به‌ محض اینکه شبکه‌های ارتباطی از جزیره‌ی پوکت با این مرکز تماس بگیرند و درباره‌ی ضرورت نجات یک فیل هشدار دهند، این حیوان از صاحبش خریداری و به خانه‌ی سالمندان منتقل می‌شود.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3938

به "خانه سالمندان فیل ها در پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه سالمندان فیل ها در پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید