حراج دو مجسمه اسکار

به گزارش دور زمین، دو مجسمه اسکار برترین فیلم، متعلق به فیلم های شورش در کشتی بونتی (1935) و قرارداد شرافتمندانه (1947) برای فروش در یک حراج نادر قرار داده می شوند.

حراج دو مجسمه اسکار

طبق گفته خانه حراج Profiles in History در روز دوشنبه 19 نوامبر (28 آبان)، مجسمه های اسکار برترین فیلم، متعلق به فیلم های شورش در کشتی بونتی و قرارداد شرافتمندانه از روز 11 دسامبر در لس آنجلس به مزایده گذاشته می شوند.

در سال 1936 (زمانی که از عمر آموزشگاه اسکار چیزی کمتر از 10 سال می گذشت) فرانک کاپرا کارگردان مطرح سینما تندیس اسکار برترین فیلم، متعلق به فیلم شورش در کشتی بونتی را به ایروینگ جی تالبرگ تهیه کننده فیلم شورش در کشتی بونتی در هتل بالتیمور کالیفرنیا اهدا کرد. بنابر پیش بینی ها این تندیس بین 200 تا 300 هزار دلار به فروش می رود.

این مجسمه برای اولین بار است که به وسیله خانواده تالبرگ برای فروش گذاشته می گردد، تالبرگ یکی از غول های سال های اولیه هالیوود بود.

بعلاوه جایزه اسکار برترین طراحی صحنه متعلق به هانس درایر در فیلم سانست بلوار و جایزه گلدن گلوب برترین بازیگر زن در بخش درام متعلق به گلوریا سوانسون در فیلم سانست بلوار به همراه سایر جوایز تاریخی این فیلم در ماه دسامبر در این حراج به مزایده گذاشته می گردد.

طبق قانون از سال 1951 به بعد برندگان جایزه اسکار یا وارثان آن ها در صورت قصد فروش مجسمه باید این تندیس را به قیمت 1 دلار به خود آموزشگاه اسکار بفروشند، به همین علت حراج مجسمه های اسکار کار رایج و معمولی نیست. آموزشگاه اسکار در این مورد معتقد است که اسکار را نباید خرید بلکه باید آن را کسب کرد. با این حال گاهی اوقات، اسکارهای پیش از سال 1951 با قیمت های هنگفتی به فروش می رود.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5657

به "حراج دو مجسمه اسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج دو مجسمه اسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید