جنگنده های روسیه بمب افکن های آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کردند

به گزارش دور زمین، مقامهای روسیه اعلام کردند، جنگنده های سوخو 27 ارتش این کشور اقدام به رهگیری سه بمب افکن راهبردی آمریکا بر فراز دریای بالتیک نموده اند.

جنگنده های روسیه بمب افکن های آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کردند

ه گزارش ایسنا، مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه با اعلام رهگیری شدن این بمب افکنهای آمریکایی بیان کرد که در این اتفاق مرز کشور روسیه نقض نشده است.

طبق اعلام این مرکز سیستمهای کنترل حریم هوایی روسیه در ابتدا سه هدف هوایی را بر فراز آبهای بی طرف در دریای بالتیک در حالی که به مرز روسیه نزدیک میشدند، تشخیص دادند.

این مرکز اعلام کرد: سه جنگنده Su-27 از نیروهای واکنش سریع دفاع هوایی ناوگان بالتیک روسیه برای رهگیری این اهداف اعزام شدند. خدمه جنگنده های روسی به اهداف هوایی در فاصله امن نزدیک شده و آنها را به عنوان بمب افکنهای راهبردی B-52H نیروی هوایی آمریکا تشخیص دادند.

همچنین پیش از آن نیز یک جنگنده Su-27 روسیه نیز برای رهگیری چهار هواپیمای آلمانی، دانمارکی، آمریکایی و سوئدی بر فراز دریای بالتیک اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری تاس همچنین یک سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه به خبرنگاران گفت، جنگنده های Su-27 که روسیه برای شناسایی بمب افکن راهبردی آمریکا گسیل کرد بروی آبهای بی طرف دریای بالتیک پرواز نموده و مرز دانمارک را نقض ننموده است.

وی اظهار کرد: وزارت دفاع روسیه بیانیه ائتلاف ناتو دربراه نقض شدن مرز کشور دانمارک توسط جنگنده Su-27 روسیه را رد می نماید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3234

به "جنگنده های روسیه بمب افکن های آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده های روسیه بمب افکن های آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید