جشنواره ارواح گرسنه پوکت

به گزارش دور زمین، جشنواره Por Tor یا "ارواح گرسنه" یکی از رویدادهای خیریه برای چینی‌های معتقد است که در تور پوکت شاهد آن خواهید بود. در این فستیوال غذاهایی خاص، گل و شمع نثار روح درگذشتگان می‌شود و هدایای دیگری نیز برای غذا دادن به ارواح گرسنه‌ای که خویشاوندی ندارند تقدیم خواهد شد زیرا این عقیده وجود دارد که این ارواح در آن ماه از جهنم آزاد شده‌اند.

جشنواره ارواح گرسنه پوکت

با شرکت در تور پوکت می‌توانید در هر یک از معابد و مقبره‌های چینی موجود در جزیره، این رویداد زیبا را خودتان تجربه کنید. یا می‌توانید به مقبره Seng Tek Bel در جاده پوکت و بازار روز در جاده رانونگ بروید تا از دو تا از بزرگترین جشنواره‌های ارواح گرسنه لذت ببرید.

آنچه باید در جشنواره ارواح گرسنه در تور پوکت انجام داد

معبد Seng Tek Bel که به معبد پور تور کونگ (Por Tor Kong) نیز معروف است، درست کنار مدرسه Bann Bang Neow قرار دارد و مرکز این جشنواره به حساب می‌آید زیرا به مدت هفت روز و هفت شب میزبان برگزاری این رویداد سالانه است و این در حالی است که دیگر مقبره‌ها و معابد نهایتا دو روز را به این فستیوال اختصاص می‌دهند.
بازار روز خیابان رانونگ (Rarong) و مناطق اطراف نیز در مدت برگزاری فستیوال خیلی شلوغ می‌شوند. تمامی این بازار با رنگ‌های مختلف تزئین شده و محل برگزاری فعالیت‌هایی جالبی از ظهر تا نیمه شب خواهد بود که از این جمله می‌توان به مراسم خیریه، رقص شیرها، اجراهای شعبده بازی، کنسرت زنده، نمایش‌های آواز و حرکات موزون و بسیاری سرگرمی‌های دیگر اشاره کرد. دیدن و شرکت در این فعالیت‌ها می‌تواند یکی از خاطرات شیرین تور تایلند باشد.

در هر دوی این مکان‌ها غرفه‌های زیادی برای فروش غذاهای محلی وجود دارد. این فستیوال تور پوکت فرصت بسیار خوبی برای خرید غذاهای محلی تایلندی است که تحت تاثیر فرهنگ چینی قرار گرفته‌اند زیرا قیمت آن‌ها کاملا منصفانه است. در طول این جشنواره معمولا چندین رژه بزرگ نیز برگزار می‌شود. کودکان دبستانی و مردم محلی بهترین لباس‌های سنتی محلی خود را به تن می‌کنند و بسیاری از دختران لباس چیونگسام قرمز (cheongsam) به تن می‌کنند که یک لباس به سبک چینی است و با خود گل و کیک‌هایی به شکل لاک پشت و میوه به مقبره‌ها می‌برند. دیدن همه این‌ها در تور پوکت بسیار لذت بخش خواهد بود.

کیک لاک پشت قرمز برای ارواح گرسنه

فرهنگ و آداب و رسوم چینی‌تایلندی هنوز نشان دهنده عقیده و باوری عمیق به مفهوم تعهدات خانوادگی و احترام به اجداد است. بخش عمده هدایایی که روی محراب قرار می‌گیرند کیک‌های لاک پشتی قرمز رنگ در اندازه‌های مختلف هستند که از آرد و شکر درست می‌شوند. شما نیز ممکن است از دیدن این کیک ها در تور پوکت تعجب کنید و این سوال برایتان پیش بیاید که چرا "لاک پشت قرمز"؟

به این دلیل که لاک پشت نزد چینی‌ها نماد قدرت و طول عمر است و رنگ قرمز به معنای خوش شانسی است. بنابراین هدیه کردن لاک پشت قرمز فقط هدیه‌ای برای اجدادشان نیست بلکه به این معنا است که به نوعی زندگی خود را طولانی‌تر می‌کنند.

تاریخ جشنواره ارواح گرسنه تور پوکت: این فستیوال سالانه در نخستین روز نیمه ماه از ماه هفتم تقویم چینی برگزار می‌شود که معمولا حوالی اواخر آگوست تا اوایل سپتامبر است.

مکان برگزاری: مقبره Seng Tek Bel، کنار مدرسه بان بنگ نئو در جاده پوکت و بازار روز شهر در جاده رانونگ.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3820

به "جشنواره ارواح گرسنه پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ارواح گرسنه پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید