برترین جاذبه های چین که قبل از تور چین باید آنها را بشناسید

به گزارش دور زمین، هر کشوری جاذبه‌های گردشگری خودش را دارد، چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. وقتی نام این کشور را می‌شنوید اولین جاذبه گردشگری که به ذهنتان می‌آید کدام است؟ دیوار بزرگ است، شهر ممنوعه است یا پانداهای غول‌پیکر؟ در ادامه معروفترین جاذبه‌های گردشگری این کشور را برایتان آماده کرده‌ایم. اگر اولین بار است که به تور چین می‌روید این‌ها بهترین مکان‌ها برای دیدن هستند.

برترین جاذبه های چین که قبل از تور چین باید آنها را بشناسید

Mutianyu، بهترین بخش برای دیدن دیوار بزرگ در مدت تور چین

دیوار بزرگ ستاره جاذبه‌های گردشگری چین و همراه با میدان تیانانمن و 5 ستاره پرچم چین، سمبل این کشور است. اگر قصد دارید در مدت تور چین به دیوار بزرگ بروید، بهترین بخش در Mutianyu قرار دارد. این بخش به طور کامل بازسازی شده است و مناظری خارق‌العاده، شلوغی کمتر و مسیرهای خوب برای پیاده‌روی دارد. چالش‌برانگیزترین بخش که خیلی شیب‌دار است، 30 دقیقه زمان برای بالا رفتن از پله‌ها نیاز دارد. جاذبه بخش  Mutianyu دیوار بزرگ تپه‌ای است که بر روی آن یک سنگ بزرگ وجود دارد که بر روی آن نوشته شده به مائو وفادار باشید. این سنگ در زمان انقلاب فرهنگی (1966 تا 1976) ساخته شده است. وقتی در این نقطه می‌ایستید می‌توانید نمایی عالی از دیوار بزرگ بر روی کوه‌ها داشته باشید.

بازدید از شهر ممنوعه در مدت تور چین

شهر ممنوعه یکی از آن مکانهایی است که هر کسی که به تور چین می‌رود باید آن را ببینید. این مجموعه در زمان سلسله مینگ (1368 تا 1644) و سلسله کینگ (1644 تا 1911) قصر سلطنتی بوده است. این مکان خانه 24 امپراتور بوده است و امروزه به یک موزه بزرگ تبدیل شده است و دربرگیرنده هزاران اثر تاریخی باستانی است. چیدمان این قصر به شکل دقیقی بر اساس تئوری فنگشویی چینی بنا نهاده شده است. محفوظ مانده‌ترین قصر سلطنتی چین بزرگترین در نوع خودش در تمام دنیا است. این مجموعه 720 هزار متر مربع مساحت داشته و بیش از 9 هزار سالن دارد.

بازدید از موزه سلحشوران سفالی در مدت تور چین

این ارتش نفس‌گیر سفالی در سال 210 قبل از میلاد همراه با اولین امپراتور سلسله Qin دفن شدند. این ارتش سنگ شده، هم اکنون در شیان قرا دارند و یکی دیگر از ستاره‌های جاذبه‌های گردشگری چین هستند. موزه ارتش سفالی سه حفره داشته و محدوده‌ای 22780 متری را پوشش می‌دهد. بیش از 8000 سرباز و اسب سفالی و بیش از 10 هزار سلاح برنزی در این سه حفره از زیر خاک بیرون آورده شدند. ارتش سفالی، جنگجویان اولین امپراتور چین در آن دنیا هستند و در حدود یک کیلومتری آرامگاه او دفن شده‌اند. این ارتش انسان نما، در موزه‌ای که در محل حفاری‌های باستان شناسی ساخته شده به نمایش در آمده‌اند. تمامی سربازان دفن شده در این محل رو به شرق و به سمت دشمنان امپراتور Qin (چین) چیده شده‌اند.

بازدید از مرکز پرورش پاندا در Dujiangyan در مدت تور چین

پانداهای غول پیکر به یک از مهمترین جاذبه‌های گردشگری چین تبدیل شده‌اند. بهترین مکان برای دیدن پانداهای غول پیکر در مدت تور چین، مرکز پرورش پاندا در Dujiangyan در چنگدو است، جایی که برنامه‌های داوطلبانه به شما اجازه می‌دهد از نزدیک با این جانداران در تماس باشید. پاندای غول پیکر یک حیوان در خطر انقراض است. به خاطر جنگل‌زدایی و شکار (به ویژه قبل از دهه 1950) شمار پانداها به سرعت رو به کاهش گذاشت. در زمان حال حاضر این حیوانات دوست‌داشتنی و بانمک هیچ جای دنیا غیر از این کشور به صورت طبیعی زندگی نمی‌کنند و تنها کمی بیشتر از 1000 پاندا در دنیا باقی مانده است.

بازدید از رودخانه لی در مدت تور چین

رودخانه لی که بر روی اسکناس 20 یوانی نیز می‌توانید تصویری از آن را ببینید، یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری چین است. این تصویر از مکانی نزدیک Xingping در Yangshuo گرفته شده است. این مکان بخشی از مسیر روخانه لی است. اگر در مدت تور چین با کشتی کروز این مسیر را طی کردید می‌توانید از منظره خارق‌العاده این نقطه لذت ببرید. این منطقه که به خاطر صخره‌های آهکیش معروف است، الهام بخش شاعران و هنرمندان چینی بسیاری بوده است. سفر با کشتی کروز در طول رودخانه لی و لذت بردن از طبیعت فوق‌العاده‌اش، دوچرخه سواری در مناطق روستایی Yangshuo و سوار شدن بر قایق‌های بامبویی در رودخانه Yulong (شاخه‌ای از رودخانه لی) سفر شما به گویلین را خاطره‌انگیز و به یادماندنی می‌کند.

رفتن به کوه Qomolangma یا قله اورست در مدت تور چین

کوه Qomolangma برای مردم محلی تبت کوهی مقدس است. این کوه هرم شکل و دارای رکورد در جهان، بین مرز چین و نپال گسترده شده و گردنه شمالی‌اش در Tingri و گردنه جنوبی‌اش در نپال قرار رفته است. در منطقه کوه Qomolangma بیش از 40 قله با ارتفاع بیش از 7000 متر وجود دارد. مناظر فوق‌العاده و رسیدن به موفقیت در صعود، صدها نفر را برای فتح قله‌های این مکان جذب خود کرده است. بهترین زمان برای کوهنوردی در اورست اوایل سپتامبر تا اواخر اکتبر است، قبل از این که فصل پر باد شروع شود.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3673

به "برترین جاذبه های چین که قبل از تور چین باید آنها را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های چین که قبل از تور چین باید آنها را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید