جاذبه های گردشگری پکن

به گزارش دور زمین، آن قدر تاریخ در پکن، پایتخت چین، وجود دارد که به راحتی می‌توانید در این همه بناها و دیدنی‌های تاریخی غرق شوید. بزرگی پکن برنامه‌ریزی برای دیدن بیشتر از یک یا دو جاذبه گردشگری در روز را سخت می‌کند. اما توجه کنید که فرصتی که در تور چین و بازدید از پکن نصیبتان می‌شود کم در زندگی پیش می‌آید. خود را آماده کنید چرا که بعضی از جاذبه‌های پکن را نمی‌توان از دست داد.

جاذبه های گردشگری پکن

دیوار بزرگ چین

هیچ سفری به تور چین بدون بازدید از دیوار بزرگ چین کامل نمی‌شود. از پکن حدود یک ساعت به سمت شمال تا دیوار بزرگ چین فاصله است. رسیدن به دیوار فوق‌العاده آسان است. Mutianyu احتمالا بهترین و در دسترس‌ترین بخش دیوار بزرگ چین است. از ایستگاه Dongzhimen به سمت دیوار در ساعت‌های 7 و 8.30 صبح اتوبوس وجود دارد. طی مسیر با اتوبوس، دو ساعت و نیم طول می‌کشد ولی تنها 16 یوان هزینه دارد. در Hongluo پیاده شوید و تاکسی بگیرید. می‌توانید یک راننده خصوصی استخدام کنید، کسی که تقریبا با 600 تا 700 یوان شما را به آنجا برده و بر می‌گرداند. وقتی به Mutianyu رسیدید می‌توانید چند کیلومتر در طول دیوار پیاده‌روی کرده و از پله‌ها بالا بروید. در راه برگشت با هزینه 55 یوان می‌توانید سورتمه toboggan را امتحان کنید.

  • ساعت‌های بازدید: روزانه، از 7 صبح تا 6 بعد از ظهر در ماه‌های آوریل تا اکتبر، از هفت و نیم صبح تا پنج و نیم بعد از ظهر در ماه‌های نوامبر تا مارس
  • ورودی: 45 یوان و 60 یوان برای تله کابین

شهر ممنوعه در پکن

شهر ممنوعه حدود 500 سال خانه امپراتورهای چین بوده است، از سلسله مینگ تا پایان سلسله Qing. این مجموعه که در ابتدای قرن پانزدهم ساخته شده، شامل حدودا هزار ساختمان است، خصوصیتی که آن را به نفس‌گیرترین جاذبه گردشگری جهان تبدیل کرده است. از میدان تیانانمن وارد این مجموعه می‌شوید (میدانی که احتمالا بیشترین تعداد دوربین‌های مدار بسته در دنیا را دارد). از زیر عکس رئیس Mao خواهید گذشت و می‌توانید از بالکن دروازه Meridian بالا بروید، جایی که Mao در سال 1949 تاسیس حکومت کمونیسم چین را اعلام کرد. وقتی داخل شهر ممنوعه شدید، می‌توانید از موزه قصر بازدید کنید. کاری که حتما باید انجام دهید، بازدید از سالن Supreme Harmony است. بزرگترین سالن در مجموعه شهر ممنوعه و محل قرارگیری Dragon Throne (تخت اژدها) جایی که زمانی امپراتور بر روی آن می‌نشست.

  • آدرس: چین، پکن، خیابان چهارم Jingshan Qianjie، موزه قصر
  • ساعات بازدید: روزانه هشت و نیم تا 5 بعد از ظهر. دفتر بلیت فروشی ساعت 3 بعد از ظهر بسته می‌شود
  • ورودی: 60 یوان

معبد بهشت پکن

معبد بهشت (Temple of Heaven) که در جنوب شهر ممنوعه قرار گرفته، در سال 1406 ساخته شده است. این معبد توسط امپراتورهای Ming و Qing برای دعا برای محصول خوب مورد استفاده قرار می‌گرفت. دو بار در سال امپراتور و کل همراهانش از شهر ممنوعه به این معبد می‌رفتند. آن جا لباس‌هایی مخصوص به تن می‌کردند و در مدت اقامت در معبد از خوردن گوشت پرهیز می‌کردند. حتی کوچکترین خطا در این تشریفات به عنوان فال بد برای محصول زراعی چین قلمداد می‌شد. جدا از این که این معبد یکی از باشکوه‌ترین سازه‌های پکن است، معبد بهشت توسط چندین کیلومتر مربع فضای سبز احاطه شده است. این فضاهای سبز پر است از افرادی که در حال رقصیدن و آواز خواندن هستند یا شطرنج چینی بازی می‌کنند.

  • آدرس: چین، پکن، Dongcheng
  • ساعات بازید: 8.30 صبح تا 4 بعد از ظهر
  • ورودی: 30 یوان در زمستان، 35 یوان در تابستان

پارک المپیک پکن

نسخه‌ای مدرن از یک پروژه سلطنتی، پارک المپیک که میزبان بازی‌های المپیک 2008 بود، هم اکنون به روی عموم باز است. استادیوم لانه پرنده برای برگزاری کنسرت‌ها و مراسم‌ها استفاده می‌شود. سالن Water Cube هم اکنون پر شده است از سرسره‌های آبی و ماشین‌های تولید موج. در اوایل بعد از ظهر کل ساختمان‌ها با نورپردازی ویژه‌ای روشن می‌شوند.

  • آدرس: چین، پکن، Chaoyang، جاده Tianchen
  • ساعات بازدید: روزانه، 9 صبح تا 6 بعد از ظهر در ماه‌های مارس تا اکتبر و تا 5.30 بعد از ظهر در ماه‌های نوامبر تا فوریه
  • ورودی: مکعب آب 200 یوان و لانه پرنده 50 یوان هزینه دارد

ناحیه هنری 798 پکن

هنرمندان، این کارخانه قدیمی را در دهه 1990 به دست گرفتند و این روزها این محل پر شده از گالری‌ها و کافی‌شاپ‌ها. بنای این کارخانه‌ها در دهه 50 توسط آلمان شرقی ساخته شده است. جواهر منطقه 798 بدون شک Ullens Centre for Contemporary Art است، احتمالا برترین گالری هنری مدرن چین.

  • آدرس: چین، پکن، Chaoyang، جاده چهارم Jiuxianqiao
  • ساعات بازدید: هر روز
  • ورودی: رایگان

دریاچه Houhai پکن

دریاچه‌های Houhai و Qianhai و Xihai در اصل انبارهای آب پکن بودند. امروزه این دریاچه‌ها به مقاصد گردشگری محبوبی در پکن تبدیل شده‌اند، و تعداد زیادی رستوران و بار در کنار سواحل این دریاچه‌ها مستقر شده‌اند. در محله قدیمی نزدیک دریاچه، محل اقامت Soong Chingling و عمارت شاهزاده Gong قرار دارد. هر دو ارزش بازدید را دارند.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3647

به "جاذبه های گردشگری پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید