بهترین جاذبه های زیرزمینی دنیا

به گزارش دور زمین، سیاره ما جاذبه‌های طبیعی زیبای بسیاری دارد. بعضی از آن‌ها جلوی چشمان ما قرار دارند، در حالی که تعدادی از آن‌ها زیر زمین پنهان شده‌اند و از دید ما دور هستند. با ما همراه باشید و با چند تا از گنجینه‌های زیرزمینی دنیا آشنا شوید، مکان‌هایی که تجربه‌هایی فراموش نشدنی برایتان به یادگار می‌گذارند.

بهترین جاذبه های زیرزمینی دنیا

غار باتو، گومباک (Gombak)، مالزی

تپه‌ای که معبد باتو بر روی آن بنا شده، مکان مقدس مشهوری محسوب می‌شود و توسط مالزیایی‌ها و بسیاری از گردشگران تور مالزی بازدید می‌شود. مجموعه معابد در سرتاسر تپه گسترده شده است. این غارهای زیرزمینی شامل شکل‌های بی‌نظیری از سنگ‌های آهکی و گونه‌های کمیاب حیوانات است. این منطقه‌ جاذبه‌ی توریستی محبوبی در کشور مالزی است که در 13 کیلومتری شمال کوالالامپور قرار دارد. می‌توانید با استفاده از قطار به راحتی از مسیر زیبایی عبور کنید و به این ناحیه سفر کنید.

عدن نمک ویلِچکا (Wieliczka)، ویلِچکا، لهستان

معدن نمک ویلچکا از قرن سیزدهم در حال کار بوده است. امروزه اما این معدن به عنوان یک موزه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به سبب جاذبه‌های زیرزمینی که دارد سالانه بالغ بر 1/2 میلیون گردشگر را جذب خود می‌کند. وجود یک دریاچه زیرزمینی، تعداد زیادی مجسمه‌ی نمکی و حتی کلیسای حجاری شده که همه‌ی آن‌ها از نمک ساخته شده‌اند بر جذابیت این مجموعه می‌افزایند. این معدن تنها 10 کیلومتر با شهر زیبا و قدیمی کراکوف فاصله دارد، پس می‌توانید به راحتی توسط اتوبوس یا قطار به این ناحیه سفر کنید یا با ماشین از سمت جاده‌ی E40 به این سمت حرکت کنید.

معدن نمک یکاترینبورگ، روسیه

معدنی نمکی که در زیر شهر صنعتی یکاترینبورگ یافت شده، دارای مناظری زنده و رنگارنگ از مواد معدنی است که 200 متر زیر زمین قرار دارند. با این وجود تنها با اجازه‌ی دولتی می‌توانید از این معدن دیدن کنید چرا که برای بازدید عموم باز نیست. برای سفر به این نقطه می‌توانید از سایر شهرهای اروپا یا شهرهای دبی، استانبول و تاشکند به طرف فرودگاه بین‌المللی یکاترینبورگ پرواز کنید.

منطقه‌ی زیر زمینی Bounce Below، ولز، بریتانیا

منطقه‌ی Bounce Below در غار Llechwedd، قرار دارد. 3 ترامپولین غول پیکر در این غار 176 ساله قرار دارد. این مکان اولین زمین بازی در جهان است که زیرِ زمین قرار دارد و با چراغ‌هایی رنگی روشن شده است. برای بازدید از این غار می‌توانید با اتوبوس یا قطار از شهرهای مختلف بریتانیا به این نقطه سفر کنید.

شهر زیرزمینی درینکیو (Derinkuyu)، کاپادوکیه، ترکیه

شهر درینکیو توسط Phrygianها درون صخره‌های نرم آتشفشانی بین قرن‌های 8 تا 7 قبل از میلاد حجاری شده است. این شهر قبلا به عنوان سرپناهی در زمان تهاجم استفاده می‌شده است. درینکیو حدود 60 متر زیر زمین است و توسط تونل‌هایی به هم مرتبط می‌شود و می‌تواند بیش از 20,000 نفر را در خود اسکان دهد. امروزه اکثر نقاط این محل برای بازدید عموم آزاد است. تورهای بازدید از این مکان از Goreme (شهری در Cappadocia) به این سمت راه می‌افتند.

سنوتس (Cenotes)، مکزیک

گودال‌های طبیعی عمیق زیادی در مکزیک یافت می‌شوند. بعضی، مانند آنهایی که در Chichén Itzá و Valladolid وجود دارند بسیار زیبا بوده و بین گردشگران بسیار محبوب هستند. این غارهای مقدس قبلا به عنوان کعبه‌گاه زائران مایایی استفاده می‌شد که اشیا و گاها انسان‌ها را هم برای اهداف مذهبی قربانی می‌کردند. برای بازدید از این نقطه‌ می‌توانید توسط اتوبوس از سایر شهرهای مکزیک به اینجا سفر کنید.

Booming Ice Chasm، کوه‌های راکی سمت کانادا، کانادا

شکاف یخی، غار خطرناکی است که جریان ورودی هوای سرد را به دام می‌اندازد و در خود نگه می‌دارد که در نتیجه‌ی آن چندین متر لایه ضخیم یخ شفاف و صاف به وجود می‌آید‌. همچنین این لایه‌ی یخی خاصیت آکوستیکی شگفت‌انگیزی دارد. تنها افراد حرفه‌ای باید از صخره‌های یخی بالا بروند، چرا که سطح این یخ‌ها بسیار لیز و لغزنده است و کوچکترین اشتباهی باعث سقوط خواهد شد. برای رسیدن به این نقطه که روی خط مرزی آلبرتا و بریتیش کلمبیا واقع شده، می‌توانید با طی مسافت 90 دقیقه‌ای توسط ماشین از کلگری به این سمت سفر کنید.

مجموعه غارهای Carlsbad، نیو مکزیکو، ایالات متحده

مجموعه‌ی Carlsbad Caverns در کوه‌های گوادالوپ واقع شده‌اند و ویژگی آن‌ها وجود اتاق‌های آهکی بزرگ است. می‌توان در سراسر غار سنگ‌های آهکی و استالاکتیکی را مشاهده کرد. رنگ‌های زیبای بازتاب شده از این سنگ‌ها برای لحظاتی بیننده را به دنیایی جادویی می‌برند. این مجموعه در 40 کیلومتری Carlsbad واقع شده است. برای بازدید از این غارها می‌توانید توسط ماشین یا اتوبوس از سمت بزرگراه‌های 62 و 180 ایالات متحده به این سمت سفر کنید.

ایستگاه متروی استکهلم، استکهلم، سوئد

ایستگاه متروی استکهلم به صورت غیر رسمی به عنوان طولانی‌ترین نمایشگاه هنر در جهان شناخته می‌شود. در این ایستگاه نقاشی‌های زیبایی قرار دارد. سطح رنگی و ناهموار سقف و دیواره‌ها، تصوری خیالی از فضایی آتش‌گرفته را به بیننده القا می‌کند. ایده‌ی ارایه هنر به عموم آن هم در یک مکان عمومی بسیار ارزنده و موفق بوده است.

غارهای وایتومو (Waitomo)، کینگ‌کانتری (King Country)، نیوزیلند

سیستم غارهای Waitomo بیش از 2 میلیون سال عمر دارند. غارهای آهکی خارق‌العاده‌ای در این مجموعه وجود دارند اما غار کرم‌های شب‌تاب، فوق‌العاده‌ترین آن‌ها است: Arachnocampa luminosa به اندازه یک پشه است و تنها در استرالیا و نیوزلند یافت می‌شود. این کرم شب‌تاب در تاریکی از خود نور ساطع کرده و منظره‌ای باورنکردنی و منحصر به فرد در غار ایجاد می‌کند.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3695

به "بهترین جاذبه های زیرزمینی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های زیرزمینی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید