پنج توصیه مهم برای آنهایی که برای اولین بار به تور چین می روند

به گزارش دور زمین، چین کشور بسیار بزرگی است و برخی از مسافران ممکن است از ناشناخته بودن آن برایشان، کمی دلهره داشته باشند. اگر قصد رفتن به تور چین را دارید به هیچ عنوان نگران نباشید. مطمئن باشید که سفر به این کشور، در لیست سفرهایتان در بالاترین جایگاه قرار می‌گیرد. در این مطلب ما توصیه‌هایی که در این سفر خاطره‌انگیز به دردتان می‌خورد را برایتان آماده کرده‌ایم. به آن‌ها عمل کنید و از سفرتان به چین لذت ببرید.

پنج توصیه مهم برای آنهایی که برای اولین بار به تور چین می روند

 در سفر به چین، حصار زبانی را بشکنید

مشکل ارتباط برقرار کردن در چین، احتمالا مهمترین دغدغه مسافران خارجی تور چین است. ولی در واقع، بسیاری از چینی‌ها یادگیری زبان انگلیسی را از مدرسه ابتدایی شروع می‌کنند (مخصوصا نسل بعد از دهه 80 و 90 در مناطق شهری). بنابراین اگر شما انگلیسی را واضح و آرام صحبت کنید در شهرهای بزرگ مشکل زیادی برای کمک گرفتن نخواهید داشت. البته مسافران همیشه نمی‌توانند روی پیدا کردن کسی که انگلیسی بلد باشد حساب باز کنند. یاد گرفتن کمی چینی قبل از سفر باعث می‌شود اعتماد به نفس بیشتری در هنگام سفر به این کشور داشته باشید. چینی ماندارین زبان رسمی چین است و در تمام قسمت‌های این کشور برای مردم قابل فهم است. با یاد گرفتن چند جمله ساده می‌توانید در صورت لزوم آدرس بپرسید و در رستوران‌ها راحت‌تر غذا سفارش دهید. همراه داشتن جمله‌های خاص به صورت پرینت شده و یا بر روی موبایلتان نیز می‌تواند کمک بزرگی برایتان باشد.

مقاصد توریستی که قرار است در تور چین ببینید را بشناسید

چین کشور بسیار بزرگی است و دارای مناظر طبیعی خارق‌العاده و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی زیادی است. از جمله جاذبه‌های ارزشمند چین می‌توان مرتفع‌ترین کوهستان‌های دنیا، برخی از بزرگترین صحراهای دنیا، علفزارهای فوق‌العاده وسیع، تپه‌های آهکی شگفت‌آور در کنار رودخانه لی، تعداد بی‌شماری مکان‌های تاریخی و دهکده‌های اقلیت‌های قومی را نام برد. دیدن تمام جاذبه‌های این کشور در چند روز غیر ممکن است. برای کسانی که اولین بار به تور چین می‌روند توصیه‌شده‌ترین مقصدها، شهرهای پکن، شانگهای، شیان و گویلین هستند.

تور چین برای بار اولی‌ها: پکن

پایتخت چین یعنی پکن، تعداد زیادی جاذبه‌های گردشگری در سطح جهانی دارد. در پکن می‌توانید بالای یکی از هشت عجایب دنیا یعنی دیوار بزرگ راه بروید، از قصری سلطنتی و عظیم یعنی شهر ممنوعه دیدن کنید، از گشت و گذار در مکانی بهشتی یعنی معبد بهشت لذت ببرید و یکی از معروفترین باغ‌های این کشور یعنی کاخ تابستانی پکن را ببینید. در بافت قدیمی پکن می‌توانید گذشته چین را تجربه کنید.

تور چین برای بار اولی‌ها: شانگهای

بزرگترین و مدرن‌ترین شهر چین یعنی شانگهای، پر است از مکان‌های تاریخی (معبد جینگ‌آن، معبد بودای یشمی، باغ Yuyuan) و سازه‌های مدرن (برج جینامو، برج تلویزیونی مروارید شرقی و مرکز تجارت جهانی شانگهای). در شانگهای، می‌توانید از شهر آبی خارق‌العاده Zhujiajiao دیدن کنید. شانگهای نزدیک هانگزو است و با قطارهای فشنگی تنها 41 دقیقه با هم فاصله دارند. شما می‌توانید در مدت تور چین، زمانی که در شانگهای هستید با یک سفر کوتاه به هانگزو بروید و از دریاچه غربی معروف هانگزو دیدن کنید.

تور چین برای بار اولی‌ها: شیان

شیان زادگاه فرهنگ چین است. شیان تعداد زیادی مکان‌های تاریخی و سازه‌های باستانی دارد. ارتش سنگی Terracotta، دیوار باستانی شهر و کوهستان معروف Hua در شیان قرار دارند.

تور چین برای بار اولی‌ها: گویلین

گویلین یکی از زیباترین پارک‌های ملی دنیا را دارد. در منطقه خوش منظره رودخانه لی، می‌توانید از مناظر خارق‌العاده تپه‌های آهکی و سرسبز اطراف لذت ببرید. در شالیزارهای پلکانی گویلین می‌توانید از دیدن تراس‌های کشت برنج خارق‌العاده لذت ببرید و رسوم اقلیت‌های Zhuang و Miao را تجربه کنید.

در تور چین به چینی چانه بزنید

به هر منطقه توریستی چین که بروید فروشنده‌هایی را خواهید دید که وسایل کادویی و غذا می‌فروشند. اگر در چین قصد ندارید چیزی را بخرید قیمتش را نپرسید؛ اگر بپرسید فروشنده‌ها ممکن است شما را برای مسیری طولانی تعقیب کنند. به طور کلی وقتی می‌خواهید در این کشور چانه بزنید، قیمت را 30 درصد پایین‌تر بگویید. در زیر چند جمله چینی را که برای چانه زدن لازم دارید را آورده‌ایم. به یاد داشته باشید که گفتن این جمله‌ها را با یک لبخند گرم همراه کنید. وقتی می‌خواهید چیزی را بخرید طوری رفتار کنید که انگار خریدن یا نخریدن آن جنس برایتان تفاوتی ندارد. اگر فروشنده قیمت پیشنهادی شما را نپذیرفت، وانمود کنید که می‌روید و کالای او را نخواهید خرید. آن‌ها ممکن است شما را صدا کنند و آن کالا را با قیمت درخواستی شما به شما بفروشند. خرید کردن در چین فرصت خوبی برای تمرین مهارت‌های بازیگری‌تان خواهد بود.

不要了, 谢谢 (بویا او لا، شیشیه): نه ممنون.

这个多少钱 (ژیگِ دو شائو چی اِن): این چند است؟

太贵了 (تای کو اِی لا): گران است.

少点吧 (شائو دیان با): می‌شود قیمتش را کمی پایین‌تر بیاورید؟

برنامه سفر خود را بر اساس آب و هوا تنظیم کنید

چین بیشتر از هر کشور دیگری در دنیا تنوع آب و هوایی دارد. به این خاطر که شرایط آب و هوایی در این کشور منطقه به منطقه متفاوت است، باید زمان تور چین را بر اساس آب و هوای شهرهای مقصدتان و بهترین زمان سفر به آن نقطه انتخاب کنید. در ادامه به طور خلاصه، ماه به ماه را برای سفر به مقصدهای محبوب این کشور بررسی کرده‌ایم.

ژانویه: در ژانویه به شمال چین (هاربین و جیلین) بروید. فستیوال بین‌المللی برف و یخ هاربین از پنجم ژانویه تا پنجم فوریه هر سال برگزار می‌شود. در این فستیوال، شما می‌توانید از دیدن مجسمه‌ها و سازه‌های یخی که گوشه گوشه هاربین پیدا می‌شوند لذت ببرید. لذت بردن از یخ‌بندان‌های جیلین و اسکی در شمال این کشور دو تای دیگر از کارهایی است که توصیه می‌کنیم در این زمان در تور چین انجام دهید.

فوریه: در فوریه به جزیره هاینان بروید. بیشتر مناطق توریستی چین در فوریه هنوز سرد هستند. در همین زمان هاینان از مسافران تور چین با آفتاب گرم و سواحل زیبایش پذیرایی می‌کند.

مارس: در ماه مارس به مناطق جنوب رودخانه یانگتسه بروید. گل‌های بهاری در این زمان پدیدار می‌شوند و نم نم باران، هر از گاهی می‌بارد و مناطقی مانند شانگهای، یانگژو، سوژو و هانگزو را به بهترین مکان‌هایی که در تور چین می‌توانید ببینید تبدیل می‌کند.

آوریل: در آوریل باید به گویلین، شیان و کوهستان زرد بروید. آوریل در چین، ماه لذت بردن از شکوفه‌ها است. هر نقطه‌ای در این کشور که در آن گل‌ها و درختان شکوفه کرده باشند، مقصدی عالی برای تور چین شما خواهد بود. اگر در آوریل از گویلین دیدن کنید، می‌توانید از شکوفه‌های هلو و مناظر خارق‌العاده تپه‌های آهکی سرسبز در امتداد رودخانه لی لذت ببرید.

می: استان یون‌نان (شانگری لا، لیجیانگ و کونمینگ) جایی است که شما می‌توانید زندگی سنتی مردم چین را تجربه کنید، از آسمان آبی و صاف بهره ببرید، صومعه‌های اسرارآمیز تبت را ببینید و از گل‌های زیبای آزالیا و کوهستان‌های پوشیده از برف لذت ببرید.

ژوئن: ژوئن را باید در ژانگجیاجی چین باشید. دیدنی‌های ژانگجیاجی، تپه‌های خارق‌العاده منطقه خوش منظره Wulingyuan و پیاده‌روهای شیشه‌ای ترسناک کوهستان تیانمن هستند.

جولای: در جولای باید به دالیان، کینگ‌دائو، وِی‌های، یانتای و جزیره لانگ بروید. شهرهای ساحلی این کشور انتخاب خوبی برای داشتن یک تور چین عالی در تابستان‌های گرم هستند. در Qingdao هر سال یک فستیوال بین‌المللی مربوط به نوشیدنی در نیمه‌های آگوست برگزار می‌شود.

آگوست: آگوست را به تبت بروید. سفرتان به تبت در تور چین، سفری ماجراجویانه خواهد بود. در تبت از قصر خارق‌العاده Potala دیدن کنید، در مرغزارهای فوق‌العاده وسیع تبت گشت بزنید و با یک خانواده‌ی محلی تبت دمخور شوید و تجربه‌ای به یاد ماندنی برای خودتان ایجاد کنید.

سپتامبر: سپتامبر را به پکن و ژینجیانگ بروید. در سپتامبر در ژینجیانگ هندوانه‌ها و میوه‌ها آماده‌اند تا شما آن‌ها را مزه کنید. هوا در این ماه در این منطقه از چین خنک می‌شود.

اکتبر: اکتبر را در Jiuzhaigou باشید. در این زمان کل منطقه خوش منظره Jiuzhaigou با درختان رنگارنگ، شامل رنگ‌های طلایی، قرمز، سبز مایل به سیاه و زرد تزئین می‌شود و بازتاب درختان روی دریاچه‌ها، منظره‌هایی ماورایی پدید می‌آورد.

نوامبر: بهترین زمان برای رفتن به Guizhou نوامبر است. یکی از شادترین فستیوال‌های Miao یعنی فستیوال Lusheng در نوامبر در این منطقه از چین برگزار می‌شود. بازدید از دهکده‌های Miao نزدیک رودخانه‌ها و تپه‌ها و تجربه رسوم رنگارنگ Miao به شما کمک می‌کند این اقلیت چین را بهتر بشناسید. هوا در نوامبر در پکن نیز خنک و مناسب است.

دسامبر: دسامبر را در تور چین به هنگ کنگ بروید. دسامبر ماه تخفیف در هنگ کنگ است و خرید کردن در این زمان در هنگ کنگ می‌تواند کلی پول برایتان ذخیره کند و خرید کردن برایتان لذت بخش شود.

در تور چین غذاهای چینی را امتحان کنید

چین فرهنگ غذایی بسیار غنی و گسترده‌ای دارد. هر قسمتی از این کشور، روش‌های پخت و پز مخصوص به خود را دارد. به آن‌هایی که اولین بار به تور چین می‌روند، پیشنهاد می‌شود خوردن این غذاهای چینی را از دست ندهند: اردک پکنی پکن، کلوچه‌های مغزدار بخار پز شده شانگهای، کلوچه‌ها و همبرگرهای چینی شیان و نودل برنجی گویلین. در مدت تور چین خود، حتما غذاهای خیابانی را امتحان کنید. شاید به بعضی از توریست‌ها توصیه شود که غذاهای خیابانی کشورها را نخورند، ولی در این کشور غذاهای خیابانی از بهترین غذاهایی هستند که می‌توانید در شهرها بخورید. برای مثال کیک تخم مرغی پکن، که فقط صبح‌ها در دسترس است و به قیمت تنها 5 یوان به فروش می‌رسد یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که می‌توانید در سفرتان امتحان کنید. کبابی‌های گویلین نیز تنها بعد از ظهرها و شب‌ها فعالیت می‌کنند و هر سیخ کباب آن‌ها تنها 1 یا 2 یوان قیمت دارند. غذاهای چینی را می‌توان به هشت دسته‌بندی مختلف که نماینده 8 منطقه جغرافیایی مختلف چین هستند، دسته‌بندی کرد. البته چین خیلی بیشتر از این دسته بندی‌ها، غذاهای جالب و خوشمزه دارد.

بسیاری از مردم دنیا، آسیای جنوب شرقی و چین را به داشتن غذاهای عجیب و غریب می‌شناسند. احتمالا نمی‌توانید تصور کنید که لارو حشره و گوشت مار قابل خوردن باشند. البته این موضوع تنها برای شما غیر عادی نیست، بسیاری از چینی‌ها نیز این‌ها را به هیچ عنوان نمی‌خورند. برخی از غذاهای خیلی عجیب در این کشور را بسیاری از مردم چین هیچ وقت نمی‌بینند و هیچ وقت امتحان نمی‌کنند. غذاهایی مانند عنکبوت، سوسک، عقرب و ملخ که معمولا به صورت سرخ شده در دسترس هستند، در چین معمول نیستند و شاید این نوع غذاها را در مناطقی که اقلیت‌ها در آن جاها حضور دارند ببینید.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2884

به "پنج توصیه مهم برای آنهایی که برای اولین بار به تور چین می روند" امتیاز دهید

1 کاربر به "پنج توصیه مهم برای آنهایی که برای اولین بار به تور چین می روند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج توصیه مهم برای آنهایی که برای اولین بار به تور چین می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید