ده تا از بهترین مکان ها برای بازدید در چین

به گزارش دور زمین، چین دروازه آسیای شرقی، کشوری است با شگفتی‌های بی‌شمار. تمدن کهن چین، مرد پکنی (Peking Man)، باروت و نودل (رشته‌فرنگی) را به جهان هدیه کرده است. گردشگرانی که برای نخستین بار به چین سفر می‌کنند، به بازدید از شهرهای بزرگ چین اکتفا می‌کنند. اما گردشگران باتجربه‌تر به تمام نقاط چین، حتی مناطقی که برقراری ارتباط گاها با موانعی همچون نا آشنایی با زبان روبه‌رو است سفر می‌کنند تا شگفتی‌های این کشور بزرگ و باشکوه را بیشتر کشف کنند.

ده تا از بهترین مکان ها برای بازدید در چین

پکن (Beijing)، چین

پکن، پایتخت کنونی چین و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تور چین است. تاریخ پکن به 3000 سال قبل بر می‌گردد و هنوز بسیاری از تاریخ این شهر در داخل مرزهای این شهر زنده است. پکن (Beijing) به معنای پایتخت شمالی است، نقشی که در اعصار مختلف چندین بار برای امپراتوری چین ایفا کرده است. از جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر می‌توان به میدان تیانانمن (Tiananmen Square)، شهر ممنوعه (Forbidden City)، موزه‌ ملی چین و قصرهای تابستانی کهن و امروزی این شهر اشاره کرد.

Kunming، چین

کونمینگ مرکز اقتصاد، حمل و نقل، صنعت و فرهنگ جنوب شرق چین است. این شهر توسط شبکه ریلی به شهرهای بزرگ چین و همچنین ویتنام متصل شده است. آب‌وهوای معتدل باعث شده بازدید از این شهر در تمام طول سال مناسب باشد. بیشتر به دلیل آب و هوای معتدل و مناسب، پرورش گل مهمترین صنعت این شهر چین است. گردشگران می‌توانند از نمایشگاه‌ها، حراج‌های گل و گیاه و باغ‌های گیاه شناسی این شهر بازدید کنند.

Jiuzhaigou، چین

دره جیوژایگو را به عنوان سرزمین پریان می‌شناسند. این دره دارای آبشارهای متعدد، کوه‌های آهکی پوشیده از برف و 108 دریاچه فیروزه‌ای، آبی و سبز رنگی است که آن قدر شفاف هستند که می‌توانید کف دریاچه‌ها را ببینید. این دره همچنین محل زندگی پانداهای بزرگ چین است، اگر چه که به دلیل وسعت دره شانس دیدن آن‌ها بسیار پایین است.

هانگزو (Hangzhou)، چین

معروف شده به خاطر چشم‌اندازهای طبیعی زیبایش، هانگزو و دریاچه غربی‌اش توسط تعداد بیشماری شاعر و هنرمند جاودانه شده است. هانگژو، شهری است که مارکوپولو در قرن سیزدهم از آن به عنوان زیباترین و باشکوه‌ترین شهر جهان یاد کرده است. دریاچه‌ای که در ناحیه غربی هانگزو قرار گرفته، یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی این شهر است. بناهای باستانی و باغ‌هایی که برای کسب آرامش و معرفت طراحی شده‌اند، در کناره این دریاچه واقع شده‌اند.

یانگشو (Yangshuo)، چین

یانگشو به خاطر قیمت‌های ارزان و محیط آرام و راحتش، زمانی آهنربایی برای جذب کوله‌پشتی‌گردها بود، اما امروزه همه نوع گردشگر جذب این شهر می‌شوند تا از زیبایی‌های طبیعی و کوهستان‌های آهکی این شهر دیدن کنند. یانگشو همچنین محل اقامت خوبی است برای سفرهای یک روزه به Guilin و برای یک سفر تفریحی بر روی رودخانه Li. بسیاری از مسافران برای برگشت دوچرخه کرایه می‌کنند، چرا که جاده بسیار وسیع است و به آن‌ها فرصت تماشای کشاورزان در حال کار بر روی مزارعشان را می‌دهد.

لهاسا (Lhasa)، چین

لهاسا با ارتفاع 3500 متر بالاتر از سطح دریا، یکی از مرتفع‌ترین شهرهای جهان و مهم‌ترین شهر تبت است. با وجود این که این شهر به خاک چین ضمیمه شده، فرهنگ خاص خود را حفظ کرده است. قصر پوتولا (Potala Palace)، که روزگاری دالایی لاما در آن زندگی می‌کرد، در این شهر قرار دارد. این قصر که بر روی تپه سرخ قرار دارد، بیش از 350 سال پیش ساخته شده است. این قصر از دو بخش تشکیل شده است، قصر سفید که دالای لاما در آن زندگی می‌کرد و قصر قرمز که محل تدریس درس‌های مذهبی بوده است. یک قصر دیگر در لهاسا، قصر Norbulingka است که در سال 1755 ساخته شده و قصر تابستانی دالای لاما بوده است.

شیان (Xi'an)، چین

شیان روزگاری نقطه آغازین جاده ابریشم و مهم‌ترین راه تجاری آسیا و اروپا بود. قبل از اتحاد کل چین بین دوره زمانی 1000 سال قبل از میلاد و 1000 سال بعد از میلاد مسیح، شیان مرکز پادشاهی 11 سلسله بوده است. این شهر یکی از چهار پایتخت امپراتوری چین باستان است. از جاذبه‌های مهم این شهر مکان باستانی تازه کشف شده ارتش تتراکونا (Terracotta Army) است؛ محافظان آرامگاه نخستین امپراتور چین. شیان همچنین دیوار بزرگی به طول 12 کیلومتر دور شهر دارد، دیوارهایی که زمان ساختشان به قرن چهاردهم بر می‌گردد. بناهای تاریخی شیان تنها بخشی از تاریخ این شهر نیستند، بلکه گشت و گذار در شهر گاهی نیازمند گذر از رو، زیر و یا دور آن‌هاست.

شانگهای (Shanghai)، چین

شانگهای در دهانه رودخانه یانگ تسه و در ناحیه شرقی دریای چین واقع شده است. شانگهای بزرگترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر چین است. آسمان شانگهای پر است از آسمان‌خراش‌ها، و در کنار آن‌ها مراکز خرید جذاب، هتل‌های مجلل و مراکز هنری معتبر که گوشه گوشه شهر جای گرفته‌اند. شب‌های شهر شانگهای با چراغ‌های درخشان نئونی، خیابان‌های شلوغ و کسب‌وکار پر رونق، معرف آن روی غربی شده شهرهای چین است. محبوب‌ترین مکان شانگهای برای وقت گذراندن Bund است، اسکله مستعمراتی شانگهای در کنار رودخانه Huangpu.

دیوار بزرگ چین (Great Wall of China)

دیوار بزرگ چین نسخه به هم متصل شده دیوارهای کوچکی است که در طول سال‌ها توسط سلسله‌های مختلف ساخته شده بوده است. سازندگان، این دیوارها را برای محافظت در برابر حمله‌های قبایلی که از شمال می‌آمدند بنا کردند. دیوار بزرگ چین حدود 200 سال تاریخ و حدود 8800 کیلومتر طول دارد. بخش‌هایی از این دیوار به مخروبه تبدیل شده‌اند یا به کلی از بین رفته‌اند. این دیوار بلندترین ساخته دست بشر است. بخش‌های بسیاری از دیوار بزرگ برای گردشگران تور چین جذاب است. Badaling محبوب‌ترین قسمت دیوار است. این قسمت به پکن نزدیک است و دسترسی و بالا رفتن از آن راحت است.

هنگ کنگ (Hong Kong)، چین

هنگ کنگ در سواحل شرقی چین واقع شده است. هنگ کنگ مرکزی تجاری و بین‌المللی و تلفیقی است از تأثیر استعمار بریتانیا، فرهنگ چین و فناوری عصر مدرن. هنگ کنگ با وجود آسمان‌خراش‌ها و برج‌های متعدد و داشتن یکی از بالاترین تراکم‌های جمعیتی در دنیا، دارای چشم‌اندازهای طبیعی و مناظر دیدنی بسیار مانند جنگل‌های سبز، مناظر کوهستانی و سواحل زیبا است. برخی از دیدنی‌های هنگ کنگ که حتما باید ببینید، شامل این‌ها هستند: Victoria Harbour مشهور با منظره خارق‌العاده شب با آسمان‌خراش‌های درخشان و The Peak (قله) بلندترین نقطه هنگ کنگ که منظره‌ای عالی از شهر را ارائه می‌دهد.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3641

به "ده تا از بهترین مکان ها برای بازدید در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده تا از بهترین مکان ها برای بازدید در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید