راهنمای گردشگری تور چین در فصل زمستان

به گزارش دور زمین، چین هنوز به مقصدی مطلوب برای گردشگران خارجی برای تفریحات زمستانه تبدیل نشده است. این کشور تعدادی پیست اسکی هیجان انگیز و مجهز دارد اما ممکن است به اندازه‌ای که شما انتظار دارید خوب نباشند. بزرگترین مزیت سفر با تور چین در طول زمستان بهره بردن از قیمت های پایین و جمعیت کم گردشگران است.

راهنمای گردشگری تور چین در فصل زمستان

چین جاذبه‌های گردشگری زمستانی مختص به خود را دارد. به عنوان مثال می توان به جشنواره‌هایی که در زمستان برگزار می‌شوند و در نوع خود در سطح جهان بی نظیرند، نواحی بسیار خوش منظره زمستانه و مکان‌هایی در جنوب چین که در تمام طول سال هوایی معتدل دارند اشاره کرد. در ادامه به برخی از جاذبه‌های توریستی چین در طول فصول کم گردشگر خواهیم پرداخت.

از زمستان کم گردشگر (Off-Season) چین لذت ببرید: جمعیت کمتر، قیمت‌های کمتر

فصل کم گردشگر این کشور زمانیست که میزان سفرهای توریستی با تور چین به آن در پایین سطح خود در سال قرار دارد. هزینه‌ها به منظور تشویق به سفر در طول این دوره کاهش یافته‌اند. شروع این زمان از نوامبر می‌باشد و در ماه مارچ به پایان می‌رسد (البته با در نظرگیری سال نو به عنوان یک استثنا که در آن گویی تمام ملت چین در حال سفر می‌باشند).

بازدید از این کشور با تور چین در طول فصول کم گردشگر ممکن است مناسب‌ترین گزینه برای شما باشد. در واقع این امکان وجود دارد که جمعیت بسیار کمتر گردشگران، هتل‌ها و پروازهای ارزانتر، مناظر و تفریحات زمستانه، و اقلیم سرد و خشک چیزهایی باشند که شما را مجذوب سازند.

مواجهه با گردشگران کمتر در تور چین

به طور معمول در طول زمستان به دلیل اینکه عمده مردم چین در این مدت به دلایل متعددی سفر نمی‌کنند، مسافران کمتری در چین وجود دارند. بنابراین شما فضا و زمان بیشتری برای لذت بردن از سفر خود با تور چین دارید. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری چین در فصل کم گردشگر هم قابل دسترس هستند، با این تفاوت که با جمعیت کمتری مواجه خواهید شد.

قیمت مناسب هتل‌ها و سفرهای هوایی در تور چین

گردشگر کمتر به معنای این است که عمده هتل‌ها و خطوط هوایی شرایط مناسب تری را برای جذب مشتریان ارائه می‌دهند. برخی از خطوط هوایی حتی تا 80 درصد آف برای پروازهای خود ارائه می‌دهند. اماکن گردشگری و استراحتگاه‌ها در طول این مدت اغلب بلیط‌های ورودی را با تخفیف به معرض فروش می‌گذارند. اگر بر این گفته باور دارید که "که هوای بدی وجود ندارد، تنها بد لباس پوشیدن شرایط را سخت می‌کند"، بنابراین فصل کم گردشگر زمانی است که می‌توانید چین را با کمترین قیمت تجربه کنید. هوای سرد در واقع معاوضه‌ای برای هزینه‌های کمتر هتل‌ها، حمل و نقل و حتی بلیط‌های ورودی است.

هوای زمستان در چین: شاید چیزی که شما تصورش را می‌کردید نباشد!

چین کشور بسیار بزرگی است و هوای آن از شمال تا جنوب بسیار متغیر است. در ادامه هوای این کشور در زمستان به تفکیک بخش‌های مختلف آن به طور خلاصه آورده شده‌اند.

هوای خنک‌تر (سرد) با بارش‌های بسیار کمتر

اگر شما هوای خشکتر و خنکتر را در مدت سفر با تور چین می‌پسندید، زمستان ممکن است گزینه‌ مطلوب شما باشد، چرا که این موقع از سال چین خشک‌ترین آب و هوا را دارد؛ به طور مشخص در شمال، جایی که بارش برف در آن در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

شمال شرق چین (شمالی‌ترین بخش)

زمستان‌ در شمال شرق چین طولانی، بسیار سرد و برفی است. استان هیلونگ‌جیانگ (Heilongjiang) در این بخش واقع شده و با روسیه هم مرز است و مرکز آن هاربین (Harbin) شهر یخی خوانده می‌شود. متوسط دما در ماه ژانویه 12- درجه سانتیگراد (10 درجه فارنهایت) در طول روز است و در طول شب کمتر می‌شود.

بخش شمالی چین

پکن (Beijing) در طول زمستان بسیار سرد است، اما معمولاً خشک است و زمستان آن طولانیست. زمستان در این بخش از اوایل نوامبر شروع شده و تا ماه مارچ طول می‌کشد. متوسط دمای ای بخش زیر صفر است اما روزهای آفتابی آن بهترین موقعیت را برای گشت و گذار بدست می‌دهند. پکن آب و هوایی شبیه به بخش‌های شمالی چین مانند شیان (Xi'an) دارد.

زمستان در بخش‌های مرکزی و جنوبی چین

شانگهای در طول زمستان هوایی معتدل‌تر از پکن دارد. فصل زمستان آن از ماه دسامبر شروع و تا ماه فوریه ادامه دارد. زمستان‌های این بخش شرجی با بارش برف اندک است و روزهای آن ابری است. دما به طور معمول، بالاتر از دمای انجماد است اما به واسطه رطوبت موجود در هوا ممکن است سردتر به نظر آید. این آب و هوای معمول بخش‌های مرکزی و جنوبی چین در طول فصل زمستان است. گردشگران تور چین تا زمانی که به اندازه کافی لباس گرم و اتاق‌هایی گرم در هتل رزرو دارند می‌توانند از جاذبه‌های محبوب بخش جنوبی در طول زمستان لذت ببرند. تعداد کمی از هتل‌های واقع در جنوب رود یانگتسه در طول زمستان از گرم‌کن استفاده می‌کنند.

نواحی استوایی چین (جنوبی‌ترین بخش‌)

جنوبی‌ترین بخش چین در میان نواحی استوایی قرار دارد و این مکان‌ها به معنای واقعی زمستان را تجربه نمی‌کنند. دمای زمستان در این ناحیه کاملاً معتدل و حتی گرم است. در واقع اگر علاقه‌ای به تابستان‌های گرم و سوزان ندارید، زمستان بهترین فصل برای رفتن به این نواحی به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید در سفر با تور چین از جنگل‌های بارانی و گروه‌های اقلیتی بازدید به عمل آورید به خیشوانگبانا (Xishuangbanna)، برای مشاهده منظره جزایر و سواحل استوایی به سانیا (Sanya) و هایکو (Haikou) بروید و از شهرهای زیبای رودخانه مروارید (Pearl River) یعنی هنگ کنگ (Hong Kong)، ماکائو (Macau)، شنژن (Shenzhen) و گوانگجو (Guangzhou) بازدید به عمل آوردید.


جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، مراسمات، مناظر زمستانی و غذاها از جاذبه‌های گردشگری چین در طول فصل زمستان هستند. برخی از این جشنواره‌ها شهرتی جهانی دارند و برخی دیگر به واسطه بومی بودنشان جالب توجه‌اند. تراکم کمتر گردشگران و هزینه‌های پایین از عواملی هستند که افراد گردشگر را به سفر با تور چین در فصل زمستان ترغیب می‌کنند.

در مدت تور چین از جشنواره‌های زمستانی چین لذت ببرید!

جشنواره یخ هاربین (Harbin's Ice Festival) بزرگترین رویداد پیکرتراشی با یخ و برف است. کسانی که علاقه به قدم زدن در میان سرزمین عجایب زمستانی دارند باید از این مکان در طول سفر با تور چین بازدید به عمل آورند.

سال نو چینی

سال نو چینی، مهمترین جشنواره سنتی در چین است. در این زمان فعالیت‌های فرهنگی بسیاری مانند مناسک معبد، رقص اژدها و رقص شیر در خیابان‌های برخی از شهرهادر جریان‌اند. پیشنهاد ما این است که برای شرکت در بزرگترین جشنواره این کشور با تور چین سفر کنید. البته به خاطر داشته باشید که حمل و نقل عمومی در هر دو سمت سال نو به شدت اشباع است. هزینه اقامت در هتل‌ها نیز در طول مدت تعطیلات سال نو چینی بالا می‌رود.

از مناظر زمستانی لذت ببرید!

اگر شما از شهر یا کشوری می‌آیید که به ندرت در آن برف می‌بارد، مناظر برفی زیبای چین قطعاً ارزش دیدن را خواهند داشت. و اگر خواهان تماشای مناظر کوهستانی منحصر بفرد چین در حالی که در برف پوشیده شده‌اند هستید، ما به شما مکان‌هایی امن‌تر و توسعه یافته‌تر مانند کوه‌های زرد (Yellow Mountains) و کوه امی (Mount Emei) را توصیه می‌کنیم. جالب است بدانید که مناظر برفی شهر جی‌لین (Jilin) یکی از عجایب چهارگانه طبیعی کشور چین است.

از چشمه‌های آب گرم چین لذت ببرید!

چه راهی بهتر از گرم شدن در چشمه‌های آب گرم چین در زمستان سرد است! چین در سرتاسرپهنه‌اش از نعمت چشمه‌های آب گرم برخوردار است. ما برای سفر با تور چین در دسترس‌ترین این چشمه‌ها را در شرق پیشنهاد می‌کنیم، بالاخص رفتن به نمونه‌های واقع بر کوهپایه کوه زرد بعد از کوهنوردی در برف.

در سفر با تور چین در فصل سرما، غذاهای زمستانی را حتما امتحان کنید!

مردم چین علاقه ویژه‌ای به غذا و وعده‌‌هایی دارند که از یک ناحیه به ناحیه دیگر متفاوت‌اند. در چین برای هر فصل غذایی بخصوصی وجود دارد. در ادامه به برخی از غذاهای محبوب زمستانی مردم چین اشاره می‌کنیم: مردم چین علاقه خاصی به غذاهایی دارند که در ظروف بزرگی بر روی شعله آتش سرومی‌شوند (Hotpot). این بدین خاطر است که اینگونه غذاها بدن را گرم و به گردش خون کمک می‌کنند. Hotpotها سبب اجتماع و همنشینی افراد نیز می‌شوند. بدین ترتیب که افراد به دور ظرف حاوی غذای گرم جمع می‌شوند و به گپ و گفت، خوردن ونوشیدن می‌پردازند و لذت می‌برند. اینگونه غذاها بویژه در زمستان بسیار پر طرفدارند چرا که در طول فصل سرما فعالیت‌هایی مانند قدم زدن و نشستن در پارک‌ها چندان لذت بخش نیستند.

احتمالا کانگ جی (Congee) را می‌توان رایجترین صبحانه اصلی مردم چین در نظر گرفت (به خصوص در جنوب چین، جایی که غذاهای حاوی غلات کمتر رایجند). این غذا طعم ملایمی دارد و حلیم مانند است. پخت این غذا طولانیست و در آن مقادیر زیادی آب برای نرم شدن برنج استفاده می‌شود. این غذا به دلیل سادگی و گرمی‌اش، وعده‌ای محبوب در زمستان به شمار می‌رود.

فعالیت های تفریحی تور چین در طول فصل زمستان (اسکی و ...)

گردشگران زمستانه چین عمدتاً پیست‌های اسکی را به عنوان یک سرگرمی جایگزین برمی‌گزینند. پیست‌های اسکی واقع در شمال شرق چین و دیگر پیست‌های موجود در اطراف پکن (که به طرز چشمگیری برای مسابقات المپیک زمستانی سال 2022 گسترش یافته‌اند) محبوب‌ترین مقاصد در میان گردشگران زمستانه تور چین می‌باشند. با این وجود تعدادی پیست هم در شرق چین مانند پیست اسکی Xiling در چنگدو (Chengdu) وجود دارند.


مناظر زمستانی، جشن‌ها و مراسماتی که در این موقع از سال برگزار می‌شوند، به عنوان جاذبه‌های انکار ناشدنی چین در طول فصل زمستان به شمار می‌روند که امکان بازدید از آن‌ها در طول فصول دیگر وجود ندارد. در ادامه به برترین مقاصد تور زمستان چین به همراه توصیفی از این مناطق (که امید می‌رود شما را به انتخاب این کشور برای تعطیلات زمستان ترغیب کند) اشاره می‌شود.

مناظر زمستانی و جشنواره‌های پکن

رودها، کانال‌ها و فواره‌های این بخش در طول زمستان دائماً یخ زده هستند. اسکی بر روی دریاچه های یخ زده پارک‌های پکن بسیار پر طرفدار است. دوچرخه‌هایی نیز وجود دارند که برای راندن بر روی یخ طراحی شده‌اند. بخش‌های مجاور دیوار بزرگ چین در طول زمستان برای بازدیدکنندگان باز هستند. برخی از گردشگران بالا رفتن از دیوار بزرگ چین و تماشای مناظر زمستانی را در آرامش و بدون جمعیت سایر گردشگران می‌پسندند. مراسمات آیینی متعددی در معابد و پارک‌های پکن در هنگام تعطیلات سال نو چین (از اواخر ماه ژانویه تا اوایل ماه فوریه) برگزار می‌شود. این زمان بهترین موقع سال برای تجربه رسوم و آیین چینی است. می‌توانید برای جشن گرفتن سال نو چینی به همراه مردم این کشور، با تور چین به شهر پکن سفر کنید.

زمستان های گرم و جشنواره‌های جهانی شهر هنگ کنگ

زمستان‌های هنگ کنگ نسبتاً ملایم و حتی گرم هستند. بازدید از این شهر در طول زمستان‌های خنک‌ جایگزین مناسبی برای سفرهای گردشگری در طول تابستان‌های گرم و مرطوب است. متوسط دمای زمستان در حدود 16 درجه سانتیگراد (60 درجه فارنهایت) است و میزان بارش باران بسیار کم است. کلنی سابق انگلیسی واقع در این شهر، مراسمات کریسمس کشورهای غربی را در خود جای داده است. هرساله در موقع کریسمس، آسمان خراش‌ها با چراغ‌های کریسمسی روشن می‌شوند و مغازه‌ها و مکان‌های عمومی تصویری لوکس و اشرافی از خود را به معرض نمایش می‌گذارند. در این هنگام رستوران‌ها غذاهای سنتی کریسمسی سرو می‌کنند و مغازه‌ها آکنده از خریدارانند. جشن سال نو در هنگ کنگ پر شور تر و لذت بخش‌تر از پکن است.

شرکت در جشنواره بین‌المللی برف و یخ هاربین (Harbin) همراه با تور چین

مهمترین جاذبه گردشگری هاربین جشنواره برف و یخ آن است که هر ساله در زمستان (از پنجم ماه ژانویه تا اواخر ماه فوریه) در پارک شائولین(Zhaolin Park) برگزار می‌شود. در طول مدت جشنواره، تمام محیط پارک به دنیایی برای مجسمه‌ها و فانوس‌هاییخی تبدیل می‌شود. مجسمه‌هاییخی پر جزئیات و شگفت انگیز به شکل حیوانات، گیاهان، ساختمان‌ها یا با درون مایه‌های برگرفته از افسانه‌ها در هوای یخ زده زمستان برق می‌زنند. این جشنواره هر ساله در هاربین برگزار می‌‌شود. سنت فانوس‌هاییخی به صدها سال پیش باز می‌گردد و تمامی پارک را با سازه‌هاییخی مسحور کننده پر می‌کند. جزیره خورشید (Sun Island) میزبان نمایشگاه‌ سازه‌های برفی و مکان برگزاری بزرگترین موزه سرپوشیده هنرهای برفی و یخی است. تورهای زمستانه چین غالباً شامل بازدید از پارک ببر سیبری (Siberian Tiger Park)، پیست‌های اسکی مجاور و مناظریخی بسیار زیبای جی‌لین (Jilin) می‌شوند.

مناظر برفی کوه‌های زرد (The Yellow Mountains)

محبوبیت هونگ‌شان (Huangshan) بواسطه مناظر مسحور کننده و زیبایش است. در فصل زمستان، این کوه‌ها به دنیای قندیل و یخ، با شاخه‌ها و صخره های نقره‌ای در همه جا تبدیل می‌شوند. کوه‌های زرد یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای مناظر درخشان و برفی در چین است.

از زیبایی آرام کوه امی (Mt. Emei) در سفر با تور چین لذت ببرید

کوه امی در جنوب غربی استان سیچو آن (Sichuan Province) چین واقع شده است و بواسطه وجودصخره‌ها و پرتگاه‌های وسیع، قله‌های بلند، آبشارهای پر جوش و خروش، چشمه‌های جوشان، درخت‌های کهنسال سر به فلک کشیده‌ و معابد باستانی‌ شناس شده است. در فصل زمستان این کوه بسیار آرم‌ و فاقد هرگونه جمعیت گردشگر است و به مسافران تور چین امکان لذت بردن از آن‌ را که به مثابه پوششی سفید با درختان آکنده از برف است را به دست می‌دهد.

زمستان نیمه گرم یونان (Yunnan) چین

یونان چین بدون شک یکی از وسوسه برانگیزترین مقاصد برای سفر با تور چین است. چشم‌اندازهای متنوع آن همراه بااقلیم‌های متعددی که طیفی از آب و هوای جنگل‌های استوایی تا قله‌های برفی را شامل می‌شود هر گردشگری را حتی سخت‌گیر ترین آن‌ها را به سمت خود جلب می‌کند. مسافران تور چین علاقه بسیار زیادی به یونان چین بواسطه آب و هوای ملایم آن دارند. از شهرهای توریستی استان یونان: کون‌مینگ (Kunming)، دالی (Dali)، لی جیانگ (Lijiang) و خیشوانگبانا (Xishuangbanna) را می‌توان نام برد.

مراسم جشن سال نو بومیان چین در گویی جو (Guizhou)

مردم اقلیت‌های میائو (Miao) و دانگ (Dong) مراسمات سنتی متعلق به خود را برای جشن گرفتن سال نو چینی در گویجو برپا می‌دارند. لباس‌های رنگی، اجراهای سنتی و فعالیت‌های جالب در طول ماه‌های ژانویه و فوریه برقرارند.

گریز از زمستان در سواحل جزیره هاینان (Hainan Island)

خورشید، آب و سواحل هاینان چیزهایی هستند که گردشگران تور چین را به خود جذب می‌کنند. برای مسافران زمستانی این مکان بی‌شباهت به جزیره هاوایی در آمریکا که به عنوان یک واحه استوایی برای فرار از زمستان بسیار سرد در نظر گرفته می‌شود نیست. هاینان با سواحی طلایی، دریا، موج‌ها و استراحتگاه‌های ساحلی برای تعطیلات، سرتاسر ظاهری همانند یک جزیره بهشتی را دارد.

چگونه بار سفر خود را برای پیوستن به تور چین در فصل زمستان ببندیم

قبل از سفر با تور چین آب و هوای منطقه‌ای که قصد سفر به آن را دارید چک کنید و قبل از سفر وسایل متناسب با مقصد خود را بردارید. به طور کل اینگونه در نظر بگیرید که برای شمال چین مانند پکن، کت‌های بسیار گرمی را نیاز خواهید داشت اما برای سواحل جنوب شرقی مانند هنگ ‌کنگ یک کت سبک کافی خواهد بود.

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2826

به "راهنمای گردشگری تور چین در فصل زمستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای گردشگری تور چین در فصل زمستان" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردشگری تور چین در فصل زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید