درآمد 900 میلیون دلاری از گردشگری ورزشی ترکیه

به گزارش دور زمین، در سال گذشته میلادی ترکیه میزبان 550 هزار جهانگرد بود که برای انجام فعالیت های ورزشی مختلف به این کشور سفر کردند.

درآمد 900 میلیون دلاری از گردشگری ورزشی ترکیه

اتحادیه آژانس های مسافرتی ترکیه در گزارشی گفت: در سال 2014 این کشور بیش از 900 میلیون دلار از بابت ارائه خدمات ورزشی به دنیاگردان خارجی و برگزاری رویدادهای بین المللی ورزشی درآمد داشته است.

براساس این گزارش سهم دنیاگردی ورزشی از کل درآمد صنعت دنیاگردی ترکیه در سال گذشته حدود 1.5 درصد بوده که بیشترین سهم آن مربوط به فوتبال و گلف است که البته به گفته مقامات دنیاگردی ترکیه این آمار طی آینده ای نزدیک افزایش چشمگیری خواهد داشت.

یک دنیاگرد ورزشکار به طور متوسط دو برابر یک دنیاگرد معمولی در ترکیه هزینه می نماید؛ در حالی که هزینه یک دنیاگرد خارجی در ترکیه حدود 800 دلار است، اما یک دنیاگرد ورزشی در طول اقامت خود در ترکیه حدود 1648 دلار هزینه می نماید.

این گزارش نشان می دهد، در سال 2014 از کل مبلغ 1200 میلیارد دلار درآمد دنیای دنیاگردی، حدود 180 میلیارد دلار مربوط به دنیاگردی ورزشی بوده است.

در بعضی کشورها سهم دنیاگردی ورزشی از کل درآمد صنعت دنیاگردی آن به 25 درصد هم می رسد که ترکیه با سرمایه گذاری های جدید در راه اندازی تاسیسات ورزشی و میزبانی از تورنمنت ها و رویدادهای مختلف سعی دارد تا سهم دنیاگردی ورزشی خود را افزایش دهد.

هرساله بطور میانگین حدود 1200 تیم فوتبال اقدام به برگزاری اردوهای تدارکاتی در ترکیه می نمایند که درآمد 100 میلیون دلاری برای اقتصاد این کشور به همراه دارد. از این میان، حدود 90 درصد تیم های فوتبال که در آنتالیا اردو می زنند، از کشورهای خارجی هستند و سالانه بالغ بر 16 هزار دنیاگرد گلف از ترکیه بازدید می نمایند.

ترکیه در جدول میزبانی از رویدادهای ورزشی دنیا، رتبه هجدهم را دارد و طی هشت سال گذشته این کشور میزبان 14 رویداد ورزشی بوده است.

انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2492

به "درآمد 900 میلیون دلاری از گردشگری ورزشی ترکیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "درآمد 900 میلیون دلاری از گردشگری ورزشی ترکیه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد 900 میلیون دلاری از گردشگری ورزشی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید