ترکیه آوارگان سوری را به سمت اروپا می فرستد؟

به گزارش دور زمین، ایسنا نوشت: یک مسؤول ارشد ترکیه ای بیان کرد، مقامات کشورش تصمیم گرفتند مانع آوارگان سوری که به دنبال ورود به اروپا به وسیله دریا یا خشکی هستند، نشوند. همچنین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با مشاور امنیت ملی آمریکا تماس تلفنی برقرار کرد.

ترکیه آوارگان سوری را به سمت اروپا می فرستد؟

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

روسیاالیوم، این مسؤول گفت، به پلیس و نیروهای مستقر در گذرگاه های مرزی دستور داده شده که جلوی آوارگان سوری را که کوشش می نمایند وارد کشورهای اروپایی هم جوار ترکیه شوند، نگیرند.

پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بارها اتحادیه اروپا را تهدید نموده بود که مرزها را برای انتقال آوارگان به اروپا باز می نماید. ماه اکتبر هم تهدید کرد اگر این اتحادیه مشروعیت عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه موسوم به چشمه صلح را به رسمیت نشناسد، مانع ورود آوارگان نمی گردد.

در ماه نوامبر نیز اردوغان گفت، اگر اتحادیه اروپا به کشورش در خصوص این آوارگان کمکی نکند، آنکارا مجبور خواهد بود درهای خود را به روی آوارگان سوری برای ورود به اروپا باز کند.

همچنبن طبق بیانیه صادره از دفتر نهاد ریاست جمهوری ترکیه، ابراهیم کالین، سخنگوی این نهاد صبح امروز (آدینه) با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا تماس تلفنی برقرار کرد.

در این بیانیه به محتوای این گفت وگوی تلفنی اشاره ای نشده است.

این تماس تلفنی درحالی برقرار شده که به گفته رحمی دوغان، والی استان هاتای واقع در جنوب ترکیه 22 سرباز ترکیه ای در جریان حمله هوایی ارتش سوریه به ادلب کشته شدند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2426

به "ترکیه آوارگان سوری را به سمت اروپا می فرستد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه آوارگان سوری را به سمت اروپا می فرستد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید