10 تجربه تکرار نشدنی در سنگاپور

به گزارش دور زمین، سنگاپور در سال 2015، پنجاهمین جشن استقلال خود را برگزار کرد. این جزیره کوچک درطول 5 دهه اخیر، به یکی از تمیزترین و مترقی‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده است. با وجود اینکه مظاهر مدرنیه در شهر سنگاپور بسیار ارزشمند و دیدنی است، در عین حال هنوز بافت و زیبایی‌های تاریخی خود را نیز دارد. از بازدید از خلیج مارینا گرفته تا گشت و گذار در کوچه‌های محله چینی‌ها، و بسیاری دیگر جزو تجربه‌هایی هستند که در سفر به سنگاپور به هیچ عنوان نباید از دست داد.

10 تجربه تکرار نشدنی در سنگاپور

محله چینی‌های سنگاپور

singapore chinatown

منطقه Chinatown در غرب خلیج مارینا قرار دارد و میراث سنگاپور هنوز هم در آن زنده است. این منطقه قدمتی معادل با 700 سال دارد و باوجود اینکه استعمار بریتانیا و پس ازآن، مدرنیزه شدن باعث کوچ بخشی از جمعیت چینی شده، اما معماری این محله همچنان حفظ شده است. محله چینی‌ها در سنگاپور چنان بزرگ است که خود شامل چندین منطقه جداگانه می‌شود. قدیمی‌ترین بخش آن تلوک آیر (Telok Ayer) است که در آن چندین مقبره و مسجد مربوط به مسلمانان وجود دارد. در Kreta Ayer بازارهای شبانه و مرکز میراث محله چینی‌‌ها واقع شده است. Ann Siang Hill بخش مدرن محله چینی‌ها است. این قسمت اکنون برای زندگی شبانه و رستوران‌های آن معروف است و بسیاری از بناهای قدیمی و اصلی این منطقه حفظ شده است.

خیابان Geylang Road

singapore Geylang Road

خیابان Geylang یکی از معدود مکان‌های موجود در سنگاپور است که کمی قدیمی و متفاوت به نظر می‌رسد و دلیل آن را می‌توان در فروشگاه‌های خانگی قدیمی و نیمه تخریب شده، مشتریان شلوغ و پرسر و صدای رستوران‌ها، و راه‌های همیشه پر ترافیک به مرکز سنگاپور است. این محله برای آشنایی با روی دیگر سنگاپور که چندان مرتب و منظم نیست مناسب است و دارای کوچه‌های بیشماری است که از جاده اصلی منشعب می‌شوند و هنوز هم کارکرد قدیمی خود را حفظ کرده و به عنوان چراغ قرمز عمل می‌کنند. در Gaylang می‌توان غذاهای محلی سنگاپور و غذاهای سراسر آسیا را با قیمت‌های مقرون به صرفه خریداری کرد.

جزیره سنتوزا و پولو یوبین سنگاپور (Santosa and Pulau Ubin)

singapore santosa island

برای رهایی از شلوغی و ازدحام شهر می‌توانید به کشف جزایر اطراف سنگاپور بپردازید. جزیره سنتوزا در طول جنگ جهانی دوم پایگاه نظامی مهمی برای بریتانیا محسوب می‌شد اما اکنون به مکان تفریح تبدیل شده است. کافه‌های ساحلی، غذاخوری‌های خوب، گلف، اقامتگاه‌های پنج ستاره، چندین پارک و زندگی و مهمانی‌های شبانه، همگی سنتوزا را به مکان مناسبی برای تفریح اطراف سنگاپور تبدیل کرده‌اند. جزیره پولو یوبین واقع در قسمت شرقی سنگاپور، درست نقطه مقابل جزیره سنتوزا است. این جزیره ماهیگیری کوچک کلا از زندگی مدرن فاصله دارد و مکان مناسبی برای درک زندگی در سنگاپور قدیم و دیدن برخی از حیوانات محلی جزیره است. دوچرخه سواری اطراف این جزیره کوچک می‌تواند ایده بسیار خوبی برای گذراندن یک روز به دور از شلوغی شهر سنگاپور باشد.

خرید در سنگاپور

singapore shopping

سنگاپور به دلیل وجود مراکز خرید شهرت بسیاری دارد. در خیابان Orchard Road که طول آن به 2.25 کیلومتر می‌سد، چیزی به جز پاساژ‌ها و مراکز خرید وجود ندارد (در مجموع 23 پاساژ و مرکز خرید) در نزدیکی خلیج مارینا، پاساژ سونتک (Suntec) و میدان مارینا وجود دارند که اکثر مارک‌ها و برندهای معروف در آن شعبه دارند و اجناس غیرمعمول نیز در آن به وفور یافت می‌شود از جمله در سوپر مارکت بزرگ و چند طبقه ژاپنی به نام Emporium Shokuhin. اما برای تجربه خریدی متفاوت در تور سنگاپور باید به محله چینی‌های سنگاپور (Chinatown)، کامپونگ گلم و یا محله هند کوچک سنگاپور (Little India) مراجعه کنید.

منطقه کامپونگ گلم سنگاپور (Kampong Glam)

singapore kampong Glam

کامپونگ گلم منطقه‌ای برای خرید و غذا خوردن در سنگاپور است که بسیاری از مغازه‌های قدیمی هنوز در این خیابان وجود دارند و سابقا در دوران استعمار انگلیس محل سکونت مالایی‌ها بوده است. امروزه این منطقه به قطب مسلمان نشین تبدیل شده. مسجد بزرگ سلطان در پیاده‌رو بازار Bussorah یکی از اماکن دیدنی این منطقه است. اگر در طول روز از این منطقه بازدید می‌کنید حتما سری به رستوران‌های خاورمیانه یا مالایی معتبر بزنید و از بوتیک‌های راسته خیابان حاجی (Haji) دیدن کنید. پس از تاریک شدن هوا، گویی راسته حاجی نیز جانی دوباره می‌گیرد و موسیقی در برخی غرفه‌ها نواحته می‌شود و دکه‌های فروش نوشینی نیز شروع به فعالیت می‌کنند. در این کافه‌ها منویی وجود ندارد اما نوشیدنی‌های نوآورانه زیادی همراه با موسیقی قدیمی سرو می‌شود.

تفرجگاه ساحلی هتل Marina Bay Sands

singapore marina bay sands skypark

هیچ چیز مثل هتل خلیج شنی مارینا، خط افق سنگاپور را تعریف نمی‌کند؛ ملکی به ارزش 8 بیلیون دلار با ساختاری سه ستونه و خاص در دهانه خلیج. سه برج این مجموعه به وسیله یک پشت‌بام تراس مانند 2.5 هکتاری به یکدیگر متصل می‌شوند که در این فضا یک استخر، سه رستوران، یک فروشگاه نوشیدنی و سکوی نظاره تعبیه شده است. اگر قصد اقامت در این هتل را ندارید حتما از تفرجگاه ساحلی آن دیدن کردده و در یک بعداز ظهر آفتابی با یک نوشیدنی خنک از منظره شهر سنگاپور از آنجا لذت ببرید.

غرفه‌های فروش مواد غذایی هاوکر در سنگاپور

singapore hawker

سنگاپور برای هزینه بالا مواد غذایی کمی بدنام است اما برای خوردن یک غذای مالایی معتبر نیازی به صرف هزینه زیادی نیست. مراکز هاوکر مکان خوبی برای خوردن غذایی مقرون به صرفه در سنگاپور هستند. در این مراکز تعداد زیادی دکه فروش مواد غذایی در فضایی باز اطراف هم جمع شده‌ و جوجه Hainanese و برنج، کوفته، برنج، سوپ نودل و خرچنگ می‌فروشند. برای امتحان این غذاها بهتر است به غرفه‌های Newtown Court یا مرکز هاوکر واقع در خیابان قدیم فرودگاه Old Airport Road مراجعه کنید.

باغ‌های گیاه‌شناسی سنگاپور

singapore botanic gardens

باغ‌های 156 ساله سنگاپور سرانجام چند سال پیش از طرف یونسکو به عنوان میراث جهانی به رسمیت شناخته شد و عنوان بهترین باغ گیاه‌شناسی دنیا را به خود اختصاص داد. این باغ که برای نخستین بار در سال 1822 و با هدف مطالعه در مورد آب و هوای گرمسیری سنگاپور احداث شد اکنون تبدیل به یک باغ عمومی شده و همچنان به عنوان یکی از مهم ترین سایت‌های مطالعه درباره کاشت و هیبریداسیون ارکیده عمل می‌کند. باغ ملی ارکیده، با دارا بودن 3000 گونه و نژاد ارکیده ،جواهر این مجموعه به شمار می‌آید که در زیر خانه ویلایی کلونیالی قرار دارد که سابقا مدیر باغ در آن اقامت داشته است. همچنین نزدیک باغ خورشید، آلاچیقی از دهه 1930 وجود دارد که جایگاه نوازندگان و گروه‌های موسیقی بوده است.

هتل رافلز سنگاپور

singapore Raffles Hotel

این هتل که به نام بنیانگذار سنگاپور مدرن، سر توماس استافورد رافلز، نامگذاری شده، هتلی لوکس به سبک کلونیال است که لقب گراند هتل شهر را به خود اختصاص داده است. این هتل در سال 1887 بازگشایی شد و بازسازی‌های انجام شده در آن، موجب تغییر سبک و طرح رافلز شده است اما ورودی سلطنتی آن از خیابان ساحلی Beach Road همچنان از سال 1899 تاکنون دست نخورده باقی مانده است. نام این هتل بسیار در تاریخ آمده: برای مثال هتل رافلز نخستین هتلی بود که از لامپ‌های الکتریکی استفاده کرد و یا در طول جنگ جهانی دوم تقریبا به محل سکونت ژاپنی‌ها تبدیل شده بود و البته این اتفاق پیش از آن بود که کارکنان هتل بهترین نقره را زیر قسمت پالم کورت (the Palm Court) هتل دفن کردند. حتی اگر قصد اقامت در این هتل را ندارید، حتما سری به طبقه دوم این هتل بزنید زیرا در این مکان بود که در سال 1915 نوشیدنی معروف سنگاپور برای نخستین بار اختراع شد.

باغ‌های خلیج سنگاپور (Gardens by the Bay)

singapore gardens by the bay

برای بازدید از پارک‌ها و باغ‌های سنتی باید سری به باغ‌های گیاه‌شناسی سنگاپور بزنید و برای دیدن فضای سبز شهری باید به باغ‌های خلیج مراجعه کنید. با وجود این که تنها چند سال از بازگشایی این باغ می‌گذرد، اما خیلی سریع به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب سنگاپور بدل شده است. این مجموعه 250 هکتاری شامل چندین جاذبه می‌شود، از جمله: سه گلخانه متفاوت، چندین باغ رو باز، چندین آب‌نمای مختلف، مرکز خرید و غذاخوری در سراسر مجتمع. بارزترین ویژگی‌ این باغ مجموعه درختان عظیم‌الجثه است. این مجموعه شامل 12 درخت از جنس استیل و بتون با شاخه‌های نازک می‌باشد که شبیه به المان‌های فیلم‌های علمی-تخیلی است. در حقیقت این درختان وظیفه جذب انرژی خورشیدی و استفاده از آن برای اکوسیستم هزاران گونه گیاه کمیاب را به عهده دارند.

انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2901

به "10 تجربه تکرار نشدنی در سنگاپور" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 تجربه تکرار نشدنی در سنگاپور" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تجربه تکرار نشدنی در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید