راهنمای تاکسی گرفتن در هنگ کنگ

به گزارش دور زمین، کرایه تاکسی در هنگ کنگ در مقایسه با شهرهای بزرگ دنیا مانند لندن و نیویورک یک تخفیف خوب به حساب می‌آید، در نتیجه در هنگ کنگ افراد خیلی بیشتری را می‌بینید که برای رفت و آمد از تاکسی استفاده می‌کنند. و با وجود حدود 20 هزار تاکسی که در سطح شهر تردد می‌کنند، تاکسی گرفتن در تور هنگ کنگ کار سختی برایتان نخواهد بود. تاکسی‌ها در هنگ کنگ امن، قابل اطمینان و در دسترس هستند.

راهنمای تاکسی گرفتن در هنگ کنگ

انواع تاکسی‌ها در هنگ کنگ

اولین نکته این است که تنها یک شرکت تاکسی‌رانی در هنگ کنگ وجود دارد؛ این شرکت متعلق به حکومت هنگ کنگ است. در این شهر شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی وجود ندارند. تاکسی‌های هنگ کنگ سه رنگ دارند و هر کدامشان اجازه دارند تنها در یک بخش مشخص از شهر فعالیت کنند. اوبر در هنگ کنگ نیز به راه افتاده است، اما به اندازه دیگر شهرهای بزرگ دنیا محبوب نیست.

تاکسی‌های قرمز، تاکسی‌های شهری هنگ کنگ هستند. این تاکسی‌ها اجازه دارند در شبه جزیره Kowloon، جزیره هنگ کنگ و قلمروهای جدید (New Territories) شامل دیزنی لند هنگ کنگ فعالیت کنند. این‌ها تاکسی‌هایی هستند که به احتمال زیاد با آنها برخورد خواهید داشت. تاکسی‌های سبز، تاکسی‌های منطقه قلمروهای جدید هستند؛ این تاکسی‌ها تنها اجازه دارند در این بخش که شامل دیزنی لند هم می‌شود فعالیت کنند. تاکسی‌های آبی نیز مخصوص جزیره Lantau هستند.

کرایه تاکسی‌ها در هنگ کنگ

برای تاکسی‌های داخل شهر، دو کیلومتر اول 22 دلار هنگ کنگ هزینه دارد. هر 200 متر اضافه‌تر 1.6 دلار هنگ کنگ به کرایه می‌افزاید. کرایه‌ها در قلمروهای جدید و Lantau کمی پایین‌تر است. چمدان‌های بزرگ، یعنی وسایلی که باید در صندوق گذاشته شوند، 5 دلار هنگ کنگ هزینه اضافی دارند. مسافران مسئول پرداخت عوارض پل‌ها و تونل‌ها هستند. آنها همچنین باید عوارضی که راننده در مسیر برگشتش بپردازد را هم پرداخت کنند. این موضوع باعث می‌شود عبور از بندرگاه و رفتن به فرودگاه، گران تمام شود.

تاکسی گرفتن در هنگ کنگ

جدا از ساعات شلوغی روز (5 تا 7 غروب) و اواخر شب در روزهای پایانی هفته، همیشه تعداد زیادی تاکسی در شهر در رفت و آمد هستند. گرفتن تاکسی کار راحتی است؛ تنها کافی است دست خود را بالا ببرید.

آیا راننده‌های تاکسی در هنگ کنگ صادق هستند؟

در مقایسه با بسیاری از راننده‌های تاکسی در دیگر نقاط دنیا، راننده‌های تاکسی در هنگ کنگ به شکلی باورنکردنی صادق هستند. این راننده‌ها به شدت توسط حکومت کنترل و نظارت می‌شوند و انجام تقلب برای آن‌ها فوق‌العاده مشکل است. فقط مطمئن شوید که در هنگام سوار شدن، تاکسی‌متر را روشن می‌کنند.

آیا راننده‌های تاکسی در هنگ کنگ انگلیسی صحبت می‌کنند؟

به طور عمومی نه. اگر در تور هنگ کنگ خود می‌خواهید به یک جاذبه یا مقصد معروف مانند دیزنی لند یا شهر استنلی بروید می‌توانید اسمش را بگویید و راننده‌ها عموما متوجه خواهند شد. بعضی راننده‌ها انگلیسی هم بلدند اما در بیشتر موارد آن‌ها تنها کانتونی صحبت می‌کنند. در این موارد آن‌ها از شما می‌خواهند که مقصدتان را به بی‌سیم بگویید و مرکز کنترل آن را برای راننده ترجمه می‌کند.

از اوبر چه خبر؟

اوبر (Uber) در هنگ کنگ آن قدرها که باید طرفدار پیدا نکرده است، چرا که افراد کمی در این شهر اتومبیل شخصی دارند یا رانندگی می‌کنند. این به این معنی است که نسبت به شهرهایی مانند لندن یا نیویورک، هنگ کنگ رانندگان اوبر کمتری دارد. معمولا منتظر شدن برای اوبر، زمان بیشتری از تاکسی گرفتن از شما می‌گیرد. البته دربستی‌های اوبر به طور متوسط حدود 20 درصد از تاکسی‌های عمومی ارزان‌ترند.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3705

به "راهنمای تاکسی گرفتن در هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای تاکسی گرفتن در هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید