سه تئاتر برتر پکن

به گزارش دور زمین، هنر در چین بیشتر از هر جای دیگری در دنیا، تاریخ طولانی‌تری دارد. از نقاشی‌های روغنی قدیمی گرفته تا شعرهای سلسله تانگ چین، حتی نوشتن کاراکترهای زبان چینی نیز می‌تواند در هنر خطاطی چین به آثاری ارزشمند تبدیل شوند. قدمت و شکوه تئاترهای چین از دید توریست‌های تور چین معمولا مخفی می‌مانند، دیدی که معمولا با غلبه شوق بازدید از موزه‌های پکن، محله‌های قدیمی پکن و دیوار بزرگ چین مشوش می‌شود. در هر حال اگر دوست دارید در مدت تور چین خود، ارزشمندی فرهنگ چین را حس کنید سری به این سه تئاتر برتر در پکن بزنید.

سه تئاتر برتر پکن

تئاتر قرمز پکن

وقتی از میدان تیانانمن، شهر ممنوعه پکن و جاذبه‌های توریستی اطراف بازدید می‌کنید، کمی پیاده‌روی کنید و از تئاتر سرخ پکن دیدن کنید. این جاذبه پکن از آن جاهایی است که هر کسی که عاشق تئاتر یا کونگ فو است باید ببیند. این تئاتر که قبلا با نام تئاتر قصر فرهنگی کارگران Chongwen شناخته می‌شد، به خاطر نمایشهای ورزشهای رزمی و کونگ فوی خود مشهور است. نورپردازی خیره کننده، صداهای به‌لرزه در آورنده قلب و افکت‌های فیلمی شکل، از صحنه بیرون ریخته و تک تک تماشاگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سینمای سه بعدی از چشم شما می‌افتد وقتی دیوار سوم شکسته می‌شود و هنرمندان هنرهای رزمی از سراسر چین صحنه را منفجر می‌کنند. بازسازی‌های اخیر، تئاتر سرخ پکن را دوباره به نقشه برگردانده است. فضاسازی‌های بهبود یافته، امکانات صحنه و تکنولوژی به روز رسانی شده، تئاتر سرخ پکن را در تئاترهای سراسر جهان بی‌رقیب کرده است. شکسپیر را برای مدتی فراموش کنید؛ الان وقت کونگ فو است.

تئاتر Poly پکن

تئاتر Poly پکن، توسط شرکت بین‌المللی طراحی صحنه بریتانیا طراحی شده است. این تئاتر پکن، توسط وزارت فرهنگ چین، رتبه A گرفته است. کیفیت این تئاتر همتایی ندارد. این تئاتر که به خاطر نمایشهای رقص و موزیکالش شهره است، هم نمایش‌های خارجی و هم نمایش‌های داخلی را برگزار می‌کند. مخلوطی از مخاطبان خارجی تور چین و مخاطبان داخلی چینی، ممکن است یک هفته گروه‌های رقصنده آفریقایی را ببینند، یک هفته هملت را یا یک نمایش سنتی چین در چند هفته بعدش. با صدها نمایش در سال به زبان انگلیسی و چینی با زیرنویس انگلیسی (بله زیرنویس بر روی صحنه)، تئاتر Poly عاشقان تئاتر و حتی آنهایی که تئاتر هم دوست ندارند را به سوی خود می‌خواند.

مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن

مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن که بزرگترین مجموعه در نوع خودش در پکن است با دریاچه‌ای مصنوعی محاصره شده که در زیر نور ماه مانند یک حلقه نورانی به نظر می‌آید. نمای بیرونی ساخته شده از تیتانیوم و شیشه، شکلی تخم‌مرغ شکل به این تئاتر پکن داده است. این تئاتر پکن که توسط معمار فرانسوی، Paul Andreu طراحی شده، 5 هزار صندلی برای میزبانی از تماشاچیان خود دارد. سالن‌های کنسرت، سالن‌های اپرا و سالنهای نمایشی در زیر گنبد این تئاتر که 212 متر طول، 144 متر عرض و 46 متر ارتفاع دارد، خانه کرده‌اند. این مجموعه عظیم پکن، در صنعت نمایش یک مجموعه 5 ستاره است. مسافران تور چین که از این تئاتر دیدن می‌کنند، حتی قبل از ورود به مجموعه زبانشان بند می‌آید. مسیر منتهی به ورودی عظیم مجموعه، مهمانان را از زیر دریاچه عبور می‌دهد. در داخل، مهمانان با میزبان‌هایی چند زبانه و مشتاق مواجه خواهند شد و با نمایش‌های اپرای پکنی چنان شگفت زده خواهند شد که این تجربه را تا مدت‌ها فراموش نخواهند کرد. اپرای پکن مخلوطی از آرایش، نقاب، درام و تاریخ است که تماشاگران را به زمان و مکانی می‌برد که زمانی فراموش شده بود. صحنه با چنان جزئیاتی پیاده‌سازی شده است که انگار لباس‌های بازیگران مستقیما از تن شهروندان سلسله Qing کنده شده است. اگر دیوار بزرگ چین ستون فقرات چین است، اپرای پکن صدای آن است.

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2832

به "سه تئاتر برتر پکن" امتیاز دهید

1 کاربر به "سه تئاتر برتر پکن" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه تئاتر برتر پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید