پکن؛ رمزها و نشانه ها در معبد بهشت

به گزارش دور زمین، معبد بهشت یکی از بزرگترین معابد چین است. شکوه این معبد چشم هر بیننده ای را خیره می نماید. روزانه بین 30 تا 40 هزار جهانگرد برای تماشا این بنا به اینجا می آیند.

پکن؛ رمزها و نشانه ها در معبد بهشت

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مطالب خبرنگاران را در واتس اپ دریافت کنید

قدمت این معبد به سال 1420 میلادی می رسد. معبد بهشت که در دوران سلسله مینگ ساخته شد از نظر آیینی اهمیت زیادی دارد امپراطور به اینجا می آمده تا برای محصول برداشت دعا کند.

نمادگرایی در سراسر معماری این معبد دیده می گردد. در واقع معبد بهشت پر از راز نماد و افسانه های چین باستان است. 9 سر اژدها در معبد بهشت پکن یکی دیگر از نمادهایی است که در ساختار این بنا دیده می گردد.

عدد 9 در فرهنگ چین باستان صندلی ویژه ای دارد و نماد ارتفاع و آسمان است . این عدد در ساختار معبد در همه جای معبد دیده می گردد.

بیشتر بخوانید: گذرگاه گردشگری پکن؛ از میدان تیان آنمن تا ورزشگاه لانه پرنده

نمای بیرونی معبد بهشت از سه دایره متحد المرکز تشکیل شده که هر کدام مربوط به یک تالار است : تالار دعای برداشت محصول، ، گنبد آسمان پادشاهی و محرابی مدور در فضای بیرونی معبد 4000 درخت سرو وجود دارد. درخت سرو نماد وحدت میان آسمان و زمین است.

یک کارشناس فرهنگ چین باستان درباره معماری این معبد به خبرنگاران شرح می دهد: هر یک از سه دایره متحدالمرکز این معبد نماد یک چیز است. یکی از آنها نماد چهار فصل است دومی نماد 12 ماه سال و24 ستون سومین دایره به دوره های برداشت محصول اشاره دارد.

معبد بهشت یا معبد آسمان، در دوران امپراطوری مینگ و چینگ ساخته شد و در سال 1998 به طور رسمی در لیست میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسید.

منبع: یورونیوز
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4487

به "پکن؛ رمزها و نشانه ها در معبد بهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن؛ رمزها و نشانه ها در معبد بهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید