بچه ها و نوجوانان سالم نیازی به دوز تقویتی واکسن ندارند

به گزارش دور زمین، سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد بچه ها و نوجوانان سالم نیازمند دریافت دوز تقویتی واکسن کرونا باشند.

بچه ها و نوجوانان سالم نیازی به دوز تقویتی واکسن ندارند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران با افزایش شیوع سویه نو کرونا موسوم به امیکرون، کشور های دنیا فراتر از دو دوز واکسن پیش رفته اند و اکنون در حال تزریق دوز تقویتی (دوز سوم) به شهروندان خود هستند. با این حال، مقامات بهداشتی می گویند نیازی به تزریق دوز اضافی به تمام گروه های سنی وجود ندارد.

سمیه سوامیناتان، از مقامات ارشد این سازمان در مصاحبه با رسانه ها خاطرنشان کرد: ما شاهد آن هستیم که ایمنی ایجاد شده به وسیله واکسن به مرور زمان کاهش می یابد. به نظر می رسد برای مشخص اینکه چه کسانی به دوز اضافی واکسن نیازمند هستند باید مطالعات نوی صورت گیرد.

کارشناسان ارشد بهداشتی در اواخر هفته جاری گردهم خواهند آمد تا دستورالعمل لازم برای چگونگی واکسیناسیون دوز تقویتی واکسن در گروه های سنی مختلف را اعلام نمایند.

این سازمان تاکید دارد به علت آنکه هنوز جمعیت قابل توجهی از مردم دنیا پیروز به دریافت دو دوز نخست واکسن کرونا نشده اند، کشور های ثروتمند باید از تزریق دوز های سوم و چهارم واکسن به شهروندان خود اجتناب نموده و واکسن های اضافی خود را در اختیار کشور های فقیر قرار دهند.

اوایل ماه میلادی جاری، سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق دوز سوم واکسن فایزر یا مدرنا را برای گروه سنی 12 تا 15 سال مجاز خاطرنشان کرد. بعضی کشور های اتحادیه اروپا از جمله آلمان نیز هم اکنون به نوجوانان 12 تا 17 سال دوز تقویتی واکسن را تزریق می نمایند.

منبع: خبرگزاری رویترز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5354

به "بچه ها و نوجوانان سالم نیازی به دوز تقویتی واکسن ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها و نوجوانان سالم نیازی به دوز تقویتی واکسن ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید