بروس ویلیس بازیگر معروف هالیوودی بدلیل زبان پریشی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد

به گزارش دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران- پایگاه اطلاع رسانی ورایتی اطلاع داد، خانواده بروس ویلیس اعلام نموده اند این بازیگر آمریکایی آلمانی تبار در پی ابتلا به زبان پریشی (Aphasia) از دنیای بازیگری استعفا می دهد. زبان پریشی یک اختلال زبانی ناشی از آسیب به مغز است که بر قابلیت فرد مبتلا در برقراری ارتباط اثر می گذارد.

بروس ویلیس بازیگر معروف هالیوودی بدلیل زبان پریشی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد

خانواده این بازیگر 67 ساله با انتشار یک بیانیه مشترک در شبکه های اجتماعی در این باره نوشتند: خطاب به تمام هواداران شگفت انگیز بروس، ما به عنوان یک خانواده می خواستیم این خبر را با شما به اشتراک بگذاریم که بروس عزیز ما کمی کسالت داشت و این اواخر پزشکان در او بیماری زبان پریشی را تشخیص دادند که بر قابلیت های شناختی وی اثر گذاشته است. به همین دلیل بروس پس از آنالیز و تفکر فراوان از حرفه بازیگری که خیلی برایش اهمیت داشت، کناره گیری می نماید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: خانواده ما دوران چالش برانگیزی را پشت سر می گذارد و ما قدردان عشق، همدردی و حمایت مستمر شما هستیم.

بروس ویلیس حرفه بازیگری را از اوایل دهه 1980 میلادی با بازی در فیلم هایی چون حکم (1982، سیدنی لومت) شروع کرد و یک دهه بعد با بازی در نقش جان مک کلین در فیلم اکشن جان سخت (1988، جان مک تیرنان) به معروفیت دنیای رسید. در طول چهار دهه فعالیت هنری، فیلم های ویلیس در مجموع بیش از 5 میلیارد دلار در دنیا فروش نموده اند.

این ستاره هالیوودی که 5 نامزدی برای جایزه گلدن گلوب و سه نامزدی برای جایزه امی را در کارنامه دارد، در مجموع در بیش از 60 فیلم سینمایی بازی نموده که از آن جمله می توان به داستان عامه پسند، آرماگدون، لوپر و حس ششم اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5512

به "بروس ویلیس بازیگر معروف هالیوودی بدلیل زبان پریشی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروس ویلیس بازیگر معروف هالیوودی بدلیل زبان پریشی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید