بهشت های گمشده تایلند: پیدا شدند

به گزارش دور زمین، گفتنی در مورد گوشه گوشه تایلند بسیار است. کشوری رنگارنگ و پر از عجایب که موجب می شود بخواهید در برنامه سفر هر ساله خود، تور تایلند را جای دهید. در این مطلب نگاهی انداخته ایم به جزایر بکر و دست نخورده تایلند.

بهشت های گمشده تایلند: پیدا شدند

Koh Phayam

بهترین کاری که در این جزیره می توانید بکنید، لم دادن روی شن ها و گشت و گذار در جزیره با موتور سیکلت است. محیط داخلی جزیره پوشیده از درختان کائوچو است، جاده ها بسیار خوب هستند و رستوران ها در گوشه و کنار جزیره پخش شده اند.

پیشنهادی برای اقامت: Cede Boutique Beach Resort

Ko Phra Tong

نزدیک به خشکی و در عین حال با یک دنیا فاصله نسبت به ساخت و سازهای توریستی معمول ساحل های تایلند، Ko Phra Tong جزیره ای است که بخشی از آن با جنگل های کرنا احاطه شده و دارای سبزه زارهای وسیع ساوانا شکل در مرکزش است؛ منطقه ای که پر شده از گوزن، گربه های وحشی، نوک شاخ ها، عقاب های دریایی، سمورهای دریایی و مارها.

صخره های مرجانی کم عمق دور از ساحل ارزش گشت و گذار را دارند. همچنین یک مرکز غواصی نیز در جزیره وجود دارد. دو روستا، ساحل Ko Phra Tong را زینت داده اند، هر دو با جمعیت بومی کوچ نشین دریایی (Moken). تمامی ساخت و سازهای جزیره در امتداد ساحل غربی جزیره قرار گرفته اند (در امتداد Phratong Bay). جزیره نزدیک و پوشیده از جنگل Ko Ra، کوهستانی بوده، بدون جمعیت و بخشی از پارک ملی تایلند است. کمپ زدن و سفرهای روزانه امکان پذیر هستند.

پیشنهادی برای اقامت: Golden Buddha Beach Resort(goldenbuddharesort.com)

پارک ملی Moo Ko Surin

برای پیدا کردن رابینسون کروزه درونتان، مستقیما به Moo Ko Surin Marine National Park بروید، مجمع الجزایری مستقر در دریای آندامان نزدیک مرز برمه. این پنج جزیره پر از تپه، با جنگلی همیشه سبز پوشیده شده اند و پُر هستند از میمون ها، پرندگان، خرچنگ های بزرگ و بزمجه ها. صخره های مرجانی اطراف این جزیره ها در بین بهترین های تایلند هستند و گاهی می توان شنای لاک پشت ها و کوسه ها را در آب های زلال دید.

غذای دریایی ساده اما عالی در تنها دو رستوران موجود در پارک ارائه می شود. برق ساعت 10 شب می رود و شما را با نور آسمان پر ستاره و صدای جنگل تنها می گذارد.

پیشنهادی برای اقامت: بیشتر بازدیدکننده ها در گروهای بزرگ کمپ می زنند. چادرهای راحت توسط پارک مهیا شده است ولی خانه های ییلاقی در جنگل در Koh Surin Nua قابل اجاره هستند. ضروری است که قبل از رفتن به تور تایلند، این خانه ها را رزرو کنید (dnp.go.th/parkreserve). جزایر Surin تنها در ماه های اکتبر تا آوریل در دسترس هستند.

Ko Kradan

کمی به سمت جنوب Ko Lanta، جزیره کوچولوی Ko Kradan قرار دارد، جزیره ای نصف پارک ملی، نصف اقامتی. ساحل اصلی و بلند دو کیلومتری جزیره، شنی سفید همراه با مناظری خیره کننده از چندین صخره آهکی برون زده از آب دارد، مانند ستون فقرات یک اژدهای باستانی. تنها سه ساعت برای گشتن به دور جزیره با کایاک زمان لازم است. Ko Kradan بسیار مناسب خانواده ها و زوج ها است، با تعداد زیادی استراحتگاه به خط شده در طول ساحل.

پیشنهادی برای اقامت: Seven Seas Resort (sevenseasresorts.com)

Ko Ngai

جزیره کوچک Ko Ngai یا Ko Hai جزیره ای 2 در 4 کیلومتری است که بخش هایی از آن توسط کوه های کم ارتفاع و جنگل های همیشه سبز پوشیده شده و منزلگاه میمون های خرچنگ خور و مارمولک های بزرگ است. در Ko Ngai خبری از جاده نیست، تنها راه گشتن در اطراف پای پیاده است. اگر این بهشت به طریقی برایتان کسل کننده شد، غواصی در صخره های مرجانی اطراف جزیره گزینه هیجان انگیزی است.

جزیره مجاور این جزیره یعنی Ko Mook و غار زمردین آن بهتر است صبح های زود یا بعد از ظهر دیده شود، وقتی که انبوه توریست های محلی آن جا را ترک کرده اند.

پیشنهادی برای اقامت: Koh Hai Fantasy Resort & Spa (kohhai.com)

Ko Jum

Ko Jum بین Krabi و Ko Lanta قرار دارد و در واقع دو اسم دارد. محلی ها قسمت جنوبی و هموار جزیره را Ko Jum و قسمت شمالی و کوهستانی آن را Ko Phu (جزیره خرچنگ) می نامند. Mount Phu بلند ترین نقطه جزیره با ارتفاع 422 متر است و با جنگلی بارانی و درختان کائوچو احاطه شده است. جاده و تعداد کمی ماشین در جزیره وجود دارد و Ko Jum یک جورایی در مرز بین زرق و برق Ko Lanta و نقاط دور افتاده و آرام در سواحل دریای آندامان قرار گرفته است. جایی که بیشترین فعالیت های ماجراجویانه برای بازدیدکنندگان غواصی در صخره های مرجانی اطراف جزیره است. تعداد بیشماری اقامتگاه در ساحل غربی جزیره وجود دارد.

پیشنهادی برای اقامت: The Banyan Bay Villas (banyanbayvillas.net)

جزایر Ko Yao

با وجود نزدیک بودن به پوکت، جزیره های Koh Yao Noi و Koh Yao Yai خیلی کم توسط خیل عظیم توریست ها دیده شده اند. Ko Yao Noi که از آن یکی کوچکتر است، توسعه و ساخت و ساز بیشتری دارد. بیشتر ساکنین جزیره را مسلمانان تشکیل می دهند. بهترین راه برای گشتن در جزیره استفاده از دوچرخه است. جزیره بزرگتر Koh Yao Yai اقامتگاه های متوسط و سطح بالای خوبی دارد، ولی کمتر توسعه یافته است.

پیشنهادی برای اقامت: Koyao Island Resort (koyao.com)

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3609

به "بهشت های گمشده تایلند: پیدا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت های گمشده تایلند: پیدا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید