بهره برداری از پروژه های بهداشتی درمانی در شیراز

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/فارس شماری از پروژه های بهداشتی و درمانی و توسعه ای با حضور معاون وزارت بهداشت و شماری از مسئولان ارشد فارس در شیراز افتتاح شد.

بهره برداری از پروژه های بهداشتی درمانی در شیراز

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور که سه شنبه 26 بهمن به فارس سفر نموده بود، بعد از حضور در مراسم افتتاح بیمارستان نیریز و بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان استهبان مرکز تصویربرداری و آزمایشگاه بیمارستان شهید چمران را افتتاح کرد.

این مرکز تصویربرداری تشخیصی با 930 مترمربع و با اعتباری معادل 20 میلیارد ریال احداث شده، بعلاوه حدود 450 میلیارد ریال صرف تجهیز دستگاه های موردنیاز این مرکز شده است. آزمایشگاه تازه این مرکز درمانی نیز در زمینی به مساحت یکصد مترمربع و با اعتبار دو میلیارد و 550 میلیون ریال، به مرحله بهره برداری رسیده است.

در ادامه، بخش شیمی درمانی سرپاییف اتاق عمل، آی سی یو و بخش پیوند آلوژن بیمارستان امیر که با یاری خیرین سلامت استان فارس به مرحله بهره برداری رسیده است، افتتاح شد.

معاون درمان وزارت بهداشت در بخشی از این مراسم، گفتک با کوشش های بسیار در سه ماهه پایانی سال جاری، 45 بیمارستان کشور تجهیز و افتتاح شده و یا به مرحله افتتاح رسیده است.

سعید کریمی بعلاوه از توسعه 55 پروژه مرکز درمانی کشور طی این مدت اطلاع داد و این اقدامات را گامی در راستای تحقق شعار عدالت در تعالی سلامت دانست و گفت: امروز همزمان با میلاد مولی الموحدین، حضرت امام علی(ع) نیز چندین پروژه سلامت در استان فارس به بهره برداری رسید که امیدواریم در زمینه دریافت بهتر خدمات بیماران یاری کننده باشد.

کریمی این پروژه ها را شامل بهره برداری از بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت در نی ریز، بعلاوه چندین پروژه درمانی در بیمارستان های شهید دکتر چمران، آنکولوژی امیر، استاد محرری و ابن سینا برشمرد که با تجهیزات مناسبی کار خود را در عرصه خدمت به بیماران شروع کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت ایجاد برابری و عدالت در دسترسی مردم تمامی منطقه ها کشور به خدمات بهداشت و درمان، ابراز امیدواری کرد شاهد افزایش سرانه تخت بیمارستانی در سطح کشور باشیم.

به گزارش خبرنگاران، در سفر معاون وزیر بعلاوه پروژه بهسازی بخش روانپزشکی بچه ها بیمارستان ابن سینا با 14 تخت بیمارستانی و صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

کریمی، معاون وزارت بهداشت در مراسم بهره برداری از بخش های اورژانس و بستری مردان این مرکز درمانی بیمارستان استاد محرری با اشاره به نگاه ویژه مجموعه وزارت بهداشت به بیماران اعصاب و روان، بر اهمیت ارتقای خدمت رسانی به این بیماران و کوشش برای تشخیص بیماری و درمان سریع این بیماران تاکید نمود.

معاون درمان وزارت بهداشت ایجاد فضایی آرام برای بیماران اعصاب و روان و امید بخشیدن به آنان برای بازگشت به جامعه و ادامه زندگی را یک اولویت در این زمینه خواند.

کوشش برای کاهش آسیب های ناشی از بیماری، دیگر محور مورد تاکید معاون درمان وزارت بهداشت در این بازدید بود و اظهار کرد: در دوران کرونا شاهد افزایش مقدار بیماری هایی نظیر افسردگی و اضطراب در سطح جامعه بودیم که در دوران پسا کرونا نیز شاهد این معضل خواهیم بود.

کریمی بعلاوه از توجه کمیته علمی ستاد کرونا به این موضوع و با هدف کاهش اختلالات روحی و روانی در جامعه اطلاع داد و گفت: در این زمینه راهکارهایی نیز اندیشیده شده که امیدواریم با همکاری گروه روانپزشکی و دست اندرکاران این حوزه به مرحله عملیاتی برسد.

به گزارش خبرنگاران، بخش اورژانس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری با زیربنای 400 مترمربع و 14 تخت بستری، با اعتباری معادل 700 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

بعلاوه بخش بستری مردان بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری با ظرفیت 60 تخت بیمارستانی، دیگر پروژه ای بود که امروز، همزمان با میلاد مولی الموحدین، حضرت امام علی(ع) به چرخه خدمات سلامت فارس پیوست. برای این بخش بیمارستانی با زیربنای 700 مترمربع، دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان هزینه صرف شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5017

به "بهره برداری از پروژه های بهداشتی درمانی در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از پروژه های بهداشتی درمانی در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید