بهترین کارها برای انجام دادن و بهترین چیزها برای دیدن در تور پوکت

به گزارش دور زمین، پوکت (Phuket) یکی از محبوب‌ترین جزایر تایلند است و در دریای آندامان قرار دارد. در پوکت جنگل‌های بارانی باشکوه و سواحل آفتابی بسیار زیبایی وجود دارند، پناهگاهی آرامش‌بخش برای مسافران خسته. علاوه بر مناظر زیبا و شگفت‌انگیز، این جزیره مکانی است با زندگی شبانه پر هیجان، معابد رنگارنگ و خدمات اسپای عالی. چه بخواهید در زیر درختان نارگیل لم بدهید و یا دیدنی‌های فرهنگی جزیره را ببینید، تور پوکت برای هر کسی چیزی برای ارائه دارد. با ما همراه شوید و با بهترین کارهایی که در مشهورترین جزیره تایلند می‌توانید انجام دهید آشنا شوید.

بهترین کارها برای انجام دادن و بهترین چیزها برای دیدن در تور پوکت

به سواحل پوکت بروید

یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند، سواحل زیبای آن هستند و تور پوکت نیز بدون گذراندن چند ساعت در سواحل تکمیل نمی‌شود. Patong محبوب‌ترین ساحل جزیره است. افرادی هم که با خانواده خود به این منطقه سفر می‌کنند، می‌توانند از Karon بازدید کنند. این ساحل سومین ساحل طولانی در پوکت است و گردشگران از طریق آن می‌توانند به گردش در بازار‌های شبانه بپردازند یا غواصی کنند. در خط ساحلی غرب جزیره نیز ساحل Layan قرار دارد که به دلیل دور از دسترس بودن، کمتر توسعه یافته است و برای کسانی که به دنبال آرامش و استراحت هستند ایده‌آل است.

ماساژ تایلندی بگیرید

بعد از یک روز طولانی که به خرید رفتید و غواصی کردید، با یک ماساژ سنتی تایلندی خستگی را از تن به در کنید. گردشگران در هر کجای پوکت می‌توانند به خدمات ماساژ دسترسی داشته باشند که در این بین می‌توان به مراکز عالی خدمات ماساژ، سالن‌های آرایش مو، مراکز خرید و اطراف سواحل اشاره کرد. بدون شک ماساژ تایلندی یکی از تجربه‌های جالب و به یادماندنی در طول تور تایلند خواهد بود و مزایای بسیاری نیز برای سلامتی فرد دارد. کاهش میزان استرس و افزایش گردش خون از مزایای ماساژ تایلندی هستند.

از معبد Wat Chalong پوکت دیدن کنید

برای گردشگرانی که دوست‌دار فرهنگ هستند، بازدید از معبد Wat Chalong پوکت پیشنهاد می‌شود. این معبد بودایی در اوایل قرن نوزدهم ساخته شده است. با وجود این که پوکت دارای حدود 30 معبد است، اما معبد Wat Chalong بزرگترین و محبوب‌ترین معبد در این جزیره به‌شمار می‌رود. در زمین‌های این معبد چندین ساختمان دیگر نیز وجود دارد که در این بین می‌‌توان به Chedi که بزرگترین ساختار در این بخش است، اشاره کرد. این ساختمان مرکز نگهداری استخوان انگشت بودا است. دیوار‌های درونی Chedi توسط نقاشی‌هایی از زندگی بودا همراه با مجسمه‌هایی از بودا تزیین شده‌اند. Wat Chalong در بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است و گواهی برتری را نیز از Tripadvisor دریافت کرده است.

پخت Pad Thai تایلند را یاد بگیرید

در زمان بازدید از پوکت، مسافران می‌توانند از غذاهای خوشمزه تایلندی مانند Tom Yam Goong و Tom Kha Gai و البته Pad Thai لذت ببرند. پس به جای این که مزه عالی پد تایلندی را وقتی به خانه برگشتید فراموش کنید، یک کلاس آشپزی بروید و فوت وفن آشپزی تایلندی را یاد بگیرید. در این کلاس‌ها گردشگران به بازدید از فروشگاه‌های محلی خواهند پرداخت و با مواد اولیه و ادویه‌های غذاهای تایلندی آشنا شده و سپس به صورت عملی اساس آشپزی تایلندی را یاد گرفته و چند غذای تایلندی می‌پزند. این کلاس‌های آشپزی، برای افرادی که علاقه زیادی به آشپزی دارند، بسیار هیجان‌انگیز هستند و البته فرا گرفتن این هنر باعث می‌شود تا به خانه خود نیز حس و حالی از تایلند را ببخشند.

از موزه خطای چشم پوکت بازدید کنید

برای علاقه‌مندان به هنر، موزه Trickeye در پوکت بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. این موزه اولین نمونه این چنینی در جنوب تایلند است که در آن آثار سه‌بعدی مدرن نگهداری می‌شود. در جریان بازدید از این موزه، گردشگران می‌توانند از تماشای تصاویر خطای دید لذت ببرند؛ برای مثال دایناسور‌ها و ببر‌های نقاشی‌شده‌ای که از دیوار بیرون آمده‌اند. خود بازدیدکنندگان نیز می‌توانند بخشی از هنر‌های موجود در این موزه باشند. این موزه گواهینامه برتری را از Tripadvisor دریافت کرده است و یک انتخاب ایده‌آل برای گردشگرانی است که دوست دارند تجربه متفاوتی داشته باشند و عکس‌هایی عالی بگیرند.

از بودای بزرگ پوکت بازدید کنید

مجسمه بودا حدود 46 متر ارتفاع دارد و یکی از تحسین برانگیزترین جاذبه‌های پوکت است. مجسمه بودا در فراز تپه Nakkerd قرار گرفته است و از طریق آن می‌توان به تماشای بخش جنوبی پوکت پرداخت. این مجسمه از سنگ مرمر ساخته شده و بودجه ساخت آن نیز غالبا از کمک‌های مردمی تهیه شده است. افرادی که از پس این تپه‌نوردی برآیند، نه‌ تنها بازدید از این مجسمه عظیم بلکه فرصت تماشای منظره 360 درجه‌ای خلیج نیز نصیبشان می‌شود. مجسمه بودای بزرگ در نزدیکی Wat Chalong قرار دارد و می‌توان به راحتی از طریق علائم واضح و مشخص جاده به این مکان رسید.

در پروژه بازپروری گیبون پوکت، یک گیبون به فرزند خواندگی بگیرید

گیبون یا دراز‌دست، نوعی میمون کوچک و سبک وزن است و با توانایی بالایش در تاب خوردن در درختان شهرت یافته است. متاسفانه این نوع میمون یکی از در معرض خطرترین گونه‌های حیوانی در دنیاست. پروژه بازپروری گیبون، به بازپروری میمون‌های نجات یافته و برگرداندن آن‌ها به محل زندگیشان و آموزش به مردم برای شناخت این حیوان و آزار ندادن آن‌ها اختصاص یافته است. عاشقان حیوانات، در تور پوکت می‌توانند به مرکز بازپروری گیبون بروند و از یک گیبون حمایت کنند. حامی‌ها از سوی این سازمان بسته‌ای را دریافت خواهند کرد که در آن تصویر گیبونی که انتخاب کردند و اطلاعاتی در خصوص گذشته آن قرار گرفته است. در کل شرکت در این پروژه فرصت عالی برای گردشگرانی است که می‌خواهند در تعطیلات نیز کارهای خوب انجام دهند.

در مدت تور پوکت، غواصی کنید

آب شفاف و آبی رنگ سواحل پوکت همان جایی است که هر گردشگری را به غواصی علاقه‌مند می‌کند. گردشگران در این منطقه می‌توانند غواصی کنند و به تماشای زیبایی‌های زیر دریا و جانوران دریایی رنگارنگ در این منطقه بپردازند. عاشقان اقیانوس نیز در این جزیره قادر خواهند بود تا از طریق موسسات مختلف، غواصی عمیق را تجربه کنند. موسسات غواصی موجود در جزیره خدماتی را نظیر غواصی در مکان‌های مختلف اطراف سواحل ارایه می‌دهند که شامل تپه دریایی Anemone، جزیره Phi Phi و کشتی قدیمی غرق شده می‌شود. با وجود آب‌های تمیز و آبی رنگ و شرکت‌های فعال در این زمینه، پوکت منطقه‌ای عالی برای عاشقان و دوست‌داران غواصی است.

در پوکت مسابقه بوکس تایلندی تماشا کنید

Muay Thai مشهورترین و محبوب‌ترین ورزش تایلند است. این سبک از ورزش از قرن شانزدهم رواج یافته و روشی از مبارزه دست به دست است که هر فرد باید با فرم بدن خود سلاح‌های مختلف را تقلید کند. برای مثال دست‌ها به عنوان چاقو شناخته می‌شوند و ساق پا‌ها به عنوان زره عمل می‌کنند. در طول سال‌های گذشته، Muay Thai محبوبیت بین‌المللی به دست آورده است و گردشگران به این منطقه می‌آیند تا آن‌ها نیز این ورزش را یاد بگیرند. اردوگاه‌های آموزشی مختلفی برای Muay Thai وجود دارد که افراد می‌توانند به طور مستقیم در جلسات و نبرد‌ها شرکت کنند. کسانی هم که فقط می‌خواهند تماشاگر نبردها باشند می‌توانند به دیدن یک مسابقه بوکس در استادیوم Patong بروند.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3616

به "بهترین کارها برای انجام دادن و بهترین چیزها برای دیدن در تور پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کارها برای انجام دادن و بهترین چیزها برای دیدن در تور پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید