معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی ازمیر

به گزارش دور زمین، ایسکانیوز/ این خبر به جهت معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی ازمیر برای شما نگارش شده است.

معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی ازمیر

پاموکاله

بیشتر مردم و دنیاگرد ها این مکان را با نام پاموکاله می شناسند تا هیراپلیس. هیراپولیس نام شهری قدیمی در کناره رود لایکوس است که بخاطر بهار زیبایش مشهور است. یکی از جاذبه های مهم این شهر وجود آب گرم کربنات دار میان آثار تمدن رومی بجای مانده از دوران باستان است که این مقصد را در فهرست مهمترین جاهای تماشای ازمیر قرار می دهد.

بی نظیر است که در آب گرمی شنا کنید که املاحی به قدمت 200 سال پیش از میلاد دارد. در سالهای بسیار دور زمین لرزه ای شهر را ویران می نماید و آن را به آب می ریزد. شهر باستانی هیراپلیس متعلق به امپراطوری روم شرقی بوده و بقایای آن در بالای قلعه سفید رنگی با ارتفاعی نزدیک به 2 هزار 700 متر و عرضی در حدود 600 متر است که از فاصله 20 کیلومتری تپه های شهر دنیزلی قابل مشاهده است. تعداد زیادی چشمه های آب گرم مصنوعی در پاموکاله وجود دارد که راه رفتن با کفش در آن به دلیل ته نشینی مواد معدنی ممنوع است.

براساس مقاله معرفی تعدادی از جاذبه های تماشای ازمیر باید بدانید که ساخت این چشمه ها به طرز فوق العاده زیبایی اجرا شده و حتی تماشا آن هم خالی از لطف نیست. اما اگر به تاریخ بیش از اینها علاقه دارید، خبر خوش اینجاست که موزه ای در همین شهر وجود دارد که نمونه هایی از آثار تاریخی و کشف شده شهرهای کاریا، پیسیدیا و لیدیا برای بازدید موجود است.

بیشتر بخوانیدسفر به پاموکاله | اماکن تماشای پاموکاله +عکس

تئاتر هیراپلیس

در شیب بالای ویرانه های هیراپلیس تئاتر باشکوهی وجود دارد که دهانه ای 100 متری دارد. در این تئاتر که به سبک تئاترهای یونان باستان ساخته شده و شبیه نمونه آتنی خود است، ویرانه های ساختمان پشت صحنه هم روبروی جایگاه تماشاگران مشهود است و این مساله آن را به یک جایگاه بی نظیر تبدیل می نماید. این تئاتر در 200 قبل از میلاد، بیشتر از 20 هزار نفر را در خودش جا میداد و حالا فقط حدود 30 ستون از آن به جای مانده است.

کلیسای سنت پلی کارپ

یکی از جاهای تماشای ازمیر که نباید از دست داد، کلیسای سنت پلی کارپ است. این کلیسا در قرن 17 ام بنا شد. سنت پلی کارپ قدیمی ترین از نوع خود است که هنوز به کاربری خود ادامه می دهد. این کلیسا در سال 1922 از آتشی که بیشتر بناهای مجاور را سوزاند، در امان ماند. دیوارهای این کلیسا با نقاشی های دیواری پوشانده شده که در سده 19 میلادی به وسیله یک معمار به نام ریموند چارلز پره دوباره بازسازی شدند. لوسترهای شمعی بسیار این کلیسا نور و رنگ بی نظیری را به فضا می دهند.

کوه سیپیلوس

از دیگر جاهای تماشای ازمیر، کوه سیپیلوس است که نشانه کار هنرمندانه و باستانی طبیعت است. این کوه به ارتفاع هزار و 513 متر است و در افسانه ها و تاریخ منطقه مانیسا حرف از آن زیاد است. بخشی از این کوه به صورت صخره ای حکاکی شده که به نیوبه معروف است. این قسمت از کوه به شکل زنی در حال گریه کردن است. در افسانه های یونان باستان، نیوبه به دختر تانتالوس معروف است.

کدیفه کاله

کدیفه کاله یکی دیگر از جاهای تماشای ازمیر است. این مکان به دلیل باروی سنگی که میان کوههای ازمیر جا خوش نموده، معروف است. این قلعه به دوران یونان باستان و شهر سیمرنا برمی گردد. در بالای برج کدیفه کاله، نمایی خارق العاده ای از شهر ازمیر و خلیج آن را خواهید داشت که پیشنهاد می کنیم از دستش ندهید.

آسانسور را جور دیگری تجربه کنید

اگر به تماشا برج ساعت ازمیر رفتید، فراموش نکنید که با یک پیاده روی 20 دقیقه ای از برج ساعت می توانید آسانسور ازمیر را ببینید. این بنا متعلق به سال 1907 میلادی است و فضای دل انگیز به همراه چشم انداز ای بی نظیر دارد که از صخره ها تا ساحل کاراتاس را شامل می گردد. کافه معروفی در بالای آسانسور وجود دارد که غذا و نوشیدنی های متنوع آن می تواند اوقاتتان را در این مکان شیرین تر کند.

ازمیر را با این ساعت می شناسند

برج ساعت شاید یکی از معروف ترین جاهای تماشای ازمیر باشد. این برج تاریخی که نام دیگر آن ساعت کولسی (Saat Kulesi) است در میدان کوناک (Konak Square) و در مرکز ازمیر نهاده شد. این برج در سال 1901 میلادی به وسیله معماری فرانسوی برای گرامیداشت 25 امین سال تاج گذاری عبدالحمید دوم ساخته شد. این برج با ارتفاعی 25 متر نمایی سنتی دارد.

افه سوس

شهری باستانی از بقایای تمدن یونان که معماری فوق زیبا و بی نظیرش مسحورتان می نماید. افه سوس به افه زه (Efeze) هم معروف است و یکی از بزرگترین شهرهای دوره روم بوده است. احتمالا این شهر دومین شهر بزرگ دنیا در دوره خودش بوده است. در شرق مدیترانه، افه سوس برترین بازمانده معابد باستان است که معبد آرتمیس را در خود جای داد. این معبد را جز هفت شگفتی دنیا باستان می دانند و بسیاری بر طبق کتاب مقدس افه سوس را خانه مریم، مادر حضرت عیسی مسیح می شمارند. این شهر باستانی چندین بخش متفاوت و بی نظیر دارد.

ماوی کوی

ماوی کوی به خطر کریستالی بودن آب و آکواریومش معروف است. ماوی کوی یکی از برترین ها در ساحل های ازمیر است. در اینجا شما می توانید با قایق های تفریحی کوچک زیر آب را هم ببینید و از خلیجی فیروزه ای لذت ببرید.

Boyalik Plaji

از بین ساحل های ازمیر بخاطر ماسه های سفیدش با ایلیکا قابل مقایسه است. ساحل بویالیک 2 کیلومتر ادامه دارد. این ساحل خیلی فضای راحت و طبیعی تری از ساحل های دیگر ازمیر دارد. باد آرام و محیط کم سر و صدا برای افرادی که نمی توانند در سروصدای زیاد جاهایی مثل ساحل چشمه دوام بیاورند، راهکار است.

Ayayorgi Koyu

خلیج آیایورگی معروف ترین جای چشمه است که دارای انواع و اقسام تفریحات تابستانی و ساحلی است؛ از موسیقی و نوشیدنی و جمع های ساحلی گرفته تا آب تنی و ساحل کم عمق. این ساحل فضای سبز هم دارد. به علاوه قسمتهایی هم دارد که به دلیل آرام تر بودن آن برای خانواده ها مناسب تر است.

منبع: همگردی
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5596

به "معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی ازمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی ازمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید