بهترین زمان برای رفتن به تور اروپا

به گزارش دور زمین، انتخاب بخشی از سال برای رفتن به تور اروپا، می‌تواند یکی از سخت‌ترین بخش‌های فرایند تصمیم‌گیری برای سفر باشد، مخصوصا اگر اولین بار است که به این قاره سفر می‌کنید. وقتی بحث از یک قاره با این وسعت باشد، تنها یک زمان خوب برای سفر وجود ندارد، چرا که هر مسافری برنامه و علایق خاصی دارد و کشور مقصد نیز مهم است. برخی از افراد سبک زندگی و شغل‌هایی با انعطاف‌پذیری بالا دارند و هر زمان که بخواهند می‌توانند تعطیلات خودشان را برنامه‌ریزی کنند. خوشبختانه اروپا تمام 365 روز سال به مهمانان خود خوشامد می‌گوید. هر فصل در این قاره حال و هوای مخصوص به خودش را دارد و تجربه منحصربه‌فردی را در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهد. البته در تقویم گردشگری به جای 4 فصل، 3 فصل وجود دارد: فصل پرگردشگر (نیمه‌های ژوئن تا آگوست)، فصل نیمه‌خلوت (آوریل تا نیمه ژوئن و سپتامبر تا اکتبر) و فصل کم‌گردشگر (نوامبر تا مارس). هر کدام از این فصل‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند.

بهترین زمان برای رفتن به تور اروپا

رفتن به تور اروپا در فصل پرگردشگر

تابستان زمانی عالی برای رفتن به تور اروپا است، البته اگر جمعیت زیاد توریست‌ها و دمای بالای هوا را در نظر نگیریم. روزهای آفتابی و طولانی و زندگی شبانه پر انرژی و پر هیجان، اروپا را در این وقت سال به یک آهنربای مسافران تبدیل می‌کنند. خانواده‌هایی که بچه مدرسه‌ای دارند، معمولا گزینه‌ای غیر از تابستان برای رفتن به سفر ندارند. راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید در این زمان از سفرتان بهترین بهره را برده و تور اروپا را برای خودتان به‌یادماندنی کنید. همیشه به یاد داشته باشید که ممکن است جاذبه‌های گردشگری مشهور حسابی شلوغ شوند، بنابراین صبح زود یا دیر وقت به سراغشان بروید. شهرهای محبوب برای سفرهای یک روزه و مناطق ساحلی نزدیک به شهرهای بزرگ، شب‌ها محیطی آرامش‌بخش و ساکت پیدا می‌کنند، زمانی که انبوه مسافران یک روزه به سمت هتل‌هایشان بر می‌گردند. مقصدهای محبوب کشتی کروز مانند ونیز و دوبرونیک هم شب‌ها با خروج کشتی‌ها حسابی دلپذیر می‌شوند. در زمان سفر به اروپا در تابستان، خود را برای گرمای زیاد آماده کنید. حتی رستوران‌ها در مناطق خنکی مانند مونیخ و آمستردام در این دوره از سال فضای نشستن در بیرون آماده می‌کنند. بین جولای تا آگوست انتظار دماهای بالا به خصوص در جنوب اروپا را داشته باشید.

درست است که این ماه‌ها فصل پرگردشگر این قاره به حساب می‌آیند اما استثناهایی هم وجود دارد. برای نمونه پاریس در جولای و آگوست تقریبا خالی است، اما در ژوئن و سپتامبر و با برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها حسابی شلوغ می‌شود. هتل‌های سطح تجاری در کشورهای اسکاندیناوی در تابستان ارزان‌تر هستند، چرا که خبری از مسافران تجاری نیست. توجه کنید که جولای و آگوست همچنین ماه‌هایی هستند که مردم بسیاری از شهرها به خصوص در ایتالیا و فرانسه به تعطیلات تابستانی می‌روند. البته این موضوع بر سفر مسافران تور اروپا آنچنان تاثیری ندارد؛ شاید دندان‌پزشک در دسترس نباشد، اما بیشتر مکان‌های توریستی آماده خدمت‌رسانی به مهمانان هستند. بهترین وقت برای رفتن به برخی از بخش‌های اروپا همین فصل پرگردشگر است. در کشورهای اسکاندیناوی، بریتانیا و اسکاتلند شما بهترین هوا و طولانی‌ترین ساعت‌های روشنایی در روز را خواهید داشت. در این کشورها خبری از جمعیت‌های انبوه در جاذبه‌های گردشگری نیست. بسیاری از جاذبه‌ها در فصل نیمه‌خلوت تعطیل یا نیمه‌فعال هستند.

رفتن به تور اروپا در فصل نیمه خلوت

فصل نیمه‌خلوت (Shoulder Season) مزایای فصل پرگردشگر و کم‌گردشگر را ترکیب می‌کند. در این دوره از سال شما می‌توانید از آب و هوای مناسب، روزهای نسبتا بلند و جمعیت کمتر توریست‌ها لذت ببرید، در حالی که صنعت توریسم محلی همچنان آماده خدمت‌رسانی به مسافران تور اروپا است. بسته به مقصدتان، فصل نیمه‌خلوت زمان‌های متفاوتی دارد. از آنجا که پاییز و بهار آب و هوای خنک را به منطقه مدیترانه می‌رسانند، فصل نیمه‌خلوت در بیشتر بخش‌های ایتالیا، جنوب فرانسه، اسپانیا، کرواسی و یونان تقریبا شرایط مشابهی از نظر شلوغی و قیمت‌ها با فصل پرگردشگر دارند. برای مثال در ایتالیا (به جز شهرهای ساحلی) فصل شلوغ از نظر گردشگر به جای جولای و آگوست، ماه‌های می، ژوئن، سپتامبر و اکتبر هستند. به شکل غافل‌گیرکننده‌ای پاریس در جولای و آگوست بسیار خلوت است.

اگر می‌خواهید بعد یا قبل از تابستان به تور اروپا بروید، باید با توجه به آب و هوای کشور مقصدتان تصمیم‌گیری کنید. هم میزان جمعیت و هم وضعیت آب و هوا در پاییز و بهار تقریبا به یک شکل هستند. اروپای مدیترانه بهارهای سرسبز و پاییزهای خشک دارد. آنهایی که در سفرشان می‌خواهند کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی کنند باید توجه داشته باشند که برای رفتن به کوه‌های آلپ، اوایل پاییز بهترین انتخاب است چرا که در اواخر بهار بسیاری از مسیرهای مناسب پیاده‌روی هنوز با برف پوشیده شده‌اند. یک نکته که می‌تواند روی قیمت تور اروپا تاثیر داشته باشد، زمان رفت و برگشت است. برای مثال اگر شما در فصل پرگردشگر به سفر بروید و در فصل نیمه‌خلوت برگردید همچنان باید قیمت‌های فصل پرگردشگر را پرداخت کنید.

رفتن به تور اروپا در فصل کم گردشگر

با رفتن به تور اروپا در فصل کم‌گردشگر می‌توانید انتظار داشته باشید که در بیشتر موارد قیمت کمتری را پرداخت کنید. قیمت پروازها در این دوره گاهی تا چند صد دلار هم ارزان‌تر می‌شوند. با کم شدن توریست‌ها شما می‌توانید هتل‌هایی با قیمت‌های پایین‌تری هم پیدا کنید. بسیاری از هتل‌های عالی اروپا قیمت‌های خود را پایین می‌آورند و هتل‌های ارزان‌قیمت هم کلی جای خالی خواهند داشت. برخی از هتل‌های خیلی کوچک یا اقامتگاه‌های مناطق روستایی ممکن است بسته باشند، اما آنهایی که باز هستند معمولا خالی و در نتیجه راحت هستند. البته برعکس این گزاره در مورد شهرهای بزرگ تجاری به خصوص برلین، بروکسل و پایتخت‌های کشورهای اسکاندیناوی درست است. در این زمان مسافران تجاری تور اروپا شهرها را شلوغ کرده و در نتیجه قیمت هتل‌ها حسابی بالا می‌رود.

مسافران تور اروپا در فصل کم‌گردشگر می‌توانند از دیدن جاذبه‌ها در محیطی خلوت لذت ببرند. می‌توانند بدون هیچ مزاحمتی در خانه لئوناردو داوینچی بچرخند، فوروم رم را به تنهایی و در سکوت کامل ببینند و در سواحل دریای آدریاتیک حس بودن در یک جزیره دورافتاده را داشته باشند. در زمستان در ونیز می‌توانید به بالای برج ساعت سینت مارک رفته و از آن بالا ابرهای نفس‌هایتان را ببینید که روی گنبدهای بیزانتی کلیساها تا کوه‌های آلپ در افق پیش می‌روند. در پایین در میدان سینت مارک، کبوترها با شگفتی فراوان از خودشان می‌پرسند پس آن همه توریست کجا رفته‌اند؟ با این که بسیاری از پارک‌ها، نمایش‌ها و تورهای مختص گردشگران در این دوره فعالیت نمی‌کنند اما این فصل هم فستیوال‌ها و جشن‌های مختص خودش را دارد.

از آنجایی که بیشتر کشورهای اروپایی دور از خط استوا و بالای آن قرار دارند، هوا در زمستان سرد و پر باد است و ساعت 5 بعدازظهر هوا تاریک می‌شود. اگر در این دوره به تور اروپا رفتید، لباس‌های گرم فراوان با خود ببرید. چند لایه لباس، کت بارانی، دستکش، کلاه پشمی، کفش‌های ضد آب و چتر لازمتان می‌شوند. هتل‌های ارزان قیمت هم ممکن است وسایل گرمایش مناسب نداشته و سرد باشند. حواستان به ساعت‌های محدود روشنایی روز هم باشد و طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید حداکثر استفاده را از این ساعت‌ها داشته باشید. بعضی از جاذبه‌های گردشگری به طور کامل در فصل کم‌گردشگر بسته خواهند بود و بیشترشان هم در ساعت‌های محدود فعالیت می‌کنند. در ماه دسامبر بیشتر شهرهای ساحلی عملا به طور کامل بسته می‌شوند. در حالی که جنب و جوش و حال و هوای گرم شهرها بعد از غروب، در تمام سال در بخش‌های جنوبی اروپا وجود دارد، اما در شهرهای شمالی خیابان‌ها بعد از تاریکی هوا خالی می‌شوند.

انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3430

به "بهترین زمان برای رفتن به تور اروپا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین زمان برای رفتن به تور اروپا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای رفتن به تور اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید