برداشت میگو در شهرستان دشتی شروع شد

به گزارش دور زمین، احمد ایزدی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در امسال 42 مزرعه در سایت پرورش میگو مند دشتی اقدام به لارو ریزی تحت نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی در بیش از 570 استخر نموده اند که در مجموعه بیش از 160 میلیون قطعه لارو ریزی در سایت صورت گرفته است.

برداشت میگو در شهرستان دشتی شروع شد

مدیر دامپزشکی دشتی اضافه کرد: محصول نهایی حاصل تلاشهای پرسنل دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی است که از ابتدای فصل تولید لارو و همزمان با فعالیت مولد سازی در مراکز تکثیر، نظارتهای بهداشتی، پایش و نمونه برداری و آزمایشات و تستهای PCR بر روی نمونه صورت پذیرفته و خوراک مصرفی نیز مورد آزمایش قرار میگیرد تا در نتیجه لارو میگویی با کیفیت و با حداکثر اطمینان از لحاظ سلامت با گواهی حمل قرنطینه ای بهداشتی به مزارع پروش ارسال گردد.

وی ادامه داد: روند تولید میگو پرورشی، بعد از مراکز تکثیر بر روند کاری مزارع پرورش میگو و آماده سازی مزارع با همکاری کارشناسان شیلات و مسئول بهداشتی نظارت انجام می گردد و صدور مجوزهای لارو ریزی صورت می گیرد.

ایزدی گفت: در نهایت میگو های تولیدی در صورت تایید مسئول بهداشتی با صدور گواهی حمل قرنطینه ای بهداشتی به مراکز بسته بندی و تولید میگو ارسال می گردد.

وی توضیح داد: تاکنون با انجام بازدیدهای مکرر و موثر توسط بخش خصوصی و دولتی، آموزش و اعلام نواقص به پرورش دهندگان و اتحادیه پرورش دهندگان میگو مند دشتی و بواسطه همکاری اتحادیه و تلاشهای مسئول بهداشتی سایت، مورد مثبتی از درگیری بیماری های هشدار کردنی مشاهده نشده است. ایزدی اصافه کرد: از همه پرورش دهندگان درخواست داریم با توجه به روند کاهش دما در پائیز و احتمال فعال شدن عوامل بیماری زا در برداشت میگو تعجیل نمایند و در صورت بروز هر گونه تلفات غیر عادی بلافاصله کارشناسان دامپزشکی شهرستان و مسئول بهداشتی سایت را در جریان قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1170

به "برداشت میگو در شهرستان دشتی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت میگو در شهرستان دشتی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید