دوازده غذایی که نباید در سفر با تور ایتالیا از دست دهید

به گزارش دور زمین، ایتالیا این کشور زیبا، گردشگران تور ایتالیا را بواسطه مناظر زیبا، فرهنگ منحصربفرد و غذاهای خوشمزه‌اش به سمت خود جذب می‌کند. پنیر، سبزیجات و سس گوجه فرنگی از عمده ترکیباتی هستند که در غذاهای ایتالیای به کار می‌روند و ذائقه هر فردی را اغنا خواهند کرد. خوراکی‌های ایتالیایی تنها به غذاهای آن محدود نمی‌شود، شیرینی‌ها و دسرهای آن نیز بسیار محبوبند. غذاهای سنتی ایتالیا ارتباط عمیقی با فرهنگ آن دارند و دستور پخت آن‌ها عموماً نسل به نسل منقل شده است و به واسطه اصالتشان مورد تحسین قرار گرفته‌اند. یکی از بهترین راه‌ها برای امتحان کردن این غذاهای شگفت انگیز، مراجعه به آشپزان حرفه‌ای بومی است که مشتاق پخت غذاهای سنتی و تقسیم این تجربه فرهنگی با شما هستند.

دوازده غذایی که نباید در سفر با تور ایتالیا از دست دهید

تجربه طعم آرانچینی (Arancini) در سفر با تور ایتالیا

این غذا که ترد و طلایی رنگ است، از کوفته‌های برنجی تهیه می‌شود. این کوفته‌ها بعد از پوشیده شدن با پودر نان، سرخ می‌شوند. سپس با سس گوشت راگو (Ragu)، سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و نخود فرنگی پر می‌شوند. مانند پاستا و پیتزا، پخت آرانچینی نیز از یک محل به محل دیگر متفات است. بسته به منطقه‌ای که در آن پخته می‌شوند، محتویات این کوفته‌ها و شکلشان متغیر است.

از میان انواع آرانچینی می‌توان به آرانچینی همراه با راگو (arancini con ragu) که با سس گوجه، برنج و پنیر موزارالا پر می‌شود، آرانچینی همراه با کره (arancini con burro) که از سسی غلیظ به نام بشامل (Bechamel، ترکیبی از آرد، روغن و شیر) تهیه می‌شود، آرانچینی همراه با قارچ (arancini con funghi) و آرانچینی همراه با بادمجان (arancini con melanzane) اشاره کرد.

تجربه طعم قهوه (Coffee) در سفر با تور ایتالیا

اگر می‌خواهید روزی شاد را شروع کنید، به کافه‌ای دنج در کنار خیابان بروید و یک فنجان قهوه خوش عطر سفارش دهید. انتظار نداشته باشید که با یک فنجان آمریکانو معمول روبرو شوید، قهوه پیش فرض در ایتالیا یک لیوان اسپرسو است. این نوشیدنی طعمی قوی دارد و برای شما لذت و انرژی بسیاری را فراهم می‌آورد.

تجربه طعم لازانیا (Lasagne) در سفر با تور ایتالیا

باور بر این است که اصلیت این غذا به شهر ناپل (Naples) باز می‌گردد. لازانیا این غذای دوست‌داشتنی و سنتی ایتالیایی از ورقه‌های پخته شده پاستا که در بینشان پنیر، گوشت چرخ‌کرده، سبزیجات به همراه انواع مختلف سس مانند سس گوشت راگو، سسی غلیظ به نام بشامل (Bechamel) یا سسس گوجه فرنگی تهیه و سرو می‌شود. این غذا از بایدهای سفر با تور ایتالیا است و اگر خواهان چشیدن طعم واقعی غذای ایتالیایی هستید حتماً آن را امتحان کنید.

تجربه طعم گوشت گوساله آبپز شده (Osso buco alla Melanese) در سفر با تور ایتالیا

عاشقان گوشت این غذا را با ولع خواهند خورد! برای تهیه این غذا ران ترد گوساله به آرامی در آب پخته می‌شود و همراه با سبزیجات مختلف سرو می‌شود. گرمولاتا (Gremolata) که چاشنی بسیار خوش عطریست و از پوست لیمو، سیر و جعفری تهیه می‌شود نیز در کنار این غذا سرو می‌شود. این وعده بعد از تمام کردن گوشت و سبزیجات به اتمام نمی‌رسد، بعد از آنکه ماهیچه را میل کردید، مغذ قلم گوساله را با قاشق بیرون بیاورید و از طعم خامه‌ای آن لذت ببرید.

تجربه طعم پاستا (Pasta) در سفر با تور ایتالیا

پاستا، این غذای اصلی ایتالیایی تبارها در هنگام سفر و تعطیلات، از وعده‌هایی است که باید آن را تجربه کنید. در سفر با تور ایتالیا، حتماً غذاهای مختص به هر ناحیه را در بازدید از شهرهای مختلف تجربه کنید. اگر از رم بازدید می‌کنید، پاستای گوشت و تخم مرغ (Pasta alla Carbonara) را که از تخم مرغ، پنیر پکورینو و فلفل سیاه تهیه می‌شود را امتحان کنید.

از غذاهای محبوب در شهر بولونیا(Bologna)، پاستا با سس راگو و پاستا با سس گوشت است. در شهر جنوا (Genoa) نیز پاستا با سس پستو (Pesto) که از ریحان،سیر له شده، میوه کاج، روغن زیتون و پنیر پارمزان (Parmigiano Reggiano) تهیه می‌شود را امتحان کنید.

تجربه طعم پیتزا مارگاریتا (Pizza Margherita) در سفر با تور ایتالیا

این غذا که اصلیتش به ناپل بر می‌گردد، وعده‌ای ساده اما بسیار لذیذ است. پیتزا مارگاریتا را در پیتزا فروشی‌های محلی سفارش دهید، و از این غذای ترد، نازک که با لایه‌ای از زیتون، ریحان، گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و پارمزان پوشیده شده است لذت ببرید.

تجربه طعم پروشوتو (Prosciutto) در سفر با تور ایتالیا

این غذای محبوب ایتالیایی، از گوشت خشک‌ و ادویه زده شده تهیه و به صورت نپخته و در تکه‌های نازک سرو می‌شود. این غذای لذیذ و گران قیمت ریشه در نواحی شمالی و مرکزی ایتالیا دارد. پروشوتو معمولاً با پاستا یا به صورت پیچیده شده بر دور تکه‌های پنیر و یا طالبی شیرین سرو می‌شود.

تجربه طعم سوپ ریبولیتا (Ribollita) در سفر با تور ایتالیا

این غذا به طور سنتی با عنوان cucina povera به معنای غذای مردم فقیر شناخته می‌شود. این غذا در قدیم توسط خدمتکارانی که ته مانده غذای اربابانشان مانند سبزیجات و نون را جمع کرده و سپس در آب می‌جوشاندند تهیه می‌شد و نامش برگرفته از همین دستور پخت است. نام امروزی آن Ribollita اشاره به عمل دوباره آبپز شدن دارد.

این وعده غنی و مفید، به عنوان یکی از مهمترین غذاهای ناحیه توسکانی (Tuscany) به شمار می‌رود. گردشگران تور ایتالیا می‌توانند این غذای سنتی را در فلورانس نیز تجربه کنید.

تجربه طعم سالتیمبوکا (Saltimbocca) در سفر با تور ایتالیا

این غذا شامل تکه‌های نازک گوشت گوساله که بر روی آن‌ها پروشوتو نمکین به همراه برگ سبزیجات قرار گرفته است می‌شود. این ترکیبات با یک خلال دندان به هم متصل شده‌اند و تا زمانی که گوشت آمده شود در تابه تفت داده می‌شوند. انواع مختلف گوشت مانند گوشت مرغ و گوشت گوسفندی در طبخ سالتیمبوکا استفاده می‌شود.

سالتیمبوکایی که به خوبی پخته شده باشد به قدری ترد است که به محض گذاشتن در دهان آب می‌شود. این غذا که در میان افراد بومی و گردشگران تور اروپا بسیار مشهور است نباید نادیده گرفته شود.

تجربه طعم بستنی ایتالیایی (Gelato) در سفر با تور ایتالیا

تجربه سفر به ایتالیا بدون تجربه جلاتو این بستنی لطیف و خامه‌ای کامل نخواهد شد. این بستنی انواع مختلفی دارد و ذائقه هر آنکس را که به دنبال دسری شیرین و خنک است اغنا خواهد کرد.

تجربه طعم تورونه (Torrone) در سفر با تور ایتالیا

در تهیه این شیرینی خامه‌ای و چسبناک از ترکیباتی مانند عسل، سفیده تخم مرغ، آجیل بوداده و پوست مرکباتی مانند لیمو، پرتقال و ... استفاده می‌شود. تکه‌های ضخیمی این شیرینی عمدتاً در کافه‌ها و شیرینی فروشی‌های سرتاسر ایتالیا موجود است. پیشنهاد ما این است که تورونه اصل که تکه کردن آن دشوار است را امتحان کنید. کسانی که به دنبال تجربه طعمی جدید از این شیرینی هستند می‌توانند آن را با روکش شکلاتی امتحان کنند.

تجربه طعم تیرامیسو (Tiramisu) در سفر با تور ایتالیا

این شیرینی لطیف و خامه‌ای، دسری محبوب در میان بومیان ایتالیا و گردشگران تور ایتالیا است. در تهیه آن از کیک‌های کوچک، قهوه، تخم‌مرغ، شکر، پودر شکلات و پنیر خامه‌ای (Mascarpone) استفاده می‌شود. آشپزان خلاق در دستور تهیه این دسر محبوب تغییراتی ایجاد کرده‌اند و انواع مختلفی از تیرامیسو مانند تیرامیسویی میوه‌ای و شکلاتی را خلق کرده‌اند.

انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2750

به "دوازده غذایی که نباید در سفر با تور ایتالیا از دست دهید" امتیاز دهید

1 کاربر به "دوازده غذایی که نباید در سفر با تور ایتالیا از دست دهید" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوازده غذایی که نباید در سفر با تور ایتالیا از دست دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید