زیباترین شهرهای مالزی

به گزارش دور زمین، جمعیت کشور مالزی ترکیبی حاصل از اقوام مالایی، چینی، هندی و برخی از اقوام بومی مالزی است. مالزی یکی از متفاوت‌ترین و شگفت‌انگیزترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است. چشم‌اندازهای زیبای طبیعی مالزی شامل مزارع چای، جنگل‌های بارانی گرمسیری، سواحل و کوه‌ها و نیز چشم‌اندازهای متفاوت شهری مالزی، همگی نشان از فرهنگ و جغرافیای بی‌نظیر و متفاوت این کشور زیبا هستند. در این مقاله، ده شهر زیبای کشور مالزی را به شما معرفی می‌کنیم که با جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر خود، انتظار گردشگران تور مالزی را می‌کشند.

زیباترین شهرهای مالزی

ملاکا (Melaka)، مالزی

قرن‌های متمادی، این شهر محل زندگی اعراب، پرتغالی‌ها، آلمانی‌ها و بریتانیایی‌ها بوده است. معماری منحصربه‌فرد بناهای این شهر، موجب ثبت آن در فهرست میراث جهانی یونسکو شده است. در گذشته، این شهر یکی از بنادر مهم تجاری جنوب شرقی آسیا در تجارت با اندونزی، هند و چین بوده است. این تنوع فرهنگی، معماری بی‌نظیری را برای این شهر ایجاد کرده، به علاوه آشپزی محلی این منطقه نیز متمایز و جالب‌توجه است. مرکز قدیمی این شهر، کوچه‌های باریکی دارد که در دو طرف آن خانه/مغازه‌های ساخته شده به دست آلمانی‌ها و بریتانیایی‌ها قرار گرفته‌اند. این بناها، بعد‌ها به دست چینی‌های ثروتمند و خاندان Peranakan افتادند. یکی از جالب توجه‌ترین بناهای این شهر، کلیسای قرمز رنگ و ساختمان‌های اداری است که از زمان تسلط آلمان‌ها به جای مانده است.

جرج تاون (George Town)، مالزی

این شهر زیبا در تور مالزی به دلیل وجود خانه/مغازه‌های قدیمی که به خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. اگر چه این بناها بسیار زیبا هستند، اما این شهر ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را مدیون فرهنگ و دوره‌های زمانی مختلفی است که این ساختمان‌ها، بازتاب آن هستند. در George Town، معابد چینی، مساجد مسلمانان، آسمان‌خراش‌های مدرن، مراکز خرید بزرگ و موزه‌های بی‌نظیر، همه و همه در کنار یکدیگر قرار دارند. به علاوه در این شهر می‌توانید انواع و اقسام غذاها از فرهنگ‌ها و ملیت‌های گوناگون را امتحان کنید؛ از غذاهای مالایی، تایلندی و هندی گرفته تا آشپزی اروپایی.

ایپوه (Ipoh)، مالزی

به دلیل درآمد حاصل از معادن قلع Kinta Valley، این شهر یکی از ثروتمند‌ترین شهرهای جنوب شرقی آسیا در اواخر قرن نوزدهم بود. اکنون نیز این میراث ارزشمند در عمارت‌های چینی زیبا و ساختمان‌های دوران استعمار که در شهر قدیمی یافت می‌شوند، قابل مشاهده است. از ایستگاه قطار ایپوه حتما دیدن کنید، چرا که ترکیب زیبایی از معماری ویکتوریا و موروها است. ساختمان تاریخی دیگری که در تضاد کامل با این ایستگاه است، تالار شهر با طراحی نئو‌کلاسیک است. Ipoh مرکز استان Perak جاذبه‌های گردشگری طبیعی شگفت‌انگیزی نیز دارد؛ از جمله ارتفاعات Cameron و پارک Royal Belum State.

الور ستار (Alor Setar)، مالزی

بزرگ‌ترین شهر قبل از رسیدن به مرز تایلند، الور‌ ستار است. این شهر، معمولا به عنوان نقطه‌ی شروعی برای سفر به لنکاوی، پارک Ulu Muda Eco یا تایلند، در نظر گرفته می‌شود اما این شهر خود به تنهایی جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد. تعدادی از زیباترین بناهای این شهر، در میدان شهر واقع شده‌اند. Balai Besar بنایی است که دیدن آن را به هیچ وجه نباید از دست بدهید. این بنای متعلق به قرن نوزدهم، با ستون‌های تزیین‌شده و تحت تاثیر معماری تایلندی ساخته شده است. مسجد ظهیر یکی از بزرگ‌ترین و چشم‌گیرترین مساجد مالزی است.

میری (Miri)، مالزی

اولین ساکنان این شهر، تجار چینی بودند. امروزه نیز این شهر تحت تاثیر همان دوران و فرهنگ چینی باقی مانده است. شهر قدیمی، بازارهای متعدد و رستوران‌های بی‌نظیری دارد. در سفر به این شهر از Tamu Muhibba یا بازارهای محلی دیدن کنید چرا که کشاورزان محلی، محصولات خود شامل میوه‌های تازه، برنج و سایر محصولات را برای فروش به این بازارها می‌آورند. مسجد التقوا با نمایی سفید و طلایی در میان درختان نخل، از بناهایی است که دیدنش را نباید از دست بدهید. صخره‌های زیبای ساحل این شهر، محل زندگی طوطی ماهی، لقمه ماهی و نوعی کوسه است.

Kuala Terengganu، مالزی

این شهر که در گذشته، یک دهکده‌ی کوچک ماهیگیری بود و به سرعت در دهه‌ی 1980 با بهره گیری از میدان‌های نفتی دریای جنوبی چین رشد کرد. با وجود تاثیرات این مدرنیزه شدن اما همچنان فرهنگ مالایی در این شهر ریشه دارد. Istana Maziah بنای زیبایی است که به عنوان کاخ سلطان کاربرد داشته و با فاصله‌ی کمی از بازار مرکزی واقع شده است. میراث دریایی این شهر نیز در جزیره‌ی Pulau Duyung قرار دارد که بناهای آن نمونه‌ای از معماری سنتی Terengganu هستند.

تایپینگ (Taiping)، مالزی

شهر کوچک تایپینگ یکی دیگر از شهرهای تاریخی مالزی است که به خوبی حفظ و نگهداری شده است. مثل سایر شهرهای منطقه‌ی پراک (Perak)، این شهر نیز ساختمان‌های تاریخی متعددی دارد که یادگاری از دوران استخراج از معادن قلع در قرن نوزدهم است. علاوه بر خانه/مغازه‌های چینی و معماری‌های تاریخی، تایپینگ بیش از 64 هکتار باغ دارد. Lake Gardens که در سال 1880 به بهره‌برداری رسیده است، اولین پارک عمومی مالزی بوده و اکنون نیز یکی از زیباترین پارک‌های این کشور است. اولین موزه‌ی مالزی یعنی موزه‌ی پراک نیز در این شهر قرار دارد.

Tanah Rata، مالزی

Tanah Rata بزرگ‌ترین منطقه‌ی مسکونی در ارتفاعات Cameron است. این شهر به خاطر مزارع چای، آبشارها و آب‌و‌هوای خنک، شناخته شده است. این شهر کوچک و پرهیاهو، باغ‌های پر از گل و بناهای تاریخی زیبایی دارد. خیابان اصلی این شهر به طول 500 متر، Jalan Besar نام دارد که فروشگاه‌ها و رستوران‌های متعددی در دو طرف آن خودنمایی می‌کنند. غروب‌ها، رستوران‌ها میزهای خود را در کنار خیابان می‌چینند و منظره‌ای دیدنی ایجاد می‌کنند. این شهر مکان بسیار مناسبی برای گشت‌و‌گذار در ارتفاعات و استفاده از مسیرهای فوق‌العاده دیدنی پیاده‌روی و کوهنوردی است.

کوالا کنگسر (Kuala Kangsar)، مالزی

این شهر که در قرن پانزدهم، محل استقرار سلطان پراک بوده، اکنون یکی از زیباترین شهرهای پادشاهی در مالزی است. این شهر آرام، که فرهنگ غنی مالایی در آن موج می‌زند، بناهای تاریخی زیبا و باغ‌های دیدنی و جذابی دارد. دو مورد از این بناهای تاریخی بی‌‌نظیر در مرکز این شهر واقع شده‌اند: یک برج ساعت چشم‌گیر و ساختمان District Office. ساختمان زیبای دیگر این شهر، Malay College است که در شمال شهر قرار دارد. قدمت این مدرسه به اوایل قرن بیستم باز می‌گردد و اولین مکانی بوده که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را در مالزی فراهم کرده است.

کوچینگ (Kuching)، مالزی

این شهر، قدیمی‌ترین شهر منطقه‌ی Sarawak و ترکیبی جالب و دیدنی از فرهنگ‌ها و دوره‌های زمانی متفاوت است. کوچینگ در کنار رود Sarawak قرار دارد و کوه Santubong مشرف به آن است. بناهای تاریخی متعددی در مرکز این شهر وجود دارند. موزه‌ی Sarawak، میراث گرانقدر قوم‌شناسی جزیره‌ی بورنئو (Borneo) را در خود جای داده است. کافه‌های بی‌نظیری در کنار خانه/مغازه‌های چینی و ساختمان‌های بلند، خیابان‌های این شهر را شکل می‌دهند. این شهر، جاذبه‌های گردشگری طبیعی بی‌نظیری از جمله پارک ملی Bako و منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی Semenggoh را نیز دارد.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3623

به "زیباترین شهرهای مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید