بالا دریافت دوباره اختلاف نظر در دولت آلمان بر سر رئیس سازمان اطلاعات داخلی

به گزارش دور زمین، یک حزب چپ میانه رو در دولت تحت رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت که خواستار لغو توافق درباره رئیس سازمان جاسوسی این کشور و انتصاب او به یک سمت بهتر است.

بالا دریافت دوباره اختلاف نظر در دولت آلمان بر سر رئیس سازمان اطلاعات داخلی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آندریا ناهلس، رهبر سوسیال دموکرات آلمان بیان کرد که در نامه به دیگر اعضای دولت ائتلافی آلمان تقاضا نموده که در متن توافقی در این خصوص که روز سه شنبه اعلام شد تجدید نظر گردد چرا که به گفته او این توافق باعث بهت و حیرت گسترده مردم آلمان گردیده است.

این توافق بعد از چند روز کشمکش میان حامیان هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان (DfV) و کسانی که خواستار اخراج او به دلیل بی اعتنایی به خشونت های اخیر علیه مهاجران بودند، برقرار گردیده بود. با این حال ناهلس درباره این توافق گفت ما نه تنها اعتماد ایجاد نکردیم بلکه اعتماد هم از دست دادیم.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به خبرنگاران در مونیخ گفت که امیدوار است طی روزهای آینده یک راهکار پایدار با شرکای ائتلافی خود درباره این موضوع بیابد.

صدراعظم آلمان گفت این مهم است که دولت او بتواند در تمرکزی کامل به وظیفه اش با توجه به چالش های سیاسی متعدد در داخل و خارج به پردازد. ماسن که به دلیل ارتباطاتش با حزب راست افراطی مورد انتقاد گسترده قرار گرفته بود، از سوی هورست سی هوفر وزیر کشور محافظه کار آلمان حمایت می شد. هوفر روز سه شنبه قبول نموده بود که ماسن را از آژانس جاسوسی کنار بگذارد اما بعدا او را در سمت معاون وزیر منصوب کرد.

یک نظرسنجی روز جمعه نشان داد که بلوک متعلق به حزب آنگلا مرکل از 28 درصد رای برخوردار است و سوسیال دموکرات ها 17 درصد رای دارند. این در حالی است که در انتخابات سال گذشته حزب مرکل تقریبا 33 درصد و سوسیال دموکرات ها 20.5 درصد رای داشتند. این نظرسنجی جدید نشان داده که درصد آرای حزب راست افراطی آلتراناتیو برای آلمان افزایش چشمگیری پیدا نموده است. در حالی که آرای این حزب در سال گذشته حدود 13 درصد بود، در این نظرسنجی به 18 درصد رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 876

به "بالا دریافت دوباره اختلاف نظر در دولت آلمان بر سر رئیس سازمان اطلاعات داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا دریافت دوباره اختلاف نظر در دولت آلمان بر سر رئیس سازمان اطلاعات داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید