آشنایی با بازار بزرگ شهر پوکت در تور تایلند

به گزارش دور زمین، خرید از جذابترین فعالیتها در سفر می‌باشد اگر به پوکت سری بزنید حتما از بازار بزرگ پوکت دیدن کنید غافل گیر خواهید شد همه چیز در آنجا پیدا میشود و دست خالی از آنجا بیرون نخواهدی رفت.

آشنایی با بازار بزرگ شهر پوکت در تور تایلند

در تور پوکت سری به بازار بزرگ این شهر بزنید، بازار بزرگ پوکت با نام واکینگ استریت (Phuket Walking Street)، ازجاذبه‌ های گردشگری جدید شهر قدیمی پوکت به حساب می‌آید. این خیابان که با نام لاردیا (Lardyai یا talaad yai) نیز شناخته می‌شود، در گویش مردمان جنوب تایلند به معنای بازار بزرگ است. بازار بزرگ شهر پوکت که در خیابان بازسازی شده و زیبای تالانگ (Thalang Road) و درست در میان منطقه تاریخی چینی و پرتغالی شهر پوکت واقع شده است، در اکتبر سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرد.

بازار بزرگ شهر پوکت

خیابان تالانگ، خیابانی تجاری و جهانی به طول 350 متر است که ترکیبی از مغازه‌های متعلق به قوم بابا (Baba: مهاجران چینی که در اوایل قرن بیستم و در طول دوره رواج استخراج قلع از معدن، در شهر پوکت ساکن شدند)، مغازه‌های متعلق به مسلمانان تایلندی و همچنین اقوام هندی در آنجا به چشم می‌خورد.

گردشگران تور تایلند که از بازار بزرگ واکینگ استریت پوکت بازدید می‌کنند، می‌توانند طعم فوق‌العاده برخی از خوراک‌های خاص تایلندی را که در این بازار عرضه می‌شود تجربه کرده و از کالاهای مغازه‌های صنایع دستی محلی و مغازه‌های کادویی نیز خریداری کنند.

این بازار هفتگی (که یکشنبه‌ها از ساعت 16.00 تا 22.00 فعالیت دارد) با برخورداری از مغازه‌های اسباب‌بازی فروشی و ترامپولین رایگان برای سرگرم کردن کودکان، بدون شک مکان تفریحی مناسبی برای تمام اعضای خانواده به حساب می‌آید.

ورودی بازار واکینگ استریت

ورودی اصلی بازار هفتگی واکینگ استریت پوکت، در قسمت شرقی خیابان تالانگ واقع شده است؛ در قسمت ورودی بازار یک دروازه چوبی فوق‌العاده باشکوه به سبک معماری چینی نصب شده است. بر روی این دروازه علامتی قرار دارد که در آن نام لاردیا (LARDYAI) به سه زبان تایلندی، چینی و انگلیسی نوشته شده است؛ این دروازه معمولاً محل محبوبی برای عکس‌برداری به حساب می‌آید.

خیابان تالانگ پوکت

خیابان تالانگ یکی از اولین خیابان‌های شهر قدیمی پوکت به شمار می‌رود، به همین دلیل در سال 2012 مسئولین شهری به منظور بازگرداندن حال و هوای باشکوه گذشته به این خیابان از تکنولوژی مخصوصی استفاده کردند که بواسطه آن تمام کابل‌های برق این خیابان در زیر زمین پنهان شد تا اثری از مدرنیته در این محل به چشم نخورد.

نمای خانه‌های اقوام بابا در خیابان تالانگ و همچنین خانه‌های شهری واقع در مسیر این خیابان با استفاده از تکنیک رنگ‌آمیزی شاد و روشن - از رنگ آبی گرفته تا سبز و سرخ - تزئین شده است، به همین دلیل در هنگام بازدید از این خانه‌ها، احساسی از تلفیق تکنولوژی مدرن و تاریخی به افراد دست می‌دهد.

شهر قدیمی پوکت همواره به عنوان یک مرکز تجاری محسوب می‌شود و امروزه نیز خیابان تالانگ همچنان میزبان مغازه‌هایی است که به فروش پارچه/ بافتنی، ابزار، تجهیزات ورزشی، پوشاک و همچنین داروهای سنتی (قدیمی‌ترین داروخانه شهر پوکت در این خیابان واقع شده است) مشغول هستند.

علاوه بر این چندین کافی شاپ و رستوران‌ نیز در این خیابان وجود دارد. این خیابان، از محیط سرزنده و پرجنب و جوشی برخوردار بوده و مکان فوق‌العاده‌ای برای برگزاری بازارهای آخر هفتگی به سبک تایلندی است.

غذا و سوغات بازار پوکت

غذا و سوغات، دو محصول اصلی است که در بازار واکینگ استریت پوکت به فروش می‌رسد. کباب گوشت مرغ و ماهی کبابی از خوراک‌های محبوبی است که در تعداد زیادی از دکه‌های موجود در این بازار به فروش می‌رسد. آب‌میوه‌های متنوع، بستنی و کانوم (khanoms: شیرینی مخصوص کشور تایلند) هم از جمله خوراکی‌های محبوب به حساب می‌آیند.

در این بازار، حتی یک دکان نیز وجود دارد که در آن خرچنگ نعل اسبی به فروش می‌رسد، وجود چنین مغازه‌ای تا حدودی غیر معمول به نظر می‌رسد. همچنین در انتهای این خیابان، یک موتور سه چرخه توک توک به چشم می‌خورد که در آن همبرگر مرغ و گوشت به فروش می‌رسد.

صنایع دستی بازار پوکت

برخی از کارآفرینان جوان شهر پوکت در این بازار به فروش تی‌شرت‌ها و صنایع دستی زیبا و جذاب مشغول هستند؛ فضای این بازار رو باز به گونه‌ای است که این افراد می‌توانند محصولات خود را در آن به فروش رسانده و سطح کار خود را ارتقاء دهند.

از جمله کالاهایی که این کارآفرینان به فروش آن می‌پردازند می‌توان به تی‌شرت‌هایی با نوشته‌های چینی - پرتغالی، عروسک‌های بافتنی، دمپایی لا انگشتی دست‌ساز سنتی (روند کار به گونه‌ای است که مشتریان کفی، لایه ی رویی و اشیاء تزئینی این دمپایی را به سلیقه خود انتخاب می‌کنند و فروشنده مربوطه آن‌ها را همانجا سرهم بندی کرده و تحویل مشتری می‌دهد)، لباس‌های ملوانی (marinières: تی‌شرت‌های آستین‌ بلند راه راه، به سبک ژان پاول گوتیه) و جواهرات فانتزی اشاره کرد که افراد می‌توانند از میان این همه کالا، اجناس خوب و ارزان قیمتی را نیز پیدا کنند.

در مجموع، بازار واکینگ استریت پوکت یا لاردیا پوکت (Lardyai Phuket) مکان جذابی است که بعدازظهرهای روز یکشنبه می‌توانید از آن دیدن کنید. بازدید از این بازار فرصت خوبی فراهم می‌آورد تا افراد بتوانند در بهترین شرایط ممکن، زیبایی‌ها و جاذبه‌های شهر قدیمی و جذاب پوکت را به چشم ببینند.

  • ساعات بازگشایی بازار واکینگ استریت پوکت: یکشنبه‌ها از 16.00 تا 22.00
  • مکان: خیابان تالانگ واقع در شهر قدیمی پوکت
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3913

به "آشنایی با بازار بزرگ شهر پوکت در تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بازار بزرگ شهر پوکت در تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید