بازارهای شناور بانکوک

به گزارش دور زمین، بازارهای شناور بانکوک، یکی از جاذبه‌های جالب تور تایلند برای بازدید هستند. این بازارها محلی عالی برای خرید صنایع دستی، غذاهای محلی تایلندی، خرید سوغاتی و قایق‌سواری هستند. در این مقاله شما را با بهترین بازارهای شناور بانکوک آشنا خواهیدم کرد.

بازارهای شناور بانکوک

بازار آبی Amphawa در تور تایلند

این بازار از لحاظ محبوبیت در رتبه دوم بازارهای آبی تایلند جای دارد. بازار آبی Amphawa در 90 کیلومتری جنوب غربی بانکوک واقع شده است. این بازار بسیار دیدنی است و با وجود خانه های کوچک چوبی در حاشیه کانال که سوغاتی و انواع موادغذایی از جمله شیرینی جات خوشمزه به مسافران می فرشند، چهره ای منحصربه فرد پیدا کرده است. برای رسیدن به این بازار دوست داشتنی مجبور نیستید که صبح بسیار زود از خواب بیدار شوید، اگر بتوانید خود را حدود ساعت نه به این بازار برسانید به شلوغی معمول آن نیز بر نخواهید خورد.

 در تور تایلند بهتر است از معابد زیبا و کوچکی که در دل یک درخت کهنسال در بازار Amphawa و در رودخانه قرار گرفته‌اند، بازدید نمایید.

دومین بازار شناور مشهور که در نزدیکی بانکوک قرار دارد، بازار آمفاوا است که البته به بزرگی Damnoen Saduak نیست ولی اصیل‌تر است و بیشتر بازدیدکنندگان آن را تایلندی‌ها تشکیل می‌دهند. این بازار در 50 کیلومتری بانکوک قرار دارد. تعداد زیادی غرفه‌‌ی فروش غذا در حاشیه‌ی کانال وجود دارند و البته تعداد آنها به قدری زیاد است که به خیابان‌های اطراف هم کشیده شده است. جذاب‌ترین قسمت این بازار که توجه بسیاری از گردشگران تور تایلند را به خود جلب می‌کند، فروشنده‌هایی هستند که در قایق، لذیذترین غذاهای دریایی را می‌پزند. اگر گرفتن غذا از قایق‌ها و خوردن آنها روی نیمکت‌های چوبی کوچک در تور تایلند برای‌تان سخت است، چند قدمی دور شوید تا رستوران‌های مختلف را مشاهده خواهید نمود.

بازار آبی Talin Chan در تور تایلند

این بازار یکی از بهترین جاذبه‌های تور تایلند برای خرید سوغاتی است و به دلیل ویژگی های منحصر به فردش احتمالا بهترین بازار در این لیست است. این بازار زیبا که فقط دوازده کیلومتر با مرکز شهر بانکوک فاصله دارد در تمام ساعات روز دایر است و از ازدحام بازارهای آبی دیگر نیز برخوردار نیست. علاوه بر این ها یک بازار بزرگ محلی نیز با آن مرتبط است. در این بازار قایق های کوچکی وجود دارند که سوار بر آن ها می توانید در آرامشی مثال زدنی کانال را بپیمایید و از زیبایی مناظر اطراف لذت ببرید. البته باید به این نکته اشاره کرد که این بازار قدمت و زیبایی تاریخی بازار Amphawa را ندارد و تعداد قایق های تفریحی اش نیز کم است.

این بازار که در 12 کیلومتری بانکوک قرار دارد، به اندازه‌ی سایر بازارهای شناور مشهور نیست بنابراین حال‌وهوای سنتی‌تری دارد و خلوت‌تر است. قایق‌سواری در کانال، امتحان کردن غذاهای محلی گوناگون و خریدن سوغاتی‌های ریز و درشت، از جذابیت‌های این بازار هستند. این بازار به سادگی قابل دسترس است و برای سر زدن به آن، نیازی به استفاده از تورهای گران‌قیمت نیست. کافی است در تور بانکوک با مترو خود را به ایستگاه  Wongwian Yai برسانید و باقی مسیر را با تاکسی ادامه دهید. این بازار را بدون امتحان کردن طعم لذیذ غذاها و شیرینی‌های محلی، ترک نکنید.

بازار آبی Bang Nam Pheung در تور تایلند

این بازار کوچکترین بازار آبی است که در تور تایلند می‌توانید به سراغ آن بروید. تنها راه دسترسی به این بازار تاکسی ها هستند. قبل از رفتن به این بازار حتما از مسیرهای منتهی به آن مطمئن شوید. این بازار که در بیست کیلومتری بانکوک واقع شده است با وجود کوچکی اش انواع مختلف غذاها و خوراکی های لذیذ تایلندی را عرضه می کند و در منطقه ای معروف به “ریه بانکوک” که زیستگاهی طبیعی و حفاظت شده در قلب رودخانه است، قرار گرفته است.

این بازار را باید بازار کنار رود نامید تا بازار شناور. فقط چند قایق که در حاشیه‌ی رود توقف کرده‌اند وجود دارند. بقیه‌ی غرفه‌ها و مغازه‌ها را، غرفه‌های زمینی تشکیل می‌دهند. اما پس از موفیقت و به شهرت رسیدن بازارهای شناور Damnoen Saduak و Amphawa، این مدل از بازارهای پرطرفدار در سراسر تایلند گسترش پیدا کردند. امروزه هر روستایی که در کنار رودخانه قرار دارد، یکی از این بازارها به نام خود داده است.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 370

به "بازارهای شناور بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارهای شناور بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید