انحصار در واردات نهاده های دامی قابل قبول نیست

به گزارش دور زمین، استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از انحصار در واردات مواد اولیه و نهاده های دامی، از تولیدکنندگان استان خواست تا از ظرفیت های خود در این خصوص استفاده کرده و نیازهای خود را بدون واسطه تأمین کنند.

انحصار در واردات نهاده های دامی قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگاران، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه مشترک کارگروه اقتصاد مقاومتی و کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان، اظهار کرد: صدور مجوز برای واردات نهاده های دامی توسط تولیدکنندگان استان را از وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می کنیم.

وی، نبود زنجیره توزیع را یکی از عوامل افزایش ناموزون قیمت برخی از کالاهای اساسی در بازار برشمرد و گفت: ایجاد زنجیره توزیع هم به نفع تولیدکننده است و هم به نفع مصرف کننده؛ بنابراین خود تولیدکنندگان باید در این زمینه اهتمام کنند.

پورمحمدی بر رفع موانع سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز تأکید کرد و گفت: تسهیل در سرمایه گذاری و تأمین اعتبارات بخش کشاورزی به دلیل اهمیت راهبردی این بخش اولویت دارد.

استاندار آذربایجان شرقی ارائه طرح ها و شیوه های جدید متناسب با تغییر شرایط در بخش کشاورزی را ضروری دانست و گفت: توسعه کشت گلخانه ای و کشت فرا سرزمینی نمونه ای از تفکرات جدید در حوزه کشاورزی هستند و باید متناسب با شرایط از روش ها و دیدگاه های نوین دیگر نیز استفاده شود.

وی در این راستا بر هماهنگی و تعامل بخش کشاورزی با دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: این تعامل آن طور که باید برقرار نشده و هنوز نتوانسته ایم توانمندی های بخش های مختلف را به اشتراک بگذاریم.

وی اضافه نمود: دشمن با تشدید فشارهای اقتصادی به دنبال ایجاد نارضایتی در جامعه است و تلاش می شود نوعی بدبینی به عملکرد سازمان های مسئول ایجاد شود.

پورمحمدی گفت: طبیعی است که مسائلی در بخش های مختلف داریم، اما باید به مردم اطمینان بدهیم که متولیان امر برای حل مسائل تلاش می کنند و در این شرایط نباید با بزرگنمایی مسائل در زمین دشمن بازی کنیم.

وی تأکید کرد: همه مسئولان و فعالان بخش کشاورزی با تقویت فضای همدلی و مودت به دنبال رفع نارسایی ها باشند و برای حل مسائل تدبیر کنند.

فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات اجرا شده در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید محصولات کشاورزی و پروژه های توسعه ای این بخش ارائه کرد.

تعدادی از کنندگان اتحادیه ها و تشکل های بخش کشاورزی و تولیدکنندگان محصولات زراعی و دامی نیز به بیان مسائل و مسائل این بخش و پیشنهادهای خود در خصوص رفع موانع موجود پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1804

به "انحصار در واردات نهاده های دامی قابل قبول نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انحصار در واردات نهاده های دامی قابل قبول نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید