انتقاد شدید آلمان از واکنش خشونت طلبانه ترامپ به ناآرامی های آمریکا

به گزارش دور زمین، وزیر امور خارجه آلمان تهدید ترامپ علیه معترضان به قتل فلوید در آمریکا را غلط دانسته و انتقاد شدیدی به این رویکرد رئیس جمهور آمریکا وارد کرد.

انتقاد شدید آلمان از واکنش خشونت طلبانه ترامپ به ناآرامی های آمریکا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در تبادل نظر با نشریه بیلد آلمان درباره تصمیم آمریکا برای بازگرداندن بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان ابراز تاسف نموده و گفت: ما برای چندین دهه همکاری روزافزون با نیروهای امنیتی آمریکا اهمیت زیادی قائلیم. این به نفع هر دو کشور است.

ماس درباره مناسبات بین آلمان و آمریکا نیز گفت: ما شرکای نزدیکی در ائتلاف دو سوی آتلانتیک هستیم، اما این شراکتی بسیار پیچیده است.

وال استریت ژورنال اخیرا در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد هزاران سرباز آمریکایی را از آلمان اخراج کند.

به نوشته وال استریت ژورنال بخشی از سربازان آمریکایی به لهستان و سایر کشورها منتقل می شوند و بخش دیگرنیز به آمریکا برمی گردند، بنابرین حدود 25 هزار سرباز آمریکایی می توانند در آلمان حضور داشته باشند.

ترامپ بارها از آلمان به دلیل کافی نبودن بودجه نظامی آن کشور در ناتو انتقاد نموده و آن را مطابق با تعهدات دو درصدی این کشور به پیمان آتلانتیک شمالی ناتو نمی داند.

هفته نامه آلمانی اشپیگل هم از کاهش گسترده حضور نیروهای آمریکایی در آلمان خبر داده است.

به نوشته اشپیگل کاخ سفید قبلا بخشی از کنگره را درباره خروج سربازان آمریکایی از آلمان مطلع نموده بود. به نوشته اشپیگل قرار است بین 5000 تا 15 هزار سرباز آمریکایی تا پاییز سال 2020 از آلمان خارج شوند. اشپیگل همچنین نوشته است دولت آمریکا درباره این تصمیم خود به آلمان اطلاع نداده است.

سربازان آمریکایی در چند ایالت آلمان مستقر هستند. بیشتر این سربازان در ایالت های راینلندفالز و بایرن مستقر هستند. به نوشته اشپیگل اشتغال ده ها هزار غیرنظامی آمریکایی و آلمانی در این ایالت ها به حضور نیروهای آمریکا بستگی دارد.

هایکو ماس در بخش دیگری از تبادل نظر با نشریه بیلد آلمان انتقاد شدیدی به واکنش ترامپ به ناآرامی های ایجاد شده بعد از قتل جرج فلوید سیاه پوست به دست یک پلیس آمریکایی سفید پوست وارد نموده و گفت: من این را راه چاره غلطی می دانم که در یک شرایط بسیار پر تنش تهدید به خشونت های بیشتر صورت بگیرد.

ماس در این باره ابراز نگرانی کرد که مبارزت انتخاباتی آمریکا این کشو را بیشتر دچار دو قطبی کند.

هایکو ماس درباره جو بایدن، رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ نیز گفت: بسیاری در ایالات متحده هستند که در روزهای اخیر بسیار هوشمندانه عمل نموده اند و یکی از آن ها مطمئنا جو بایدن است.

وی درباره پیروزی عقل و منطق در آمریکا ابراز امیدواری کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2655

به "انتقاد شدید آلمان از واکنش خشونت طلبانه ترامپ به ناآرامی های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید آلمان از واکنش خشونت طلبانه ترامپ به ناآرامی های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید