ارزان ترین شهرهای آسیا برای کوله گردی

به گزارش دور زمین، کوله گردها برای سفر به دنبال همه چیزهای ارزان میگردند، تا بیشتر بتوانند دور شوند و حداکثر استفاده را از پولشان ببرند، در ادامه شهرهایی را معرفی خواهیم کرد که ارزان ترین شهرهای آسیا برای کوله گردی هستند

ارزان ترین شهرهای آسیا برای کوله گردی

نگاهی داریم به ارزان ترین مقاصد سفر که در شهرهای آسیایی قرار دارند، شهرهایی که برای یک سفر کوله گردی ارزان، بسیار مناسب به شمار می آیند. با توجه به آمارهای به دست آمده از کوله‌ گردی در سال 2017، پوخارا (Pokhara) که در کشور نپال واقع شده است از میان 31 شهر آسیایی طبق فاکتورهای شاخص کوله‌ گردی، ارزانترین شهر انتخاب شده است.بدون اغراق کوله‌ گردی یکی از راه‌های مقرون به صرفه مسافرت است و قطعا گردشگران کوله گرد فرصت بهتر و بیشتری برای آشنایی و درک فرهنگ مردم محلی در اختیار دارند. کوله گردان دوست دارند که به تمامی نقاط جهان سرک بکشند، اما یکی از محبوب ترین نقاط برای این دسته از گردشگران قاره آسیا می باشد، جایی که در آن شیوه زندگی مردم منحصر به فرد است و از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه می باشد. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به ارزان ترین مقاصد سفر که در شهرهای آسیایی قرار دارند. شهرهایی که برای یک سفر کوله گردی ارزان، بسیار مناسب به شمار می آیند.همانطور که در چندین سطر ابتدایی اشاره شد، آمار فاکتورهای شاخص کوله گردی در سال 2017، ملاک نتایج این مقاله خواهد بود. بصورت کلی طبق این شاخص، هزینه ها به سه دسته تقسیم می شوند. نخست هزینه های مرتبط با ورود به مقصد محبوب و مورد نظر شما، دوم هزینه های سفر با وسایل حمل و نقل عمومی، سوم هزینه نوشیدنی های ارزان قیمت محلی و سه وعده غذا اصلی در طول روز و سپری کردن شب در خوابگاهی با نازل‌ترین قیمت. حال نگاهی به شهرهای ارزان آسیایی داریم

پوخارا در کشور نپال

پوخارا یکی از ارزان ترین شهرهای محبوب برای کوله گردان به شمار می آید. این شهر دومین شهر بزرگ نپال می باشد که در نزدیکی تعدادی از جاذبه‌های طبیعی واقع شده است. گردشگرانی که شانس حضور در این مکان را دارند، می توانند، از چشم اندازهای زیبای کوه های آناپورنا (Annapurna) لذت ببرند، پیاده روی در جنگل های بکر و استوایی، احساس آرامش در کنار چندین آبشار مختلف و اکتشاف و بازدید از غارها نیز می تواند اوقات خوشی را برای شما فراهم آورد. علاوه بر آنچه گفته شد، شما می توانید از بتکده جهانی صلح نیز بازدید کنید. گردشگران زیادی در لحظه غروب و یا طلوع آفتاب به سراغ بتکده جهانی صلح می روند و از تماشای این لحظات زیبا لذت می برند. حضور در این منطقه روزانه به طور تقریبی 17.14 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

چیانگ مای (Chiang Mai) در کشور تایلند

دومین شهر ارزان قیمتی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، چیانگ مای نام دارد و باید بدانید که این شهر در شمال کشور تایلند واقع شده است. می توان گفت در حقیقت گردشگرانی که حوصله‌ شلوغی های تور بانکوک را ندارند به این نقطه پناه می آورند تا غرق در آرامش شوند. مرکز تاریخی این شهر به وسیله خندق و دیوارهای بلند، محاصره شده است. این برج و قلعه ها از زمان پادشاهی لان نا (Lanna) باقی مانده است. گردشگران شانس این را دارند که با حضور در این منطقه تاریخی از 300 معبد در داخل و خارج از شهر دیدن کنند، علاوه بر این تعدادی موزه فرهنگی هنری، کاخ فو پینگ (Phu Ping) و تعدادی باغ دیگر نیز جهت بازدید وجود دارد. حضور در این منطقه روزانه به طور تقریبی 18.05 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

هانوی (Hanoi) در کشور ویتنام

هانوی بیش از هزاران سال پایتخت کشور ویتنام بوده است. این شهر همچنین سومین شهر ارزان آسیایی است که شما می توانید روزانه با 18.16 دلار با خیال راحت به کوله گردی در آن مشغول شوید. جاذبه‌های گردشگری این شهر قدیمی بسیار زیاد هستند اما از برجسته ترین آنها می توان به بتکده یک ستون، معبد هو چی مین (Ho Chi Minh) و دریاچه هوآن کیم (Hoan Kiem) اشاره کرد. علاوه بر این‌ موارد، شما می توانید بعد از ظهر خود را با مرور تاریخ و فرهنگ در موزه های متعدد فرهنگی تاریخی این شهر سپری کنید. معابد متنوع و نقاط تاریخی جنگی نیز می تواند شروع خوبی برای ماجراجویی در هانوی باشد.

هو چی مین (Ho Chi Minh City) در کشور ویتنام

شهر هو چی مین بزرگ ترین شهر کشور ویتنام و چهارمین انتخاب ارزان شما برای کوله‌ گردی در شهرهای آسیایی است. این شهر دارای تاریخی طولانی و پیچیده می باشد که گردشگران می توانند با تماشای موزه‌های داخل شهر از جمله موزه هو چی مین، موزه‌های باقی مانده جنگ و موزه تاریخ ویتنام از سرگذشت این شهر باخبر شوند. علاوه بر موزه‌های یاد شده، شهر دارای تعداد زیادی مسجد، کلیسا و معبد است. اگر قصد دارید تا فرهنگ و تاریخ این منطقه را از نزدیک لمس کنید، حتما سری به بازار بن تان (Ben Thanh) بزنید و از صنایع دستی و غذاهای متنوع محلی لذت ببرید. حضور در این منطقه روزانه به طور تقریبی 18.27 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

گوا (Goa) در کشور هند

شهر گوا، در ساحل غربی هندوستان واقع شده و زمانی یکی از مستعمرات پرتغالی ها بوده است. اما جالب است بدانید که هنوز هم بقایای آن سال‌ها در مردم، دین و ساختمان‌ها به چشم می خورد. حضور در این منطقه روزانه به طور تقریبی 19.34 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. شهر گوا را می توان پنجمین شهر ارزان آسیایی برای کوله‌ گردی انتخاب کرد. از آنجایی که این شهر در امتداد خط ساحلی واقع شده، گزینه مناسبی برای گذراندن تعطیلات ساحلی به شمار می آید. همچنین این شهر در دل خود پناهگاهی برای حیوانات و گونه ‌های کمیاب گیاهی را جای داده است. از جاذبه‌های گردشگری دیگر این شهر می توان به موزه‌ها، معابد، کلیساها، گالری‌های هنری و بازارهای اجناس دست‌ دوم و خرده ‌فروشی اشاره داشت.

ردیف

کشور

شهر

خرج روزانه بر حسب دلار آمریکا

1

نپال

پوخارا

17.14 دلار

2

تایلند

چیانگ مای

18.05 دلار

3

ویتنام

هانوی

18.16 دلار

4

ویتنام

هو چی مین

18.27 دلار

5

هند

گوا

19.34 دلار

6

لائوس

وینتیان

20.43 دلار

7

هند

دهلی نو

21.31 دلار

 

انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 516

به "ارزان ترین شهرهای آسیا برای کوله گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین شهرهای آسیا برای کوله گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید