آنکارا و مسکو در مورد توسعه همکاری های مالی و نظامی گفت وگو می نمایند

به گزارش دور زمین، وزرای امور خارجه ترکیه و روسیه در دیداری دو جانبه ضمن آنالیز تحولات منطقه و دنیا، در مورد توسعه همکاری های مالی، تجاری و نظامی میان دو کشور با یکدیگر گفت و گو می نمایند.

آنکارا و مسکو در مورد توسعه همکاری های مالی و نظامی گفت وگو می نمایند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

از تی.آر.تی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و سرگئی لاوروف همتای روس او روز چهارشنبه در شهر آنتالیا ملاقات نموده و آخرین رویدادهای مربوط به جنوب قفقاز، خاورمیانه، شمال آفریقا و بعلاوه مسائل مرتبط با افغانستان، اوکراین، آسیای میانه، شرق مدیترانه، دریای سیاه، سوریه و لیبی را مورد آنالیز و ارزیابی قرار خواهند داد.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، توسعه همکاری های مالی و تجاری دو کشور یکی دیگر از مباحث این ملاقات خواهد بود.

حجم تجارت بین دو کشور در 4 ماه نخست امسال میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با 22.5 درصد افزایش به 9 میلیارد و 100 هزار دلار رسیده است.

بر این اساس، چاووش اوغلو و لاوروف، همکاری های دو کشور در زمینه فنی - نظامی و فناوری های پیشرفته و فرایند استفاده و فراوری واکسن کرونا اسپوتنیک وی در ترکیه را مورد آنالیز قرار خواهند داد.

وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به افزایش حجم گفت و گو سیاسی بین دو کشور اعلام نمود که رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهور دو کشور از شروع امسال 6 بار به طور تلفنی گفت و گو نموده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی هفته گذشته در گفت و گوی تلفنی بر اهمیت اقدامات مشترک نظامیان دو کشور برای جلوگیری از تشدید تنش ها در منطقه ادلب و شمال شرق سوریه تاکید کردند. دو طرف بعلاوه توافق کردند که برای نابودی به جای مانده گروه های تروریستی در این دو منطقه با یکدیگر همکاری نمایند.

در این گفت و گوی تلفنی، مسائل مهم مربوط به همکاریهای روسیه و ترکیه در عرصه های مختلف مطرح شد و اردوغان از پوتین بخاطر تصمیم طرف روسی برای ازسرگیری پروازها به ترکیه و هم شروع ارسال واکسن ضدکرونای اسپوتنیک وی به این کشور قدردانی کرد.

به گزارش کرملین پوتین و اردوغان بعلاوه درخصوص مساله قره باغ گفتگو و عملکرد مرکز روسی -ترکی برای کنترل آتش بس در قره باغ را مثبت ارزیابی کردند.

روسیه و ترکیه از چند سال پیش در مساله ادلب از جمله ایجاد مرکز عاری از تنش همکاری می نمایند و آنکارا به مسکو وعده داده است که در ادلب برای جداسازی معارضان سوری از تروریست ها همکاری می نماید اما در این مساله مشکلاتی وجود دارد و تروریست ها همچنان در این منطقه سوریه حضور و فعالیت دارند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4490

به "آنکارا و مسکو در مورد توسعه همکاری های مالی و نظامی گفت وگو می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا و مسکو در مورد توسعه همکاری های مالی و نظامی گفت وگو می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید