شروع چالش بزرگ و دو دستگی مسئولان فدراسیون فوتبال در خصوص اسکوچیچ

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، ادامه همکاری یا عدم همکاری با سرمربی ای که از نظر آماری برترین عملکرد تاریخ فوتبال ایران را به خود اختصاص داده بود اما از نظر بعضی رفتارها و تصمیم ها نتوانسته نمره قبولی بگیرد، مهم ترین موضوع فوتبال ایران است که از مدت ها قبل همانند آتش زیر خاکستر بود و تنها اولین شکست او با تیم ملی کافی بود تا این آتش زیر خاکستر شعله ور گردد؛ و نخستین جرقه جدی و رسمی آن هم با یک توئیت زده شد. توئیتی که البته مشخصاً با سفارش و توصیه افراد دیگر حذف، اما تأثیرش را بر فضای فوتبال گذاشت.

شروع چالش بزرگ و دو دستگی مسئولان فدراسیون فوتبال در خصوص اسکوچیچ

با خاتمه مسابقات مرحله انتخابی، بسیاری از کارشناسان و منتقدان فوتبال بر این عقیده هستند که با اسکوچیچ موفقیت خاصی در جام جهانی نصیب فوتبال ایران نشده و با انجام 3 بازی در مرحله گروهی به خانه بر می گردیم و عده دیگری بر این عقیده هستند چون زمان و بودجه کافی برای استخدام مربی بزرگ تر و تاثیرگذار تر نیست، بهتر است با همین مربی که به لحاظ آماری عملکرد خوبی داشته به جام جهانی برویم.

علیرغم بعضی حمایت های متداول (در چنین شرایطی) خود اسکوچیچ هم می داند زیر پایش آنطور که باید سفت نیست و هر آن ممکن است در فدراسیونی که فعلاً رییس ثابت نداشته و ریاست آن به صورت موقت در اختیار ماجدی است تصمیمی گرفته گردد که چندان به مذاق او خوش نیاید.

در اتاق فکر فدراسیون و همان جایی که تصمیم سازان تیم ملی نشسته اند هم اتفاق نظر در مورد اسکوچیچ وجود ندارد و همین دو گانگی افکار در بین این افراد هم وجود دارد؛ و این موضوع کار مردی را که پس از 15 بازی شکست ناپذیری در بازی شانزدهم طعم شکست را مقابل کره جنوبی چشید برای ادامه همکاری با تیم ملی سخت تر نموده و آینده پیش روی او را قدری تیره می نماید.

بعضی تصمیمات عجیب اسکوچیچ در نحوه استفاده از بازیکنان در ترکیب تیم ملی و حتی انتخاب یا عدم انتخاب بعضی ملی پوشان در ماه های اخیر و پس از قطعی شدن حضور تیم ملی در جام جهانی نیز به شائبه های پیرامون او دامن زده تا باوجود نتایج خوبی که تا قبل از ملاقات با کره جنوبی گرفته بود، منتقدانش را برای برکناری او مصمم تر نموده و موضع موافقان این سرمربی کروات را در برابر منتقدان قدری ضعیف کند.

این اتفاقات باعث شد تا حتی پیروزی های پرتعداد و مقتدرانه تیم ملی در ملاقاتهای قبلی هم کم ارزش تر جلوه داده شده و منتقدانش این موضوع را عنوان نمایند که با داشتن نسل طلایی فوتبال ایران که در آن جمعی از برترین لژیونرها حضور دارند، شکست دادن تیم های درجه سوم آسیا کار چندان سختی هم نیست و نباید حاشیه امنیت برای آقای سرمربی ایجاد کند.

آنچه مسلم است این که با خاتمه رقابتهای انتخابی نشست های مهمی در مورد اسکوچیچ برگزار خواهد شد و تصمیمات مهمی در آن گرفته می گردد. چنانچه فدراسیون ظرفیت های اقتصادی مناسبی داشته باشد هیچ بعید نیست در اسرع وقت به سراغ یک مربی با تجربه تر از اسکوچیچ رفته با این امید که تیم ملی در جام جهانی بتواند بازی های امیدوار نماینده ای ارائه داده و شانس خود را برای صعود از مرحله گروهی به آزمایش بگذارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5268

به "شروع چالش بزرگ و دو دستگی مسئولان فدراسیون فوتبال در خصوص اسکوچیچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع چالش بزرگ و دو دستگی مسئولان فدراسیون فوتبال در خصوص اسکوچیچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید