آخرین شرایط مسمومیت الکلی در فارس ، 85 قربانی

به گزارش دور زمین، رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس فارس گفت که 85 نفر در این استان بر اثر مسمومیت با الکل جان باختند.

آخرین شرایط مسمومیت الکلی در فارس ، 85 قربانی

به گزارش همشهذی آنلاین محمدجواد مرادیان رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس فارس در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از شیراز، از افزایش آمار مسمومیت با الکل صنعتی در استان خبر داد و گفت: تا ساعت 20 امشب سیزدهم فروردین، 671 نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 586 نفر بستری هستند.

رئیس اورژانس فارس افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری 85 نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

مرادیان با اشاره به اینکه سن مسمومین از 20 تا 40 سال است و تعدادی از این افراد در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول های ضدعفونی استفاده می شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تاثیر آن بر روی کبد و کلیه ها زیاد است.

او از جوانان خواست از مصرف الکل صنعتی به شدت پرهیز کنند که این موضوع موجب مرگ آن ها می شود.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در فارس به 852 نفر ثبت شده که 30 نفر از آن ها فوت شدند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2544

به "آخرین شرایط مسمومیت الکلی در فارس ، 85 قربانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط مسمومیت الکلی در فارس ، 85 قربانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید