خبرنگاران بیش از 48 میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در اصفهان تشکیل شد

به گزارش دور زمین، اصفهان - خبرنگاران -معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: در 2 ماه گذشته تخلف های صنفی به ارزش بیش از 48 میلیارد و 774 میلیون ریال در این استان شناسایی و ثبت شد.

خبرنگاران بیش از 48 میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در اصفهان تشکیل شد

اکبر عادل مرام روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این میزان پرونده تخلف به دنبال انجام بیش از 18 هزار و 68 مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی تشکیل شده و در این راستا برای هشت هزار و 872 واحد متخلف، پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این بازرسی ها 2 هزار و 699 مورد تخلف کشف شد، ادامه داد: این تخلف ها با عنوان احتکار، اخفا، گرانفروشی، خودداری از عرضه کالا و صادر نشدن صورت حساب مربوط به واحدهای مالی تولیدی، توزیعی و صنعتی لوازم بهداشتی از جمله ماسک، دستکش، الکل و موادضدعفونی است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه یکهزار و 90 پرونده از این تخلف ها پس از تکمیل به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع شد، اضافه نمود: با شیوع ویروس کرونا در استان، گشت های بازرسی از داروخانه ها و مراکز عرضه کالاهای بهداشتی برای جلوگیری از وقوع هرگونه تخلف شدت گرفته است.

عادل مرام با بیان اینکه در این مدت حدود یکهزار و 700 مورد از گزارش های مردمی در زمینه تخلف های صنفی نیز پیگیری شد، گفت: برای نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان، روزانه 30 تیم گشت بازرسی به اصناف، انبارها و مراکز تولیدی صنعتی و صنفی اختصاص یافته است که به صورت مستمر و هماهنگ اقدام به بازرسی از این واحدها می نمایند.

وی با بیان اینکه با متخلفان و گران فروشان برابر قانون برخورد می گردد، تاکید نمود: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف گران فروشی، کم فروشی و درج نکردن قیمت از واحدهای صنفی را به تلفن گویای 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

حدود 250 هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

تعداد واحدهای صنفی مُجاز در ایران بیش از 2 میلیون و تعداد واحدهای غیرمجاز بیش از 500 هزار واحد است که این ارقام نزدیک به 20 برابر میانگین دنیای است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، تا به امروز بیش از 85 هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

این ویروس از کشور چین به دیگر کشورهای دنیا سرایت کرد و ساختار از جمله مالی، اجتماعی، فرهنگی جوامع را تحت الشعاع قرار داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2616

به "خبرنگاران بیش از 48 میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در اصفهان تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 48 میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در اصفهان تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید