بازدید از شهرهای آبی نزدیک سوژو و شانگهای

به گزارش دور زمین، واقعیت این است که دلیلی وجود ندارد که بخواهید در تور چین، بیشتر از یکی از شهرهای آبی باستانی را ببینید. این شهرها مکان‌هایی آرام و دوست‌داشتنی و گزینه‌هایی عالی برای یک فرجه کوتاه برای دوری از هیاهوی شهرهای بزرگ چین هستند، ولی تفاوت آنچنانی با هم ندارند. بسیاری از شهرها و دهکده‌های دلتای رودخانه یانگتسه شامل سوژو و شانگهای، برای حمل و نقل و آبیاری مزارع از آب فراوان منطقه استفاده می‌کردند. به همین دلیل دهکده‌های بسیاری در اطراف شبکه کانال‌ها به وجود آمدند. در حالی که ساختمان‌ها و زیرساخت‌های مدرن در شهرهای بزرگ، تمام آن کانال‌ها را از بین بردند، اما دهکده‌هایی وجود دارند که برای صدها سال دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

بازدید از شهرهای آبی نزدیک سوژو و شانگهای

بازدید از یکی از این شهرهای آبی باستانی به شما اجازه می‌دهد در تور چین در زمان به عقب برگردید. خانه‌ها معمولا بلندتر از سه طبقه نیستند، پشت به پشت هم قرار گرفته‌اند و یک محله مسکونی باستانی را به وجود آورده‌اند. پل‌های سنگی، هر کدام داستانی شنیدنی دارند، داستانی که باعث می‌شود بالاخره یکی از آنها مشهورترین پل دهکده شود. این پل‌ها خیابان‌های باریکی را به هم متصل می‌کنند که با کانال‌های آبی از هم جدا شده‌اند. یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در این شهرهای آبی، قایق‌سواری است. یک گشت آرام و دلپذیر در میان کانال‌ها داشته باشید و در یکی از رستوران‌هایی که رو به رودخانه قرار دارند یک وعده غذای خوشمزه میل کنید.

آخر هفته‌ها و تعطیلات، روزهای شلوغ این شهرها هستند. اگر امکان‌پذیر بود، در روزهای میانی هفته گردش خود را برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید ظهر و زمان ناهار به این شهرها برسید. در این وقت از روز گروه‌های گردشگران برای ناهار به رستوران‌ها رفته‌اند و شما قادر خواهید بود شهرها را در آرامشی نسبی ببینید.

بازدید از شهر آبی Zhouzhuang در تور چین

می‌توانید یک یا دو ساعت از تور چین خود را به بازدید از این شهر کوچک اختصاص دهید. توریست‌ها در محوطه پارکینگ اصلی شهر پیاده شده و از آنجا با پای پیاده وارد دهکده می‌شوند. برای ورود به این شهر قدیمی باید مبلغی را به عنوان ورودی بپردازید، اما این بلیت به شما اجازه می‌دهد از جاذبه‌های متعدد داخل شهر دیدن کنید. خوشبختانه تنها افراد پیاده اجازه ورود به شهر را دارند، بنابراین خبری از وسایل نقلیه موتوری نیست.

شما می‌توانید Zhouzhuang را به راحتی به عنوان بخشی از سفر چند روزه خود در سوژو و یا یک سفر یک روزه از شانگهای ببینید. از هر دوی این شهرها اتوبوس‌های زیادی در زمان‌های مختلف روز به سمت Zhouzhuang حرکت می‌کنند. فاصله این شهر آبی از شانگهای حدود 1.5 ساعت و از سوژو مقدار کمتری از آن است.

بازدید از شهر باستانی Mudu در تور چین

شهر باستانی مودو در حومه شرقی سوژو قرار گرفته است. این شهر را برای باغ‌هایش می‌شناسند و مانند سوژو بسیاری از آن‌ها بازسازی شده‌اند، به خوبی نگهداری می‌شوند و به روی عموم باز هستند. می‌توانید مودو را به عنوان بخشی از سفرتان به سوژو ببینید. اتوبوس و تاکسی شما را به این شهر تاریخی می‌رسانند.

بازدید از شهر باستانی Tongli در تور چین

تونگلی یک شهر به خوبی حفظ شده با معماری سلسله‌های مینگ و کینگ است. مشهورترین جاذبه این شهر باغ Tuisi است. این شهر در جنوب شرق سوژو قرار گرفته و می‌توان با اتوبوس‌های توریستی از شانگهای یا سوژو به آن رسید.

بازدید از شهر باستانی Luzhi در تور چین

لوژی یک شهر باستانی است. این شهر ساختمان‌های به جا مانده از سلسله‌های مینگ و کینگ را به خوبی حفظ کرده است. مشهورترین جاذبه این شهر معبد بودایی Baoshen است. لوژی در شرق سوژو قرار گرفته و می‌توان به وسیله اتوبوس‌های توریستی از شانگهای یا سوژو به آن رسید.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3604

به "بازدید از شهرهای آبی نزدیک سوژو و شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از شهرهای آبی نزدیک سوژو و شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید