آبشار هوکو در تور چین

به گزارش دور زمین، آبشار هوکو (Hukou Waterfall)، یا رودخانه زرد از یانگ تسه بلندترین رود کشور چین عبور کرده و در استان شانشی قرار گرفته است. ابعاد این آبشار در بین فصول مختلف از 30 تا 50 متر عرض دارد.

آبشار هوکو در تور چین

آبشار هوکو در رودخانه زرد کشور چین (Yellow river) دارای ابعاد بسیار کوچکی بوده و عرض آن در حالت عادی تا 30 متر است. در طول فصل سیل و بارش باران، این مقدار به 50 متر افزایش می‌یابد اما آبشار هوکو تنها 20 متر ارتفاع دارد. با این که این آبشار آب کمی دارد ابعاد کوچکی دارد از بزرگترین آبشارهای رودخانه زرد و دومین آبشار بزرگ در این کشور به شمار می‌رود. دلیل مشهریت این آبشار رنگ زرد آن می‌باشد که ظاهری قهوه‌ای مانند و غیر عادی داشته که این تغییر رنگ به خاطر وجود گل و لای درون رودخانه زرد می‌باشد. گردشگران تور چین ارزان از ایران همراه با گردشگران دیگر کشورها برای بازدید این آبشار و حس هیجان آن در فصول بارانی به بازدید این دریاچه می‌روند. آبشار در بالاترین حد خود قرار دارد، به این ناحیه سفر می‌کنند.

این آبشار از سال‌های پیش تا به حال مورد توجه مسئولین استان شانشی بوده و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در راستای تبدیل آن به یکی از اماکن گردشگری با استانداردهای بین المللی انجام شده و آبشار هوکو از سال 1991 میلادی در لیست 40 جاذبه گردشگری کشور چین قرار گرفته است.

این آبشار در جایی قرار دارد که رودخانه زرد چین از طریق یک دره باریک توسط کوه‌ها احاطه شده است. این دره جینکسیا (Jinxia) نام داشته و در مرز استان شانشی (Shanxi) و شا آنشی (Shaanxi) قرار دارد. بستر این رودخانه به طور ناگهانی از 500 متر به 30 متر رسیده و باریکتر می‌گردد. به همین خاطر آب آرام داخل این رودخانه با سرعت زیادی در حرکت است. آب‌های خروشان این دهانه باریکی را روی صخره ایجاد کرده که باعث ایجاد یک آبشار 20 متری می‌شود. این آبشار 1000 مترمربع آب رادر هر ثانیه وارد یک بستر رودخانه کرده و بسته به فصل، ارتفاع آبشار هوکو، از 50 متر به 30 متر می‌رسد.

انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4

به "آبشار هوکو در تور چین" امتیاز دهید

2 کاربر به "آبشار هوکو در تور چین" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار هوکو در تور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید