کانال بزرگ ونیز (ایتالیا) - دور زمین

کانال بزرگ ونیز (ایتالیا)

کانال بزرگ یکی از کانال‌های ونیز و به نوعی خیابان اصلی این شهر است. کانال بزرگ یکی از اصلی‌ترین مسیرهای ترافیک آبی در کل شهر و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی برای گردشگران تور ایتالیا است. حمل و نقل عمومی در ونیز از طریق اتوبوس‌های آبی (Vaporetti) و تاکسی‌های خصوصی آبی انجام می‌شود. بسیاری از توریست‌ها، کانال بزرگ را از طریق گوندولاها (Gondola) می‌گردند. یک طرف کانال بزرگ به تالاب نزدیک ایستگاه راه آهن Santa Lucia و طرف دیگر به آبگیر St. Mark می‌رسد. بین این دو نقطه از شهر، کانال بزرگ، مانند یک S وارونه از میان مناطق داخلی عبور می‌کند. کانال بزرگ 3.8 کیلومتر طول و 30 تا 90 متر عرض دارد. عمق متوسط کانال بزرگ 5 متر است.

کانال بزرگ ونیز (ایتالیا)

در کناره‌های کانال بزرگ، بیش از 170 ساختمان وجود دارد که بیشتر آنها بین قرن 13 تا 18 ساخته شده‌اند و نشان‌دهنده ثروت و هنر خلق شده توسط جمهوری ونیز هستند. در زمان تور ایتالیا و در ونیز باید سوار یک گوندولا شوید و در مسیر کانال بزرگ قایق سواری کنید تا بتوانید زمانی را تصور کنید که تنها وسایل نقلیه موجود در این شهر همین قایق‌ها بوده‌اند. زمانی 10 هزار گوندولا در شهر وجود داشت؛ هم اکنون تنها 400 تا از آنها شناور هستند.

بهترین روش برای دیدن کانال بزرگ، از روی آب است. اتوبوس‌های آبی را سوار شوید، روی صندلی‌های جلو بنشینید، عکس بگیرید و یکی از بهترین تجربه‌های خود در مدت سفر به این شهر را داشته باشید. گوندولاها حس و حال بهتری را به شما منتقل می‌کنند، ولی گران‌تر هستند. وقتی خواستید از کانال بزرگ عبور کنید، نقشه‌ای تهیه کنید که نام ساختمان‌های مجلل و معروف ونیز (Palazzo) موجود در کنار کانال، روی آن نوشته شده باشد.

به این خاطر که بیشتر ترافیک شهر از میان کانال بزرگ عبور می‌کند (به جای این که از یک سمت به سمت دیگر برود)، تا قرن نوزدهم تنها یک پل بر روی کانال بزرگ وجود داشت (پل Rialto). پل Rialto ابتدا از چوب ساخته شده بود. پلی که امروزه می‌توانید بر روی آن راه بروید، در سال 1591 و از سنگ ساخته شده است. در حال حاضر 3 پل دیگر نیز روی کانال بزرگ وجود دارد. این پل‌ها، پل‌های Ponte degli Scalzi و Ponte dell'Accademia و پل بحث برانگیز Ponte della Costituzione هستند. پل Ponte della Costituzione توسط Santiago Calatrava طراحی شد و در سال 2008 به روی عموم باز شد. توریست‌ها و مردم محلی از این پل با نام پل Calatrava یاد می‌کنند. نبود امکان دسترسی به پل با ویلچر، عدم ضرورت ساخت پل و طراحی مینیمالیستی و مدرنش که در تضاد کامل با معماری تزئینی و قرون وسطایی ونیز است، باعث شد این پل انتقادهای شدیدی را پذیرا باشد. پل Ponte della Costituzione ایستگاه راه آهن را به میدان Piazzale Roma متصل می‌کند. یکی از مفرح‌ترین کارهایی که می‌توانید در مدت تور ایتالیا و در ونیز انجام دهید، ایستادن روی یکی از این چهار پل کانال بزرگ و تماشای قایق‌هایی است که از میوه‌ها و سبزیجات، وسایل ساخت و ساز ساختمان و دیگر چیز‌ها پر شده‌اند. ونیز شهری بدون ماشین است و تمام چیزها در شهر باید از طریق آب جابه‌جا شوند.

باور بر این است که کانال بزرگ در مسیر رودخانه‌ای باستانی که این قسمت از ونیز را طی می‌کرده و به تالاب می‌رسیده است ساخته شده است. تا قرن دهم کانال بزرگ مرکزی برای تجارت و بندری امن و قابل دسترس برای کشتی‌ها شده بود؛ به همین خاطر برخی از اولین خانه‌های ساخته شده در مسیر کانال بزرگ، متعلق به تاجرانی است که در دریا تجارت می‌کردند. تا قرن دوازدهم و سیزدهم ساختمان‌های ساخته شده در مسیر کانال بزرگ، پر زرق و برق‌تر شدند و عموما شامل دکورهای بیزانسی بودند. معماری‌های با سبک گوتیک-ونیزی با ساخت ساختمان‌هایی در کنار کانال بزرگ در قرن پانزدهم ظاهر شدند. بهترین مثال از این دست ساختمان‌ها، ساختمان باشکوه و مجلل Ca dOro است. ساخت ساختمان‌هایی در کنار کانال بزرگ به سبک‌های کلاسیک و رنسانس، در قرن شانزدهم شروع شد. بیشتر این ساختمان‌ها به جای نماهای بیرونی رنگی، نماهایی سفید داشتند. نمونه‌هایی از این نوع معماری را می‌توانید در هنگام بازدید از کانال بزرگ، در ساختمان‌های Palazzo Dario و Palazzo Grimani ببینید. با فرا رسیدن قرن هجدهم، ساخت و ساز در طول کانال بزرگ تقریبا متوقف شد. در دو قرن اخیر، بازسازی‌های گسترده‌ای برای ساختمان‌های تاریخی که رو به کانال بودند انجام شد و برخی از مهمترین این ساختمان‌ها نیز به موزه‌هایی تبدیل شدند که می‌توانید در مدت تور ایتالیا از آن‌ها بازدید کنید.

رفتن به کانال بزرگ ونیز

برای رفتن به کانال بزرگ، می‌توانید با پای پیاده و به راحتی از ایستگاه قطار ونیز یا میدان سن مارکو به کانال برسید. هزینه بازدید از کانال بزرگ به خودتان و این که چه وسیله‌ای را برای طی کردن این مسیر انتخاب کنید بستگی دارد. اتوبوس‌های آبی (vaporetti) هشت و نیم یورو برای هر بلیت قیمت دارند و مسیر ایستگاه راه آهن تا میدان سن مارکو را طی می‌کنند. اتوبوس‌های خط 2، کانال بزرگ را در حدود 20 تا 30 دقیقه و خط یک اتوبوس‌ها این مسیر را در حدود 45 دقیقه طی می‌کنند. تاکسی‌های آبی ونیز برای مسیر فرودگاه تا یک هتل در شهر حدود 110 یورو و بسته به مسافت طی شده در داخل شهر بین 40 تا 70 یورو هزینه دارند. اگر برای بازدید از کانال بزرگ، خواستید از گوندولاها استفاده کنید، توجه داشته باشید که یک سواری 40 دقیقه‌ای با این قایق‌ها حدود 80 یورو هزینه برایتان خواهد داشت. برای هر 20 دقیقه بیشتر 40 یورو باید بپردازید. قیمتها برای 7 شب به بعد گران‌تر می‌شود و به 100 یورو می‌رسد. هوشمندانه است که قبل از سوار شدن بر گوندولاها در مورد قیمت و مدت سواری با گوندولاران به توافق برسید.

انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 292

به "کانال بزرگ ونیز (ایتالیا)" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانال بزرگ ونیز (ایتالیا)" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانال بزرگ ونیز (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید