کاخ سان سوسی پوتسدام (آلمان) - دور زمین

کاخ سان سوسی پوتسدام (آلمان)

کاخ سان سوسی (Sanssouci Palace) و پارک بسیار زیبایش در حال حاضر یکی از مسحورکننده ترین مکان های دیدنی آلمان و یکی از پرطرفدارترین جاذبه ها در میان مسافران تور برلین هستند. البته تاریخ ساخت این قصر به دوره ای بر می شود که هنوز کشوری به نام آلمان (آن طور که ما می شناسیم)، در نقشه وجود نداشت. کاخ سان سوسی به وسیله فردریچ بزرگ (پادشاه پروس) و به عنوان یک اقامتگاه تابستانی ساخته شد. معنی لغوی سن سوسی"با خیال آسوده"است؛ این قصر و پارک فوق العاده زیبایش همچنان حال و هوای جادویی خود را حفظ نموده اند و به بازدیدکنندگانشان همان آسودگی و آرامش را انتقال می دهند. کل مجموعه کاخ سانسوسی به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

کاخ سان سوسی پوتسدام (آلمان)

فردریچ بزرگ برای ساده زیستیش مشهور بود. تصویری روشن از این سبک زندگی بی تکلف را می توان در یکی از گفته هایش یافت:"تاج سلطنت به سختی یک کلاه حساب می گردد، آن هم کلاهی که اجازه می دهد باران به داخلش بریزد". بدون نمایشی از شکوه و جلال، ولی با یک انضباط شخصی قابل توجه، او سرنوشت پادشاهی پروس را در قرن هجدهم در دست داشت. او کاخ مورد علاقه اش را بر روی یک زمین مرتفع پوشیده شده با تاکستان ها و بین سال های 1745 تا 1747 در نزدیکی شهر پوتسدام ساخت. این کاخ تنها یک اقامتگاه تابستانی و مکان مورد علاقه اش برای ماندن نبود، سن سوسی به پناهگاه روحانیش تبدیل شده بود، جایی که می توانست در زمان سختی ها، برای جستجوی آرامش درونی و در معیت سگ هایش به آن پناه ببرد. فردریچ مخالف انجام دادن کوچکترین کارهای تعمیراتی در کاخ سان سوسی بود تا جایی که گفته بود:"باشد که تنها در زمان حیات من پابرجا بماند".

خوشبختانه، آرزویش به حقیقت نپیوست و امروزه کاخ سان سوسی ذره ای از افسون و جادوی خاصش را از دست نداده و همچنان می تواند مسافران تور آلمان را در اولین نگاه شیفته خود کند. اتاق ها همچنان طراحی های شیک و مبلمان اصلی شان را دارند و پارک ها و باغ های اطراف، همراه با قصر تازه (Neues Palais)، تالارهای تازه (Neue Kammern)، خانه چینی، نارنجستان و قصر شارلوتنهوف بیشتر از هر زمان دیگری خیره کننده و زیبا هستند. فردریچ خواسته بود که بعد از مرگش در سردابی در بالاترین بخش تاکستان و نزدیک به جایی که سگ های گِرِی هوند مورد علاقه اش دفن شده بودند به خاک سپرده گردد، اما برآورده شدن این وصیتش و تدفین مجددش در کاخ، تا سال 1991 به طول انجامید. بر روی سنگ قبرش این چنین نوشته شده:"آنگه که وقتش برسد، در آرامش اینجا خواهم بود."

بازدید از کاخ سان سوسی در تور آلمان

هر سال در تابستان پارک کاخ سان سوسی به یک صحنه بزرگ برای برگزاری رویدادهای مختلف تبدیل می گردد. طنین موسیقی جاز و کلاسیک در گوشه گوشه پارک پراکنده می گردد و یک نمایش آتش بازی بی نظیر و روشن شدن آسمان شب، سرانجام بخش این رویدادهای مجذوب کننده است. بد نیست در تور برلین، برنامه بازدید از کاخ سانسوسی را با این رویدادها همزمان کنید. اگر دوست دارید در تور آلمان از دیگر کاخ های دوران پروس تماشا کنید، می توانید یک بلیت ویژه را تهیه کنید که در تمام کیوسک های اطلاعات توریستی برلین در دسترس است. از ماه نوامبر تا مارس کاخ از ساعت 10 صبح تا 4.30 بعدازظهر به روی عموم باز است. از آوریل تا اکتبر ساعت کاری تا 5.30 بعدازظهر ادامه خواهد داشت. دقت داشته باشید که مجموعه کاخ روزهای دوشنبه بسته است.

ساعات بازدید
10 صبح تا 4.30 بعدازظهر
هزینه ورودی
19 یورو
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 343

به "کاخ سان سوسی پوتسدام (آلمان)" امتیاز دهید

1 کاربر به "کاخ سان سوسی پوتسدام (آلمان)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سان سوسی پوتسدام (آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید