پله های اسپانیایی رم (ایتالیا) - دور زمین

پله های اسپانیایی رم (ایتالیا)

پله‌های اسپانیایی مجموعه‌ای از پله‌ها هستند که در شهر رم در ایتالیا قرار دارند. این پله‌ها بین میدان Piazza di Spagna در پایین و میدان Piazza Trinità dei Monti و کلیسای Trinità dei Monti در بالا قرار گرفته‌اند. با داشتن طراحی نامتقارن و پروانه‌ای شکل، پله‌های اسپانیایی یکی از آن مکان‌هایی هستند که هر مسافری در سفر به رم باید آن‌ها را ببیند. طراحی این پله‌ها مثال خوبی از سبک رومی باروکی است. این جا مکانی عالی برای نشستن و لذت بردن از اتمسفر و مناظر زیبای این شهر ابدی است.

پله های اسپانیایی رم (ایتالیا)

135 پله‌ی پله‌های اسپانیایی بین سال‌های 1723 تا 1725 ساخته شده‌اند. این پله‌ها توسط معماری نه چندان مشهور با نام Francesco de Sanctis طراحی شدند و هزینه ساخت آن‌ها توسط موقوفات یک دیپلمات فرانسوی با نام Étienne Gueffier تامین شد. این پله‌ها چندین بار بازسازی شده‌اند و آخرین آن‌ها مربوط به سال 1995 بوده است.

این پله‌ها در بخش شرقی مرکز شهر قدیمی رم قرار گرفته‌اند. برای تمیز نگه داشتن منطقه، مسئولین خوردن خوراکی روی پله‌ها را ممنوع کرده‌اند. بخش اطراف پله‌های اسپانیایی یکی از منطقه‌های اعیانی برای خرید در رم است. خیابان Via dei Condotti که روبروی پله‌های اسپانیایی قرار گرفته، مکانی عالی برای خرید عطر و لباس‌های با برندهای معروف است. در این جا می‌توانید آرمانی، پرادا، ورساچه، دولچه و گابانا و گوچی را پیدا کنید. در بالای پله‌ها منطقه‌ای وجود دارد که برخی از بهترین و گران‌ترین هتل‌های رم را در خود جای داده است.

در پایین پله‌ها یک فواره قدیمی با نام Fontana della Barcaccia یا فواره قایق قدیم وجود دارد. این فواره شکل یک کشتی غرق شده را دارد و گفته می‌شود بر اساس یک افسانه مردمی ساخته شده است. افسانه می‌گوید که یک قایق ماهیگیری در زمان یکی سیل عظیم در رودخانه Tiber در قرن شانزدهم تا آن نقطه آمده بوده است. طراحی این فواره به Pietro Bernini نسبت داده می‌شود، او پدر طراح مشهور Gian Lorenzo Bernini بوده است. طراحی قایق شکسته به برنینی کمک کرد به مشکل تکنیکی فشار کم آب فائق آید. تزئین خورشید و زنبور سمبل خانواده برنینی و ارجاعی به پاپ Urban VIII که دستور این کار را داده بود هستند.

رسیدن به پله‌های اسپانیایی

برای رسیدن به پله‌های اسپانیایی در تور ایتالیا می‌توانید از مترو رم استفاده کنید. خط قرمز (Linea A) را سوار شده و در ایستگاه Spagna پیاده شوید. ایستگاه، درست در سمت راست پله‌های اسپانیایی قرار گرفته است. اتوبوس‌های شهر رم آن قدر بزرگ هستند که نمی‌توانند در خیابان‌های باریک اطراف این منطقه تردد کنند. اما تعداد زیادی اتوبوس وجود دارد که در اطراف ایستگاه دارند و با یک پیاده‌روی 10 دقیقه‌ای می‌توانید به این مکان برسید. یک گشت کلاسیک در رم از پله‌های اسپانیایی شروع شده و در Piazza Navona تمام می‌شود؛ در مسیر می‌توانید فواره تروی و پانتئون را ببینید.

انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 29

به "پله های اسپانیایی رم (ایتالیا)" امتیاز دهید

2 کاربر به "پله های اسپانیایی رم (ایتالیا)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پله های اسپانیایی رم (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید