فواره تروی رم (ایتالیا) - دور زمین

فواره تروی رم (ایتالیا)

سفر به رم بدون دیدن فواره تروی کامل نمی‌شود. فواره تروی (Fontana di Trevi یا Trevi Fountain) در منطقه Quirinale قرار گرفته است. این فواره به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین فواره‌های جهان در بین  مردم شناخته می‌شود، اما خیلی بیشتر از زیبایی، پشت این فواره مشهور وجود دارد. اگر چه که این فواره یکی از 1352 فواره در قرن چهارم رم بود، با این حال فواره تروی همیشه از بقیه متمایز بوده است. بعد از یک تعطیلی طولانی برای بازسازی، این مجموعه بهتر از همیشه در انتظار شما است.

 
فواره تروی رم (ایتالیا)

فواره تروی بزرگترین فواره ایتالیا و مشهورترین این سازه‌ها با سبک باروک است. این فواره حدود 26 متر ارتفاع و حدود 50 متر طول دارد. هر روز این فواره حدود 80 هزار متر مکعب آب را بیرون می‌دهد. هنر باروک هنری محبوب در اروپا بین سال‌های 1600 تا 1750 بوده است. این سبک با تزئینات پر زرق و برق با جزئیات فوق‌العاده زیاد شناخته می‌شود.

فواره تروی در قرن پانزدهم ساخته شده و نقطه انتهایی آبگذر Aqua Virgo بوده است. ساخت این آبگذر (Aqueduct) به قرن نوزده قبل از میلاد می‌رسد. این مسیر آبی برای رساندن آب به حمام‌های رومی و فواره‌های داخل شهر ساخته شده بوده است. آب این فواره از چشمه Salone در 13 کیلومتری بیرون شهر به این نقطه می‌رسد. طول کامل این آبگذر حدود 22 کیلومتر است. گفته می‌شود که Aqua Virgo یا چشمه باکره به افتخار دختر جوان رومی که سربازان تشنه را به سمت چشمه‌ای هدایت کرده بود به این نام نامگذاری شده است. فواره تروی در نقطه پایانی این آبگذر و در تقاطع سه خیابان ساخته شد. این سه خیابان (tre vie) دلیل نامگذاری این فواره شدند: فواره سه خیابان. این سه خیابان این‌ها هستند: Via De' Crocicchi و Via Poli و Via Delle Muratte.

این فواره نسخه‌های متفاوتی داشته و در طول قرن‌ها تغییرات فراوانی کرده است. در سال 1730 پاپ Clemens XII مسابقه‌ای برای طراحی یک فواره جدید در این مکان برگزار کرد. بسیاری از معمارهای مشهور آن زمان در این رقابت شرکت کردند. در انتها Nicola Salvi برنده این رقابت بود. بسیاری می‌گویند او اولین انتخاب نبوده است. گفته می‌شود Alessandro Galilei در اصل این رقابت را برده بود، ولی به این خاطر که او فلورانسی بوده پروژه را به Nicola Salvi که زاده رم بوده داده‌اند. Salvi در 1751 فوت کرد و کارش نیمه تمام باقی ماند. این بنا در سال 1762 توسط Giuseppe Pannini تکمیل شد. بیشتر این بنا از سنگ تراورتن (Travertine) که از جایی نزدیک Tivoli در 35 کیلومتری شرق رم استخراج شده ساخته شده است.

فواره تروی در سال 1998 بازسازی شد. سنگ‌کاری‌ها، لایه‌برداری شدند و تمام شکاف‌ها و دیگر آسیب‌ها توسط هنرمندان حرفه‌ای تعمیر شدند. فواره نیز به پمپ‌های برگرداندن آب مجهز شد. در ژانویه 2013 اعلام شد که کمپانی مشهور مد ایتالیایی Fendi، پروژه‌ای 20 ماهه و 2.2 میلیون دلاری را برای بازسازی این فواره شروع خواهد کرد. این بازسازی کامل‌ترین بازسازی در تاریخ فواره بوده است. بازسازی در ژوئن 2014 شروع شد و در نوامبر 2015 پایان یافت. این بازسازی شامل نصب بیش از 100 چراغ ال‌ای‌دی برای نورپردازی فواره در شب‌ها بوده است.

بر طبق افسانه‌ها سکه انداختن در فواره تروی تضمین می‌کند که شما به رم برخواهید گشت. شما باید سکه‌ها را با دست راست خود و از روی شانه چپتان درون فواره بیاندازید. حدود 3000 یورو هر روز در فواره ریخته می‌شود. این پول‌ها برای فقیرهای شهر رم خرج می‌شوند. تلاش‌های زیادی برای سرقت این پول‌ها از فواره صورت گرفته است.

رسیدن به فواره تروی

فواره تروی در میان خیابان‌های باریک روم باستان قرار گرفته است، جایی که خیابان‌ها آن قدر باریکند که اتوبوس نمی‌تواند به آنها وارد شود. تمام اتوبوس‌های بپر بالا، بپر پایین توریستی رم در فاصله کوتاه پیاده‌روی در این مکان توقف دارند. فواره تروی در قلب مرکز شهر قرار گرفته و بهترین راه برای رسیدن به آن در تور ایتالیا پیاده و بعد از بازدید از یک جاذبه گردشگری دیگر رم است. می‌توانید بعد از بازدید از پانتئون یا پله‌های اسپانیایی به این مکان برسید.

انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 85

به "فواره تروی رم (ایتالیا)" امتیاز دهید

1 کاربر به "فواره تروی رم (ایتالیا)" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواره تروی رم (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید