رومن فروم رم (ایتالیا) - دور زمین

رومن فروم رم (ایتالیا)

مکان‌های کمی در کل جهان وجود دارند که به اندازه رومن فروم (Roman Forum) با تاریخ پر شده باشند. این مکان تاریخی در ایتالیای امروز، جایی بوده است که برای قرن‌ها در آن، در مورد سرنوشت اروپا تصمیم‌گیری می‌شده است. اگر چه که باقی‌مانده‌های این میدان تاریخی تنها گوشه‌ای از عظمت و شکوه این میدان را در زمان‌های باستان نشان می‌دهند، با این حال این مکان خاص با ستون‌های سنگی‌اش که همچنان ایستاده‌اند، طاق‌های پیروزی‌اش و باقی‌مانده‌های ساختمان‌هایی که زمانی بسیار مهم بودند، همچنان در قرن بیست و یکم برای بازدیدکنندگان تور ایتالیا شگفت‌انگیز است.

رومن فروم رم (ایتالیا)

میدان رومی (با نام لاتین Forum Romanum) میدانی (محوطه عمومی) به شکل مستطیل است که با خرابه‌های چندین ساختمان دولتی باستانی از زمان روم باستان احاطه شده است و در حال حاضر در مرکز شهر رم قرار دارد. این محل باستانی، برای قرن‌ها مرکز زندگی عمومی رومیان بوده است. این جا مکانی برای جشن گرفتن و بزرگداشت پیروزی‌ها و رای‌گیری‌ها، محلی برگزاری سخنرانی‌های عمومی و محاکمه جنایتکاران، مسابقات گلادیاتورها و مرکز امور بازرگانی روم باستان بوده است. رومن فروم که در دره کوچکی بین تپه‌های Palatine و Capitoline قرار گرفته، امروزه تنها مجموعه‌ای گسترده از خرابه‌های ساختمان‌های باستانی است که هر سال 4.5 میلیون توریست تور اروپا را به سمت خود جلب می‌کند.

رومن فروم که در منطقه بین Piazza Venezia و کولوسئوم در شهر رم قرار گرفته است، یکی از مهم‌ترین محوطه‌های باستان‌شناسی در سراسر ایتالیا و البته در سراسر جهان است. سه هزار سال قبل دره‌ای که رومن فروم در آن قرار گرفته یک باتلاق بود، مکانی که بعدا به مرکز سیاسی و اجتماعی یکی از بزرگترین امپراتورهای زمان‌های باستان تبدیل شد. این تالاب در قرن هفتم قبل از میلاد و با ساخت یکی از اولین سیستم‌های دفع فاضلاب در دنیا یعنی Cloaca Maxima خالی شد. کانال‌های این سیستم فاضلاب در رم در زمان حاضر نیز همچنان کار می‌کنند. این منطقه سپس توسعه پیدا کرد و در انتهای قرن هفتم قبل از میلاد، مکان تعداد زیادی بازار و مرکزی برای فعالیت‌های اجتماعی بود.

در مدت 1400 سال فعال بودن (قرن هشتم قبل از میلاد تا 600 سال بعد از میلاد)، رومن فروم، ساختمان‌ها و بناهای متعددی را به خود دیده است. این بناها را می‌توان به سه دسته تقسیم‌بندی کرد: سازه‌های باستانی که می‌توان آن‌ها را به صورت خرابه یا ساختمان‌های بازسازی شده دید، سازه‌هایی که به طور کامل نابود شده‌اند یا برای مدت مشخصی وجود داشته‌اند و کلیساهایی که در زمان مسیحیت ساخته شده‌اند. بسیاری از بناهای تاریخی رومن فروم در حقیقت در دوره پادشاهی (753 قبل از میلاد تا 509 قبل از میلاد) و دوره جمهوری (509 قبل از میلاد تا 27 بعد از میلاد) ساخته شده‌اند؛ اگر چه که بیشتر این سازه‌ها یا نابود شده‌اند یا برای چندین بار بازسازی شدند. خرابه‌هایی که امروز باقی مانده‌اند و می‌توانید آن‌ها را در مدت تور ایتالیا ببینید، مربوط به سال‌های 27 تا 476 بعد از میلاد هستند.

از مهمترین مکانهایی که در بازدید از رومن فروم در تور ایتالیا می‌توانید ببینید می‌توان معبد Antoninus Pius، معبد Castor و Pollux، معبد Saturn، طاق Septimius Severus، ساختمان Curia، معبد Vesta، خانه الهه‌ها و طاق Titus را نام برد. Curia، محل ملاقات سنای روم، یکی از حفظ شده‌ترین ساختمان‌های رومن فروم است. این سازه وقتی در قرن هفتم به یک کلیسا تبدیل شد، از آسیب‌های بیشتر در امان ماند. این ساختمان ساده و بدون تزئینات (هم در داخل و هم در بیرون) می‌توانسته 300 سناتور را در خود جای دهد.

توصیه‌هایی برای بازدید از رومن فروم

رومن فروم آن قدر وسیع است و اغلب آن قدر شلوغ که سخت می‌شود متوجه شد چه خبر است و چه چیزهایی کجا اتفاق افتاده‌اند. به همین دلیل است که شرکت در تورهای راهنمای رومن فروم که از هدست استفاده می‌کنند و یک راهنمای حرفه‌ای دارند، می‌تواند شما را برای داشتن تجربه‌ای بهتر از این مکان کمک کند. اگر برای بازدید از این میدان چنین توری را انتخاب کنید می‌توانید به راهنمایی‌ها گوش داده و زمانی که مشغول عکس گرفتن هستید، از یکی از محبوب‌ترین و مهمترین جاذبه‌های توریستی ایتالیا لذت کامل را ببرید.

اگر دوست ندارید در هنگام بازدید از میدان رومی پیاده‌روی کنید، می‌توانید از تورهای Segway رم استفاده کنید. در این تور شما از کنار رومن فروم و دیگر جاذبه‌های باستانی رم گذشته و در حالی که بر روی این دوچرخه‌ی ایستاده در حال سواری هستید، به راهنمایی‌هایی راهنمایتان از طریق هدست صوتی گوش می‌دهید.

بلیت رومن فروم 12 یورو قیمت داشته و یک بلیت دو روزه است و شامل بازدید از تپه Palatine و Colosseum نیز می‌شود و می‌توانید آن را در هر یک از این سه محل خریداری کنید. وقتی به ایتالیا می‌روید اگر به تنهایی خواستید از این مکان‌ها دیدن کنید می‌بایست این بلیت را تهیه کنید. توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید با این بلیت دو بار وارد هر یک از این مکان‌ها شوید. بهترین زمان برای بازدید از این مکانها، برای این که با صف‌ها و انبوه جمعیت روبرو نشوید صبح‌های زود و حول و حوش ظهر است. این زمان بسیاری از مسافران، برای ناهار این مکان را ترک می‌کنند. برای بازدید از رومن فروم، کفش راحتی همراه داشته باشید. میدان رومی محوطه‌ای بزرگ و پوشیده شده با سنگ‌های ناهموار است. بیشتر محوطه رومن فروم سایه ندارد بنابراین سعی کنید کلاه و مقدار زیادی آب همراه ببرید.

رفتن به رومن فروم

برای رفتن به رومن فروم می‌توانید از مترو رم استفاده کنید. خط آبی مترو را سوار شده و در ایستگاه Colosseo پیاده شوید. یک راه بهتر برای رسیدن به ورودی میدان، استفاده از تعداد زیادی خطوط اتوبوس عمومی است که در ایستگاه Piazza Venezia ایستگاه دارند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دیدن جاذبه‌های گردشگری رم در مدت تور ایتالیا استفاده از اتوبوس‌های بپر بالا، بپر پایین توریستی است که در میدان رومی نیز توقف دارند.

ساعات بازدید
8.30 صبح تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب
آدرس
ایتالیا، رم، جاده Via dei Fori Imperiali
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 291

به "رومن فروم رم (ایتالیا)" امتیاز دهید

1 کاربر به "رومن فروم رم (ایتالیا)" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رومن فروم رم (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید