آشنایی با میوه رامبوتان تایلندی

به گزارش دور زمین، یکی از میوه‌هایی که در تور تایلند باید طعم آن را بچشید، میوه خوشمزه رامبوتان (Rambutan) با ظاهری عجیب و جالب است. در این مقاله شما را با این میوه تایلندی و خواص آن بیشتر آشنا خواهیم کرد. 

آشنایی با میوه رامبوتان تایلندی

این میوه در کشورهای مالزی و اندونزی و تایلند وجود دارد. در زبان مالیایی به معنی میوه مودار می‌باشد که بر گرفته از شکل ظاهری آن می‌باشد. رامبوتان میوه‌ای گرمسیری می‌باشد که با نام علمی سرخالوی مژکی (nephelium lappaceum) شناخته شده است. 

این میوه در مناطق استوایی بوده و کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند مالزی و ویتنام، مهمترین تولید و صادرکنندگان آن به سراسر جهان هستند. این میوه شیرین و آبدار بوده و مزه آن شبیه به انگور می‌باشد ودارای هسته‌ای بزرگ به رنگ سفید است. رامبوتان همچنین به صورت کنسرو شده هم  در تور تایلند برای خرید وجود دارد.

میوه رامبوتان شکلی تقریبا کروی داشته و یک میوه مودار می‌باشد. نام رامبوتان به زبان مالزیایی به معنی میوه مودار می‌باشد. موهای پوسته رامبوتان نازک و نرم هستند، به پوست و دست آسیب نرسانده و اندازه هر میوه بالغ نصف کف دست می‌باشد. میوه ‌ها پیش از رسیده شدن در ابتدا به رنگ سبز روشن هستند. رامبوتان به شکل خوشه ای روی درخت روییده و در دو رنگ زرد و قرمز به فروش می‌رسد.

رامبوتان زرد طعمی ترش و شیرین داشته و رامبوتان قرمز مزه شیرین دارد. سفر با تور تایلند شما بدون چشیدن طعم این غذا تما نشده است.

برای مصرف هر دو گونه، با برش دادن پوسته رنگی، آن را جدا کرده و گوشته سفید متمایل به صورتی است. این میوه معمولا به صورت آبدار میل می‌کنند.

خواص میوه رامبوتان

این میوه سرشار از ویتامین C و کلسیم می‌باشد و همچنین دارای آهن و فیبر است، به همین جهت خوردن آن برای افراد که کم خونی آنها به خاطر کمبود اهن است، توصیه می‌گردد. هر عدد رامبوتان تقریبا 60 کالری دارد.

انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2721

به "آشنایی با میوه رامبوتان تایلندی" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با میوه رامبوتان تایلندی" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با میوه رامبوتان تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید