با جزیره پوکت بیشتر آشنا شوید

به گزارش دور زمین، جزیره پوکت (phuket) بزرگترین جزیره کشور تایلند بوده و مساحت آن به 576 کیلومتر مربع می‌رسد. بیشترین درآمد شهر پوکت در گذشته از معادن قلع و لاستیک آن بدست می‌آمده. در حال حاضر بخش بزرگی از درآمد شهر پوکت از طریق صنعت گردشگری بدست می‌آید.

با جزیره پوکت بیشتر آشنا شوید

جمعیت پوکت طبق سرشماری که در سال 2010 انجام شده است به 525 هزار نفرمی‌رسید. 70 درصد از جزیره پوکت را کوه‌ها تشکیل داده‌اند و مابقی این جزیره نیز بخش‌های مرکزی و شرقی این جزیره هستند. محبوب ترین منطقه توریستی در پوکت، سواحل غربی پوکت در تور ارزان تایلند به شمار می‌رود. آب و هوای پوکت، موسمی بوده و میانگین بارش سالانه آن 2200 میلی‌متر می‌باشد. استخراج قلع اصلی ترین منبع درآمد پوکت از قرن 16 تا به امروز است. در حال حاضر اقتصاد پوکت بر دو رکن تولید لاستیک و صنعت توریسم استوار است.

از سال 1980 که سواحل غربی جزیره پوکت به عنوان مقاصد گردشگری پیشرفته‌ای هستند در سال 2005 براساس گزارش مجله Fourtune، پوکت به عنوان یکی از پنج مقصد گردشگری جهان انتخاب گردید. بیشتر مردم این شهر در کشور تایلند بودایی هستند، البته در این شهر درصد قابل توجهی نیز مسلمان زندگی می‌کند که اکثرا از تبار مالایی هستند.

جاذبه‌های توریستی این شهر باعث شده است که نام آن در فهرست شهرهای پرطرفدار جهان برای سفر قرار بگیرد. بنای یادبود دو قهرمان، موزه ملی Thalang، سواحل توریستی هات پاتونگ، کامالا، هات کارون، لائم سینگ و نائی هان، آکواریوم پوکت، معبد وات چالونگ، فانتاسی، خلیج فانگ نا، منطقه قدیمی پوکت، باغ وحش پوکت، جزیره جیمز باند، جزیره نارگیل، غار واکینگ، شبه جزیره پرومتپ کپ، پارک ملی خا فراتاو، موزه صدف های دریایی، تپه کارائونگ، بودای بزرگ، آبشار بانک پی، موزه معدن شهر کات و جزیره فی فی از بهترین جاذبه‌های پوکت برای بازدید هستند.

انتشار: 13 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 349

به "با جزیره پوکت بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "با جزیره پوکت بیشتر آشنا شوید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جزیره پوکت بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید