معرفی تفرجگاه سامِت نانگ شِی (Samet Nangshe Viewpoint)

به گزارش دور زمین، خلیج فانگ نا با مناظری بدیع و طبیعی بسیار شگفت و انگیز است و هر گردشگری را در خود مبهوت میکند، نقطه ای در این خلیج وجود دارد که به چشم انداز سامِت نانگ‌شِی (Samet Nangshe Viewpoint) معروف شده و بسیار محبوب میباشد که در واقع یک محیط طبیعی بدون هیاهو برای استراحت و تفریح است.

معرفی تفرجگاه سامِت نانگ شِی (Samet Nangshe Viewpoint)

چشم‌انداز سامِت نانگ‌شِی، طی مدت کوتاهی از یک نقطه کاملاً ناشناخته به یکی از محبوب‌ترین چشم‌اندازهای همه جانبه (پانوراما) خلیج فانگ نا (Phang Nga) تور پوکت تبدیل شد. این جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز که بر روی یک تپه در فاصله 30 دقیقه‌ای از جزیره پوکت تایلند قرار دارد (30 دقیقه به وسیله خودرو) از چشم‌انداز فوق‌العاده حیرت‌انگیزی به جزیره‌های کوچک آهکی خلیج فانگ نا برخوردار بوده و به قدری از شهر و آلودگی‌های نوری آن به دور است که در برخی اوقات سال نیز از این نقطه می‌توان با چشم غیر مسلح کهکشان راه شیری را مشاهده کرد.

این منطقه شگفت‌انگیز از چشم‌انداز پانورامای 180 درجه‌ای به سوی شرق برخوردار است و این ویژگی موجب شده است که در هنگام طلوع آفتاب منظره حیرت‌انگیزی از خورشید را از این نقطه بتوان تماشا کرد. در این چشم‌انداز، زنجیره‌ای از جزیره‌هایی به چشم می‌خورد که در میان آب‌های خلیج فانگ نا و در لابه لای حدوداً 1.6 کیلومتر از جنگل درختان حرا قرار گرفته‌اند.

خورشید در محدوده زمانی 5.30 تا 6.00 صبح از میان این صخره‌های آهکی طلوع می‌کند؛ هر چند زمان دقیق طلوع آفتاب در اوقات مختلف سال متغیر است اما در مجموع خورشید در این محدوده زمانی از افق طلوع می‌کند. قبل از طلوع آفتاب نیز منظره فوق‌العاده شگفت‌انگیزی از محدوده مرکزی کهکشان قابل مشاهده است.

این منطقه شگفت‌انگیز و مناظر بسیار زیبای آن برای اولین بار توسط عکاس حرفه‌ای تایلندی به نام تریزاک ساک‌شریت‌وی (Theerasak Saksritawee) کشف شد. عکس‌های حرفه‌ای او از این منظره حیرت‌انگیز که از بالای تپه سامِت نانگ‌شِی گرفته شده بود ابتدا به سرعت در میان مردم محلی و سپس در میان بومیان مقیم خارج منتشر شد.

این منطقه به دلیل موقعیت مکانی خود همچنان برای گردشگران خارجی ناشناخته است؛ چرا که برای دسترسی به این منطقه باید از پل ساراسین (Sarasin Bridge) جزیره پوکت، 25 کیلومتر در امتداد جاده‌های پر پیچ و خم برون شهری رانندگی کرد. اما با این حال، این جاذبه گردشگری تا اندازه‌ای شهرت دارد که اگر به ویژه در هنگام طلوع آفتاب در این منطقه حضور یابید، دست کم 50 نفر دیگر نیز همچون شما برای مشاهده این منظره شگفت‌انگیز به این مکان آمده‌اند.

باید از عکس‌هایی که از این منظره حیرت‌انگیز تهیه می‌کنید سود و منفعتی عایدتان شود، زیرا برای گرفتن چنین عکس‌هایی باید از یک مسیر چالش‌ برانگیز عبور کنید. گذشته از اینکه باید در جاده‌های پر پیچ و خم رانندگی کنید، برای ورود به این تپه گردشگری نیز باید 50 بات به ازای هر نفر پرداخت کنید (که البته این هزینه ورودی برای مردم تایلند 30 بات است).

مسیر صعود به این تپه، طولانی و پرشیب است، اما در فواصل مختلفی از مسیر نیمکت‌هایی برای استراحت بازدیدکنندگان تعبیه شده است و شما می‌توانید بر روی یکی از این نیمکت‌ها نشسته و نفسی تازه کنید. 15 تا 20 دقیقه زمان می‌برد تا بتوانید به بالای این تپه صعود کنید. اما تحمل این سختی به یقین خالی از لطف نخواهد بود.

از آنجایی که این تپه در میان جنگل‌های انبوه واقع شده است، تنها یک محدوده کوچک بر روی تپه در نظر گرفته شده است که برای چادر زدن مناسب است. برای اینکه بتوانید در این منطقه چادر بزنید باید مبلغ 130 بات بپردازید و چنانچه به صرف یک صبحانه به سبک تایلندی نیز تمایل داشته باشید باید در مجموع 400 بات پرداخت کنید.

چادر زدن بر روی این تپه، فرصت بسیار مناسبی فراهم می‌آورد تا کهکشان راه شیری را مشاهده کنید و عکس‌های فوق‌العاده بی‌نظیری از این منظره بگیرید، اما انتظار آن را نداشته باشید که بتوانید در چادر خود به راحتی بخوابید. چرا که تا حدود ساعت 4.00 صبح، این منطقه بسیار شلوغ و پر سر و صدا خواهد بود. به غیر از دستفروشانی که تنها در طول روز در محدوده پارکینگ خودروها، نوشیدنی و تنقلات می‌فروشند، هیچ گونه امکانات اضافی دیگری در این مکان وجود ندارد.

بازدید از این جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز در تمام ساعات شبانه روز امکان‌پذیر است.

قایق‌سواری در خلیج فانگ نا

خلیج فانگ نا، یک مکان عالی برای قایق‌سواری محسوب می‌شود. صخره‌های آهکی و جذاب این خلیج، منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده است و همینطور مکان‌های امن بسیاری برای لنگراندازی در این منطقه وجود دارد.

خلیج فانگ نا در حقیقت از باران موسمی که از جانب شمال شرقی و جنوب غربی می‌وزند، در امان است و این به آن معناست که آب دریا در این منطقه همواره و در تمام طول سال آرام و بدون جوش و خروش خواهد بود. همین امر بر جذابیت‌های طبیعت شگفت‌انگیز این منطقه و حیات‌وحش فراوانی که در آن وجود دارد افزوده است.

نحوه دسترسی به خلیج فانگ نا

مشاهده بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این خلیج، تنها در طول یک روز نیز امکان‌پذیر است. از هر نقطه از ساحل شرقی جزیره پوکت که حرکت کنید، می‌توانید به راحتی به خلیج فانگ نا برسید.

همچنین در شهر مرکزی استان فانگ نا نیز چند منطقه مخصوص وجود دارد که از آنجا می‌توانید سفر خود را به مقصد خلیج فانگ نا آغاز کنید. اسکله کا سوم پییِر (Ka Sohm Pier) در منطقه ی تاکوآ تانگ (Takua Thung) واقع در جنوب شهر فانگ نا، یکی از این مناطق محسوب می‌شود. اغلب گردشگران از طریق رزرو تورهای گردشگری با قایق‌های طویل و یا قایق‌های موتوری، ثبت‌نام در یک تور دریانوردی و یا قایق‌رانی و یا حتی اجاره یک کشتی خصوصی به گشت‌وگذار در این منطقه می‌پردازند.

صخره‌های آهکی خلیج فانگ نا

سنگ آهک از کلسیم کربنات تشکیل می‌شود که در کل ماده‌ای سفید رنگ است. در طول میلیون‌ها سال، اسکلت موجودات زنده دریایی با ماده شیمیایی کلسیم کربنات ترکیب شده و لایه‌های ضخیمی از رسوب را ایجاد کرده است. در نهایت، در اثر حرارت و فشار ناشی از وزن این رسوبات، لایه‌هایی که صدها متر ضخامت دارند، به سنگ تبدیل می‌شوند.

سپس انواع مختلف نیروهای زمین‌شناسی، موجب ایجاد ترک و شکستگی در این بسترهای آهکی شده و سرانجام 40 جزیره عمودی و پرشیب را بوجود آورده است که بر زیبایی هرچه بیشتر منظره این خلیج کم عمق افزوده است. رگه‌های چند رنگی که بر روی صخره‌های خلیج فانگ نا مشاهده می‌شود، ناشی از نفوذ انواع مختلفی از اکسیدهای معدنی در این صخره‌هاست.

هانگ‌های خلیج فانگ نا (Hongs of Phang Nga)

در طبیعت هنوز مکان‌های ناشناخته‌ای وجود دارد که می‌توان آن‌ها را کشف کرد. در چند سال اخیر نتایج حاصل از بررسی‌های هوایی به کشف هانگ (Hong) و یا «اتاقک‌هایی» منتهی شد که در داخل برخی از جزیره‌های فانگ نا وجود داشت.

این جاذبه (microcosm) های شگفت‌انگیز، سرزمین‌های نهفته‌ای هستند که به لحاظ تنوع گونه‌های بکر و دست‌نخورده گیاهی و جانوری بسیار غنی می‌باشند. به عبارت دیگر این مکان‌ها، غارهای فروپاشیده شده‌ و روبازی محسوب می‌شوند که بواسطه دیوارهای آهکی بسیار بلند احاطه شده‌اند. گردشگرانی که از این منطقه دیدن می‌کنند می‌توانند با استفاده از قایق‌های کایاک، که قایق‌های پارویی پلاستیکی و محکمی هستند، از میان این غارها، که در قلب جزیره‌های مرمرموزی همچون جزیره کوه پاناک (Koh Panak) و کوه هانگ (Koh Hong) قرار دارند، عبور کرده و به تماشای مناظر شگفت‌انگیز اطراف خود بپردازند.

سایر جزایر موجود در خلیج فانگ نا

بسیاری از جزایر خلیج فانگ نا، مکان‌هایی خالی از سکنه هستند. در بسیاری از این جزایر، غارهای جذاب و تماشایی وجود دارد که بوسیله یک کایاک بادی هم می‌توان از این غارها دیدن کرد.

جزیره کوه هانگ (Koh Hong)، یکی از محبوب‌ترین جزایر این منطقه به حساب می‌آید. بازدید از جزیره کاو کییِن (Khao Khien) که در نزدیکی جزیره کوه پان‌یی قرار دارد، نیز خالی از لطف نخواهد بود چرا که در هنگام تماشای‌ دیوارهای صخره‌ای این جزیره با نقاشی‌های شگفت‌انگیزی از قایق‌ها و حیوانات مواجه خواهید شد که قدمت این نقاشی‌ها به دوران باستان بازمی‌گردد.

جزیره کوه مآک (Koh Maak)، یکی از معدود جزیره‌های مسکونی این خلیج به حساب می‌آید که در نزدیکی قسمت فوقانی این خلیج واقع شده است.

این جزیره محل زندگی جامعه کوچکی از ماهیگیرانی است که سبک سنتی زندگی خود را همچنان تا به امروز حفظ کرده‌اند. بازدید از این جزیره جزء برنامه سفر تورها به حساب نمی‌آید، به همین دلیل پیشنهاد ما آن است که در صورت بازدید از این جزیره با خود غذا و تجهیزات به همراه داشته باشید، چرا که هیچ‌گونه امکاناتی برای گردشگرانی که از این مکان بازدید می‌کنند در نظر گرفته نشده است. به علاوه هیچ گونه امکانات اقامتی نیز در این جزیره وجود ندارد.

انتشار: 12 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 334

به "معرفی تفرجگاه سامِت نانگ شِی (Samet Nangshe Viewpoint)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تفرجگاه سامِت نانگ شِی (Samet Nangshe Viewpoint)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید